Annons:
Etiketttävlingar
Läst 723 ggr
ajanki
12/5/12, 8:55 PM

Januarimusen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/12

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/12

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
Charlie2006
12/11/12, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här har vi Egon, TAMs Elegant Egon om man ska vara nogran. En pojk som är runt halvåret.

Nybliven pappa och lycklig att få bo med en hona. Då jag inte riktigt hittat en kompis som han kan gå med, andra hanar gillar honom inte, han är väl för snäll gissar jag. Så hoppas jag att han kommer kunna bo med en eller flera av hans söner.

Gosig hane, som brukar komma fram till kanten av buren för kli bakom örat, eller bara säga hej. Trevlig hane att ha att göra med, luktfri och han hänger med på det mesta.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

vevve89
12/12/12, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är Cadillac, en riktigt litet yrväder. Hon och hennes syster har bott hos mig sedan 9/12, så inte alls länge. Men de är helt underbara små varelser av vad jag märkt än så länge.

Cadi är framåt i buren, kommer gärna fram till handen och hoppar efter en stund upp för att undersöka eller så sätter hon sig på hustaket å väntar på att man sträcker in handen. Att sitta still kan hon inte mer än enstaka gånger och idag (12/12) kände jag tassdarr från henne när hon satt å bara softade några sekunder. Annars har hon sprungit runt över hela tröjan.

Ofta när hon är ute och klättrar på oss utmanar hon ödet. Hon ska gå längst ut på fingertopparna eller kanten och luta sig så långt det bara går. Ser ut som hon ska ramla ner men kommer upp hur elegant som helst. Hon är en riktig liten "hardrocker"! =P

Velinga1984
12/13/12, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

A-ford, mitt lilla skogstroll som jag är glad att jag lät leva trots alla sina skavanker. A-ford är född här hemma. 15 november 2012 för att vara exakt så han är ung, egentligen för ung för att kunna avgöra framtiden. Men nu är han helt underbar, så fort man närmar sig buren så kommer han. Stoppar man ner handen så kliver han upp i den för att mysa. Han sjunker ner sig i handen så all hans långhåriga päls står åt alla håll i takt med att han blir mjuk som en säl. Åh vad jag hoppas att han fortsätter så här Kyss

[jaxwire]
12/14/12, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Övradal Cliff, en mysig och trevlig kille som älskar att mysa i handen. Han ställer mer än gärna upp som fotomodell och brukar lugnt sitta och vänta tills fotograferingen är klar, en mycket tacksam kille att fota =)

Cliff bor nu mer hos Muslingens men är nu och hälsar på hemma hos oss då det är tänkt att han ska bli pappa till ett gäng bebisar här. Vi håller tummar och tassar att han ska ge några fina tan bebbar =)

UlrikaD
12/14/12, 1:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Blank och fin, en vit satin.Skrattande

Liten söt tös som jag inte haft så länge, men haft tingad desto längre. Transport har inte gått att ordna för henne och hennes syster så jag har väntat och väntat och väntat.

Sen på något underligt sätt när de väl kom, så var de fyra systrar som kom. Så kan det gå.Flört

Så nu sitter tösen med sina systrar och lyser upp mitt rum med sin satinglans.

Grodan
12/27/12, 6:58 PM
#6

Omröstning här: LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: