Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1950 ggr
Bumsibum
1/1/13, 10:12 PM

"grävtorn" ?

Vad tycker ni om en sånhär?
jag vill shoppa lite nytt till mössen..
bra eller dåligt för möss?
rolig, tråkig?
hade ni själv kunnat tänka er ha en sån?
eller någon som har?

http://djurmaxi.se/gravtorn-p-2242.html?cPath=39_74_463

Annons:
[Iyen]
1/2/13, 3:45 AM
#1

Jag gjorde halva buren till ett typ ett grävtorn…

MMEB
1/2/13, 9:39 AM
#2

Min ena mus älskar att gräva så hon skulle ju älska en sån där. Skulle gärna höra åsikterna från någon som har en. :)

StillaSinnet
1/2/13, 10:42 AM
#3

Jag har aldrig haft ett sådant torn. Inte ens sett ett innan men jag tror absolut de uppskatttar det! Skrattande

Jag tror iof att man kan fylla en kartong med flis och få samma grävarglädje. inte liks snyggt med går att kasta när det är förbrukat och sätta in ett nytt. Jag är ingen fan av dyra träprylar nämligen…(som inte kan desifekteras)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Minoth
1/2/13, 12:35 PM
#4

Jag har ett sånt grävtorn och mössen älskar det!! 

Går absolut att desifekteras.. Jag sprayade mitt blött av virkon och lät de torka.

Eftersom de har plexiglas sidor så går de inte att sätta i ugnen. Annars bakar jag alla mina träsaker i ugnen på över 100 grader så dör allt :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
1/2/13, 12:35 PM
#5

Fast jag har den större varianten :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Littlem
1/2/13, 9:55 PM
#6

Jag har ett sånt. Dock så lyckades en mus fastna i det. De hade gnagt hål på skivan i botten. Sen skulle en av de större mössen krypa igenom där, men fastna. Som tur är hittade jag henne fort. Men efter de tog jag bort bottenskivan och fyllde tornet med papper endast.

Annons:
MMEB
1/2/13, 10:00 PM
#7

Jag har satt in en kruka med ekologisk jord och där i har mina nu grävt gångar. Spån är ju svårare att gräva gångar i så nu har de haft riktigt kul där i. Så det borde ju vara ett nästintill gratis alternativ på ett grävtorn :)

Bumsibum
1/2/13, 11:21 PM
#8

jag har heller aldrig sett, jag hade gillat de om jag vatt mus, sover dom där med eller?

va bra förslag ni kom med de billiga/nästan gratis! Glad

Velinga1984
1/3/13, 12:22 PM
#9

Jag har ett sånt torn. Mina honor som det köptes till bäddade in hela tornet vilket gjorde att det var svårt att se dom vilket jag vill. Nu sattes det in till hanarna för att skapa fram mer sovplatser och mer aktivering då de börjar bli lite väl runda Skäms Men jag går mer och mer över till kartonger av olika slag som går att slänga, och flertalet av mina honor använder de till extra bäddmaterial.

Bumsibum
1/3/13, 3:17 PM
#10

okej hehe Glad, jag har äggkartong till mina (sån 6 pack) de gillar dom o sova i o ha bo matriall o bädda med.. så som "bumol" som jag köper speciellt för små djur o rivet papper.. så ligeger dom inne i kartongen ibland under den hehe Glad, byter givet vis då och då.. var gång jag gör rent får de en ny Glad. SÅ de behöver inte va något dyrt.. till mina råtter jag hade förr kunde jag ge skokartoner med mer. Glad

Grodan
2/7/13, 9:08 PM
#11

Som aktivering till några av mina möss har jag fyllt en stor låda (ca 50 L) med all slags papper som jag klippt i tunna tunna remsor. De har otroligt roligt där. Ska bli intressant att se hur det ser ut efter ett tag.

Lådan erbjuder just nu inte så mkt grävning, men ett jäkla prassel och omkringgående i gångar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bumsibum
2/9/13, 5:16 PM
#12

jaså, ja man kan ju göra så med, lite billigare dess utom *fniss*

Frosstis
2/9/13, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Kan du inte bygga ett själv?  Spika ihop några slipade plankor, exempelvis plywood eller vanlig kartong (räkna med att det nog kommer bli uppätet).

Byggde denna till min hamster, det är inget grävtorn men det är som ett litet slott av kartong. Du kanske får inspiration : ))

Annons:
Grodan
2/9/13, 5:36 PM
#14

#12 Ja, jag klipper och river sönder allt papper, även små kartonger och lägger i där. Lite wellpapp också…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2/9/13, 5:38 PM
#15

#13 Precis. Man kan göra själv. Man kan även ta någon stor glasbytta. Eller så kanske man kan sätta genomskinlig plexi eller hård plast för ena sidan. För grejen med de där grävtornen är att få se djuren när de är i det…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bumsibum
2/9/13, 6:57 PM
#16

tack för alla tips , ska försöka fixa fram något själv!
som tex hus har dom av en gammal skokartong just nu hehe.

Frosstis
2/9/13, 7:30 PM
#17

Jag gjorde hus av små vinkartonger 

Bumsibum
2/9/13, 7:36 PM
#18

hehe, alla sätt är bra förutom de dåliga, jag har haft äggkartong m.m

Frosstis
2/9/13, 7:41 PM
#19

Man tager vad man haver 

Bumsibum
2/9/13, 7:45 PM
#20

exakt hehe

Annons:
Upp till toppen
Annons: