Annons:
Etikettfotografier
Läst 524 ggr
ariama
2012-12-11 13:25

Morrhårssmekningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick min "kull 1" öppen bur. Och hanarna särades. De är 4,5 vecka, 5 veckor på torsdag.

Tjejerna bor i ett öppet akvarium (70 cm långt) med påbyggnad. Givetvis tyckte de att det var jättespännande att utforska allting, både uppe och nere,

Jag satte mig framför deras "bur", med ansiktet nära, och bara pratade med dem. Allihopa kommer fram och hälsar och nosar på mig. Gång på gång.

De använder sina morrhår för att utforska mig! Och det känns så himlans obeskrivligt läckert!! KyssKyssKyss

De liksom "fäller fram" morrhårsplymen för att scanna av mig med morrhårens allra allra yttersta spetsar (inte spetsigt precis, utan mjuukt, mjukt, mjukt).

Det är så mjukt och försiktigt att det inte ens kittlar. Det bara känns som en väldigt mjuk stilla bris mot näsan, överläppen, ögonen (då blundar jag).

Som mest var det nog fem stycken samtidigt, av nio stycken. De kom och gick, nosade, kollade, scannade, försvann, kom tillbaka igen, osv.

Så lätt, så lätt, de använder sina känsliga morrhår så oerhört lätt, jag kan förstå vilken känslighet de har i sina morrhår. Och så fascineras jag. Vilken upplevelse!!! Kyss

Här syns sex av dem, på "ovanvåningen". Lite till höger om mitten syns Tsunamis ck/t-berkshire/even.

Annons:
ariama
2012-12-11 13:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Såhär ser deras bur ut. På bilden syns 7 möss av 9. Skrattande

De är såna otroliga raringar!! Kyss *förälskad*

ariama
2012-12-11 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag tar några till bilder när jag ändå har.

ariama
2012-12-11 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kolla svansen som sticker upp ur den ihåliga "stubben".

ariama
2012-12-11 13:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

-

ariama
2012-12-11 13:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

-

ariama
2012-12-11 13:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

-

Annons:
ariama
2012-12-11 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här hälsar mamma Honey Candy på. Candy tyckte det var roligt bara så länge tills hon hade utforskat allt klart. Sen ville hon hem till sig igen.

Candy ser lite fånig ut på fotot, hon är egenligen ganska fin, lite små ögon, men annars så…

Man ser också hur mörk recessive yellow-färgen är på de unga mössen, jämfört med vuxna mamma Candys. Pappan till dessa är svart/tan, så ungarna är extra mörka. Men så är det inte heller någon utseende-kull, utan en uppförande-kull som charmar mig stort.

Littlem
2012-12-11 14:01
#8

Ja de är klart fascinernade mössen!  Himla mys med muspussar ;)

Så skoj de ser ut o ha i sitt akvarium!

Grodan
2012-12-11 22:22
#9

Aw, älska undersökande morrhår… Kyss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Digitalis
2012-12-11 22:46
#10

Naw, vilka mysingar!

//frida

Upp till toppen
Annons: