Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 595 ggr
Sync
2012-12-15 09:19

Homosexualitet?

Herregud. Blev precis väckt av små pip ifrån buren bredvid mig. Öppnade ögonen och så sitter Angelika på Annika som om dom skulle para sig.. Jag menar verkligen. Jag vet inte.. Men jag började fnissa lite.. Har det där hänt er? :p

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
ajanki
2012-12-15 09:35
#1

Det är ett dominans beteende. Den som är dominant rider på den andra musen för att visa att hon/han vill bestämma (enkelt uttryckt, men ungefär så:)

Sync
2012-12-15 09:40
#2

#1 Aha. Aldrig varit med om hos mushonor. Konstigt iaf.. Angelika är den som är mest skyggast. Hon är inte ens störst. Det är Anneli. O.o Vad är det som bestämmer om det? Eller bestämmer sig en individ för det hur som helst hos möss?

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
2012-12-15 10:22
#3

#2 Den som är mest dominant i flocken behöver inte alls vara den som vi människor tycker är tuffast.

Djur är precis som vi människor, vissa vill bestämma medans vissa inte bryr sig, vissa är starkare psykist och vissa är svagare. Man kan få problem i en flock om individerna är lika starka och vill bestämma, men oftast är det en individ som är starkare och blir flockledaren.

ajanki
2012-12-15 10:24
#4

Här kan du läsa lite om musens beteende.

Sync
2012-12-15 12:12
#5

Tack :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Vattnadal
2012-12-18 22:25
#6

Jag tror att det oftast är sexuellt när djur juckar på varandra. När ett hondjur löper/brunstar juckar hon på andra, eller de på henne av hormonerna. Detta för att de ska synkronisera sina löpr, och ha ungar samtidigt för att kunna hjälpa varandra.

Strikta rangordningar finns sällan i naturen, bara om djuren är sjuka eller har brist på resurser. Fast brist på resurser har de ju i fångenskap.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Grodan
2012-12-19 16:39
#7

Jag tror att det är båda sakerna som nämns: dominans (dock mer vanligt bland hanar), sexuellt (reflex)

samt även tristess…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: