Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 647 ggr
Bumsibum
2013-01-05 15:11

rå kyckling vinge!?

Hej. Kan man ge rå kyckling vinge? Eller ska man tillaga den först utan krydda? Kan man lägga ner hela till mössen? Eller ska man skära loss köttet och lägga i?

Annons:
punkmusic
2013-01-08 14:41
#1

Jag har inte stor koll på detta MEN rå kyckling är inte det bästa då de kan innehålla salmonella och liknande sjukdomar

Velinga1984
2013-01-08 14:47
#2

När mina får kyckling så får de ben att gnaga på. Idag blir det fläskben då det kokas soppa här hemma och de får alltid benen som blir över Skrattande Jag skulle aldrig våga ge rått, men tror att de fixar det då min mamma ger rå kycklingvinge till sina hundar som extratillskott utöver den övriga kosten.

jollycox
2013-01-08 14:56
#3

#1 Vet inte hur det är med möss men till hundar och katter går det utmärkt att ge.

#2 Jag skulle inte våga ge tillagade ben då det för hundar och katter kan flisa sig och orsaka stor skada i magen.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

punkmusic
2013-01-08 15:01
#4

#2 men du tror inte att det är någon fara med smittorisken då? :)

Velinga1984
2013-01-08 15:03
#5

#3 Visst är det så, men det är också skillnad på hundar/katter i jämförelse med möss. Mina möss gnager av köttet som blir kvar på benen och sen är dom nöjda. Har aldrig varit med om att de ätit upp benen. Kanske otydligt skriven på inlägget ovan.

Bumsibum
2013-01-09 13:30
#6

rått kan man ge till djur.. Glad.
både kyckling och annat kött… fast mina möss föredrar att jag steker köttet lite lätt s¨de får "smak"  av stekfettet… ingen krydda…. alls… sen låter jag de svalna så klart innan dom får de… och så är de ändå rått i mitten… Glad.. tex kotletter.. som jag gör så med o klipper i bitar och ger…

ger jag de enbart rått så äter dom oftast inte de Rynkar på näsan( i alla fall inte mina..), kocka kan man ju med göra.. Glad

Annons:
axilur
2013-01-09 14:46
#7

Jag har gett möss rå kycklingvinge utan några som helst problem. De hade nog inte grillat insekterna de hade fångat i naturen. Möss har dessutom väldigt snabb ämnesomsättning, så jag tror inte att ev bakterier hinner fästa innan det är ute igen.

/Anneli

Bumsibum
2013-01-09 18:20
#8

ska pröva nån dag vi ska äta de Flört.. de behöver dessutom lite syselsettning kan ju va kul o gnaga lite på de Glad, dra av köttet osv.

Grodan
2013-01-18 19:07
#9

jag är mycket för råkost och barfa (även om jag inte barfar för jag är för lat)… så bara ge djuren…

kycklingben/skrov brukar jag tigga till mig från köttätare när de skall slänga… de grillade/kokta benen är också roliga att leka med


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bumsibum
2013-01-18 22:50
#10

Okej japp jag pröva allt möjligt, allt går inte hem men en del gör :-). Jag tycker att det är bra att du ger dom kött ändå, tyvärr inte alla vegetarianer som gör det till sina djur, trots djuret behöver kött. Visa ställen säljer ju torrfoder tilö hund och katt utan kött :/ jag såg vegitarian "gris öra" i en djuraffär en gång :P

Upp till toppen
Annons: