Annons:
Etiketttävlingar
Läst 2627 ggr
ajanki
1/1/13, 12:18 PM

Februarimusen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/1

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/1

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ajanki
1/6/13, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är en ganska ny medlem i familjen, fick hem honom och två av hans bröder i mellandagarna. Han är från Morakullan´s Ö-kull.

Vi känner inte varandra så väl än men en sak är säker, han är väldigt lugn och snäll. Han både ser mig och lyssnar på mig:) Dessutom så är han i mina ögon en av de vackraste mössen jag sett!!!

ariama
1/6/13, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ja jösses, han var fin Ajanki!! Kyss

Jag låter också en RY vara med då. En ung dam som heter Honey Sisu (konstigt namn, ja jag vet, det bara blev så)

Hon är fin, snäll, snygg, kommunikativ. Lite blyg, men kommer upp i handen självmant, och "pratar" gärna med mig.

L8sson
1/6/13, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har en röding jag med ^^,

The Karate Kid Cinnamon

Kid som jag kallar honom, han kommer från min senaste kull. Han bor med sina 3 bröder. De trivs med varandra hittils, de sover i en hög och tar hand om varandra. Det är något med dessa killar, speciellt Kid. Har borrat in sig i mitt hjärta, ingen annan hane har gjort det innan. Men Kid han har dom där små ögonen och vill alltid vara med. Han är först fram och vill upp i handen. Jag hoppas han fortsätter vara sån här liten gobit <3

LinneaJohaanson
1/7/13, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

För att bryta kedjan så kommer jag med min lilla!

Sleepy Hallow heter han och har bott här i ca 10 dagar. 
Han är cream med röda ögon, dvs min absoluta favorit. Eller PEW.
Hallow är en gosig grabb, minst sagt, i buren jobbar vi fortfarande på att kliva upp i handen men såfort toaröret kommer fram så går han rakt in och väntar på att bli upplyft så det går nog fort. Han brukar roa sig med att springa runt på bordet när jag pluggar/sitter vid datorn och att springa upp mig och klättra i kläder och i hår och ja haha! Otroligt charmig kille som verkligen stulit mitt hjärta!
Han kommer från Frida Magnusson (Charlie2006).

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

vevve89
1/7/13, 12:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Lämnar ett bidrag i feb också.

Här har vi Kronan´s Ford Fairlaine, som nu börjat få smeknamnet Pandan. Hon är väldigt försiktig men kommer gärna fram för att få lite gott eller bara nosa men går gärna inte upp i handen själv. Men väldigt trevlig i både buren och i handen. Tycker om att springa runt och klättra på tröjan eller mysa inne i ärmen. Något som är väldigt spännande är att utforska sängen och försöka krypa under täcket.

Hon kollar även fram så fort man är i närheten av buren med sina trötta små ögon innan hon vaknar till och kommer fram.

Har inte haft mössen mer än en dryg månad och är verkligen helt kär i de små varelserna.

Bild på mössens "säng" med en nyvaken Panda som tittar fram.

Bumsibum
1/7/13, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är lilla "Snövit" Nyast bland musfamiljen hos oss. Min sambo var och kollade på musbebisar hos en uppfödare på möss vi ev ska köpa den 22 januari, då de är lev klara, men så fastnade hon även för denna lilla… som uppfödaren sa var en tjej, när min sambo kom hem tyckte jag med en gång att hon var en liten Snövit, fast de visade sig att Snövit var en pojke, väldigt lugn och kelen liten mus, som får förbli en liten Snövit trots att det är en pojk!.

Annons:
StillaSinnet
1/7/13, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Svartlings Jen är en liten rar tös som jag föll pladask för via en bild. Det är farligt att förälska sig i bilder för man blir ganska ofta besviken, men Jen har uppfyllt alla mina förhoppningar Kyss. Jag kände hennes föräldrar och hennes uppfödare och vågade därför chansa

Hon är en blå colorpoint splash satin En lite underlig kombinaton kanske men vacker som få, underbara ögon som ser rakt in i mina. Hon är en rar tös som bara vill vara min vän och är med på alla konstigheter man kan komma på.

Under Smådjursmässan utsatte jag henne inte bara för resa upp, den öppna lekplatsen med alla barns nyfikna fingrar och händer. Hon fick också lära sig springa i labyrinten och vann till slut hela tävlingen. Hennes äventyrslust var väckt och vi hade stora problem att hålla henne kvar på sin lekplats där de övriga lade sig till ro i hängmattor och tunnlar. Jen rymde bort till andra nden av bordet titt som tätt och många besökare var involverade i hennes försök att överlista oss. Oftast vann hon till besökarnas stora glädje.

Mattes lilla glädjespridare. Tack Littlem för att du fick fram denna tjej och att jag fick förtroendet att äga henne

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

vevve89
1/26/13, 4:30 PM
#8

Putt

UlrikaD
1/27/13, 5:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tar med en rosa liten spädgris från min sista fuzzy-kull;)
Liten pojke, 4 månader gammal.

Han och hans tre bröder har bott tillsammans fredligt hela tiden. Han är en riktig klättermus som håller fast med tassarna runt fingret och lindar svansen kring handen på en. Han och hans bröder har varit supermysiga allihopa.

I en kull av nio så behöll jag två töser, resten har flyttat till nya hem. Denna pojken flyttade idag tillsammans med sin bror. Så jag får ha denna bild som påminnelse om hans söta lilla ansikte.Kyss

ajanki
1/27/13, 5:30 PM
#10

#9 Du får vara med i Marsmusen i stället, omröstningen på Februarimusen har börjat redan. som vanligt så har jag glömt att låsa tråden…förlåt!

UlrikaD
1/27/13, 5:32 PM
#11

#10 Ojdå, läste inte ens när sista dagen var. Ta bara bort mitt inlägg då.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: