Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 541 ggr
Fibi
1/5/13, 10:10 PM

Städa buren?

Fick mina musingar i onsdags, alltså för några dagar sen.. Tänkte på att städa buren på söndag eftersom jag tänkte att det kanske var en bra tidsperiod emellan.. Men dom är ju fortfarande ganska rädda och är inte hållna än. Ska jag försöka få in dom i transportburen ändå eller vänta ett tag till?   Tacksam för svar. :)

Annons:
Chilizera
1/6/13, 8:45 AM
#1

Det är inte säkert du behöver städa så ofta, men det beror på hur många möss du har på hur stor yta och vilket bottenmaterial. Däremot så skulle jag börja jobba med dem på en gång för att göra dem handvana, det underlättar så himla mycket när man städar om inte annat.

Grodan
1/18/13, 7:27 PM
#2

#0 Ta upp dem dagligen, flera gånger om dagen så att de vänjer sig vid dig. Ta upp dem och ha dem på dig, kanske kan du offra en luvjacka att ha på dig när du pysslar med mössen så att om de kissar så gör det inget… du kan sätta dem i luvan eller i fickan och ha dem där när du städar buren… du kan  också ha dem på en rastplats el i Transportbur eller så kan du ha flera burar och när en är smutsig flyttar du bara över dem till en ren och ny bur… så kan du städa den smutsiga i lugn o ro


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: