Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2193 ggr
natal mannen
12/5/12, 7:19 PM

Natal ungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej har en uppfödning av natalpälsråtta eller så kallad natalmus

Namn? Natalpälsråtta eller Natal (Praomys natalensis).

Livslängd? Vanligen 3-5 år.

Flockdjur? Bör vara minst 2-3 individer tillsammans, gärna mer.

Föda? Frukt, grönsaker och kött.

Avel? Föder omkring 15 ungar.

Å nu har jag tre olika kullar som är obesläcktade me varandra å två av kullarna är leveransklara å den tredje är ca 1 vecka . ungarna finns i olika färger  albino varianter . vildfärgade  trefägade gråvita bruna mm

Mina nataler är uppväxta i barn familj å i stora akvarium Föder upp som sälskapsdjur . Läger in lite bilder å film klipp på några av ungarna samt föräldrarna

PRIS 65 kr st eller två för 100. Men säljer inga singeldjur om det inte redan finns sälskap till den . Äftersom den är ett flockdjur

Annons:
Mezzzanina
1/28/13, 8:10 AM
#1

Hej! Jag är intresserad av Natalmöss.Men jag håller ännu på att läsa och lära mig om dem.Men om du ännu har kvar Natalmöss så får du gärna höra av dig till mig. Skulle vara kul att få veta mer om dessa söta små gnagare! Ha det gott/Mezzzanina

KråkansFåglar
1/29/13, 11:54 PM
#2

föder du upp några rubyeyed?

www.krakansfaglar.n.nu

Grodan
2/7/13, 8:49 PM
#3

Gillar ditt nick, natal mannen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

natal mannen
3/20/13, 2:52 PM
#4

Hej å tack 🙂😃 jo då .  Jag föder upp alla färgvarianter va jag vet på natalpälsråttan   . går in För att försöka få fram nya färger hos denna underbara  art å troligtviss lyckast . Skickar upp en bild på den senare . Men framförallt så avlar jag för att få  fram friska å sunda djur . https://www.facebook.com/photo.php?v=10151381055956687&l=8840188147403294963 .Här är en liten filmsnutt på en av kullarna som finns nu  Färg teckning vildfärgad (Agouti) & Agouti spot -Agouti Pied. . Men alla ungarna är inte med på filmen .

natal mannen
3/20/13, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
natal mannen
3/20/13, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är den jag tror är en ny färg variant hos nataler

Annons:
Upp till toppen
Annons: