Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 690 ggr
[Em_I_Am]
12/3/12, 3:22 PM

Coffee?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag försöker klura ut hur man ser skillnad mellan coffee och burmese när mössen är bebisar. Men har svårt att fatta… Finns ju så många olika nyanser av både coffee och burmese när man kollar bilder :-O

Detta måste väl vara coffee? Eller? Mamma svart, pappa rev. siamese. (Tjuvparning mellan Grodans Umborous och en hane från Lottiz). Blev få ungar, en svart, ett par såna här och en PEW.

Annons:
[Em_I_Am]
12/3/12, 3:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bilderna är tagna utan blixt brevid ljust fönster.

[Em_I_Am]
12/3/12, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

Grodan
12/3/12, 3:32 PM
#3

Tjuvparning… sicken rackare…

Jag vet inte vilken c-gen Umbrous fått av sin mor.

  • Morakullan´s Umbrous, Black
  • e: Chilloutarea´s Charcoal, Black, aaBBCCDDPp
  • u: Morakullan´s Bunrifo, Silver Agouti, A-c(ch)c(h)DdPp eller A-c(ch)c(e)DdPp

Reversed Siamese är aac(e)c(e)

Så ungen är i a f aac(e)c(?)Skrattande

Tiden får utvisa. Dock är det sällsynt att Burmese är så där ljusa och off-bruna så att säga… de påminner mycket mer om chocolate utan rött som ungar

Så aac(ch)c(e) kan stämma…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Em_I_Am]
12/3/12, 3:42 PM
#4

Japp. Så kan det gå när man har hjälpreda till att städa burar när man är sjuk. Hanen hamnade i fel bur. Men det hann inte bli något med Umbrella. Skulle använt dom på Hereford men det blir inget med det så de skulle bara vara sällskap. Kommer behålla hela kullen utom en som är tingad. Blev bara en hane o han stannar som sällskap åt sin far.

Jag fattar inget av de genkoder du skrivit. Burmese är aacchch och coffee aacece, om jag förstått rätt.

Digitalis
12/3/12, 4:37 PM
#5

Reversed siamese är aacece (en beige med vit nos). Chockladbaserade beige kan vara mörkare.

För att få burmese måste man ha i himalayagenen, och den måste isf ha kommit från mamman. Då skulle du fått colourpoint.

Det Grodan skriver är att Umbrous antingen bar på c(ch) eller c(h) eller c(e). Mest troligt c(e) då, om Bunrifo var falsk silver agouti.

Jag är mest nyfiken på hur det kunde bli PEW. Skulle kunna vara rö cream.

//frida

[Em_I_Am]
12/3/12, 5:59 PM
#6

Ja rö cream kan hon absolut vara. Tittade igen och tycker att hon har aningens varmare ton på öronen jämfört med min PEW.

Annons:
Digitalis
12/3/12, 6:08 PM
#7

Den är väl aac(ch)c(e)pp eller aac(e)c(e)pp eller aac(ch)c(ch).

//frida

[Em_I_Am]
12/3/12, 8:20 PM
#8

Okej, tack!

Grodan
12/4/12, 12:07 PM
#9

#6 Hon är ju svartögd…Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Digitalis
12/4/12, 12:59 PM
#10

#9 Hon fick en PEW i kullen :) Det är den vi pratar om.

//frida

Grodan
12/4/12, 1:00 PM
#11

#10 Ah, stod det i #0 (slarvläste)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: