Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 899 ggr
emmajensennn
12/7/12, 6:35 AM

Liten Mus ^^

Vi har hittat våran Peach Princess!
Förra året fanns det en mus i stallet där jag har mina hästar och den fick ungar och sånt, den historian orkar jag inte babbla nu xD

Men nu är det såhär, hon är tillbaka! Vi har knappt sett henne på nästan ett år så jätte kul och se att hon är kvar :3

Här har ni bilderna på henne :D

Är hon inte söt?

You can't make a rainbow without a little rain

Annons:
ajanki
12/7/12, 8:11 AM
#1

Vad söt hon är!! Men hur vet du att det är samma mus? Obestämd

ariama
12/7/12, 9:03 AM
#2

Oohhh så söt! Det är en liten skogsmus du har där! Kyss Vilken glädje!!

emmajensennn
12/7/12, 10:27 AM
#3

#1 Hon har en svart prick på magen eller ja den är mer mörk brun ^^

#2 Visst är hon söt! Kyss

You can't make a rainbow without a little rain

Grodan
12/7/12, 3:19 PM
#4

Sårri, jag bor i kåk som är översållad med de här och tyvärr, gillar dem inte längre.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

emmajensennn
12/10/12, 6:30 AM
#5

Tråkigt just nu…
Hittade henne död på min kista med häst saker :(
Inga sår eller nått, hon hade bara dött :O

R.I.P Peach Princess ♥

You can't make a rainbow without a little rain

Vattnadal
12/10/12, 5:40 PM
#6

Större skogsmus har en mörk fläck på magen, mellan frambenen, så det har alla av den arten. Jag tycker inte att det ser ut att vara samma mus på alla foton.

Har man en, har man ofta flera, och sen blir de ännu flera. Vi har tom skaffat katt för att minska ner på antalet, då de förstör fodret, ställer till och kommer in i huset och äter maten i skafferiet och kissar och bajsar överallt…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
emmajensennn
12/11/12, 6:26 AM
#7

#6 Jag vet att det var hon… dom korten tog jag i samma box, samma tid… okej, kanske nån sekund mellan!

så alla har en fläck som sitter mellan bakbenen som en rand och är mkt mörkare än orginal färgen?? Finns som sagt fler möss där uppe och ingen av dom andra har det…. Jag VET till 100% att det är hon!
finns redan 2 katter i deras stall…

You can't make a rainbow without a little rain

Vattnadal
12/11/12, 4:30 PM
#8

#7 Jo, den fläcken, som är som en rand mellan frambenen, har alla av arten större skogsmus. Har de inte den, är det en annan art, tex mindre skogsmus eller husmus. Större skogsmus är väldigt vacker, blir stor och fin, och de kan bli väldigt tama med.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

emmajensennn
12/12/12, 6:41 AM
#9

#8 denna mus är knappt 7cm lång, har rand mellan bakbenen.

så exakt alla möss har ett sånthär tecken??? hur förklarar du att ingen annan mus i stallet har det då??
Nyss sa du att alla har en prick/fläck… kan jag lova dig att det har dom inte. kolla tex google, ser du NÅN med sånthär tecken?? Nä, det finns det inte.
Det är samma mus till 100%! punkt slut

You can't make a rainbow without a little rain

Frosstis
12/12/12, 5:23 PM
#10

Men asså har du tagit upp varenda mus och tittat ifall de har sådär eller? Ifall du tagit alla dem bilderna vid samma tidpunkt och sett att ingen annan mus kommit dit så är det ju samma mus. Men ifall de är tagna vid olika tillfällen, även om det är i samma box, så kan det lika gärna vara en annan mus.

Men kul att den kom tilllbaka

ariama
12/12/12, 5:38 PM
#11

Beklagar sorgen. Kanske blev hon gammal, du såg henne ju förra året också.

Sicket "tjafs" om fläcken mellan bakbenen, det vet jag ingen annan mus som har. Det är ju skillnad på bak- och framben. Och vilda djur kan visst ha särskiljande drag. Skrattande

Det är kul att få sådana där vilda kompisar, de fastnar i hjärtat på nåt extra vis. Kyss

emmajensennn
12/13/12, 8:56 AM
#12

#10 Jag vill gärna ha bevis på att ALLA möss har EXAKT likadan fläck då?? Möss står inte alltid på alla 4 ben…
När dom ställer sig på 2 ben ser man ju? :/
Dom är tagna precis samma tid… tror du mig inte kan du fråga dom 2 som var med mig när jag fotade

#11 Jg tror också hon blev gammal.
Men igår hittade vi två ungefär hälftn så stora! :D

Jo precis… vet ju att ingen annan har som hon hade då fläckar alltid är unika!

Jo dom är ju sååå söta!

You can't make a rainbow without a little rain

Upp till toppen
Annons: