Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 911 ggr
Grodan
2013-01-07 16:27

SVEMUS medlem 2013

Nyfiken på vilka som tänker vara medlemmar i SVEMUS under 2013, gå på utställning osv.

Skriv en rad eller flera. Skrattande


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ales
2013-01-07 16:31
#1

Jag är medlem Skrattande

Kommer åka på de utställningar jag har möjlighet till Glad

vevve89
2013-01-07 16:32
#2

Jag planerar att bli medlem efter löningen.

Planerar även att gå på utställningar med flickorna, väntar på stamtavla och att de ska reggas. Men de är ju bara (snart) 2 månader gamla.

Kollade på SVEMUS hemsida, finns det ingen kalender med vad som händer det här året? Eller finns det inga planerade utställningar än?

Grodan
2013-01-07 16:36
#3

Jag ska vara medlem, som vanligt, ska bara få tummen ur och betala. Och se till att jag betalar rätt summa.

250 kr kostar det att vara medlem 2013. För det får jag ställa ut i Standard, medlemstidning, inloggning på SVEMUS hemsida (tror jag), närvara på kurser och verksamheter samt få tillgång till SVEMUS reg.system och regga mina möss. Reg.systemet håller på att utvecklas och det kommer att bli mkt mkt bra. Än vet jag ingenting alls typ, men jag tror att man får reg.nr direkt och alla buggar är borta. Dessutom kommer det ev bli mkt snyggt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
2013-01-07 17:20
#4

Jag kommer betala in medlemsavgift inom kort, ett veterinärbesök kom emellan. Kommer åka på de flesta utställningar hoppas jag Skrattande

L8sson
2013-01-07 17:39
#5

Jag väntar på att pengarna ska ramla in på kontot sen ska jag bli medlem för hela året, förra gången så blev jag medlem mitt i året. Så nu blir det min andra gång :) 

Vill ställa ut och kunna regga möss :)

Natalb
2013-01-07 17:46
#6

har betalat in och väntar på inloggning :)

Annons:
LinneaJohaanson
2013-01-07 18:03
#7

Jag sitter och håller på att försöka betala in Skrattande

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

ajanki
2013-01-07 18:31
#8

Jag ska vara medlem i år och åka på så många utställningar jag kanSkrattande

StillaSinnet
2013-01-07 18:49
#9

Självklart! Redan inbetalt och klart :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2013-01-07 18:53
#10

#2 nya styreslen sätts i slutet av februari och det är de som sedan planerar året, men vanligtvis brukar vi ha en sommarutställning, SM i september och minnesutställningen i november. Ibland hinner vi med en vårutställning också och jag vet att det kommer vara en kurs i samband med årsmötet.

Kursen kommer vara en basic genetikkurs som bla Digitalis och jag håller i :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Littlem
2013-01-07 22:20
#11

Jag har betalt in och kommer sitta kvar i styrelsen 2013 :)

Grodan
2013-01-07 22:24
#12

#10 Det blir FEST också!!! Glömt inte!!!

Jag ska festa!!! (utan alkohol förstås!!!)

#11 Kära kassör,Kyss jag glömmer alltid hur mkt uppf.avgiften är på. Är det 50 kr eller 100 kr?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

kent
2013-01-07 22:28
#13

jag kommer att ta en paus från svemus…..inte sagt jag har gjort mitt där ..bara en timeout kanske.

Annons:
Littlem
2013-01-07 22:47
#14

100:- ligger uppfödaravgiften på :)

VStromberg
2013-01-07 23:32
#15

Jag blir medlem för första gången, och hoppas kunna åka på utställningar, även om inte mina möss går att ställas :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Digitalis
2013-01-08 09:11
#16

Jag är medlem och har dessutom anmält intresse för vissa ansvarsposter.

//frida

VStromberg
2013-01-08 18:14
#17

Nu har jag fyllt i formuläret och fört över pengarna :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Magda
2013-01-08 19:06
#18

jag kommer att bli medlem igen hade jag tänkt.. Skrattande

zickan
2013-01-09 12:24
#19

Redan betalat in. Fortsätter vara medlem. Kommer iaf börja regga mössen. Men får se hur det knockar på utställningar om man lyckas komma på någon. Men det hoppas vi

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Velinga1984
2013-01-13 11:21
#20

Nu är både jag och sonen är medlemmar, igen. För sonen är det mest pest och pina att åka runt på utställningar, så han har fått äran att äga våran vinstrikaste utställningsmus för att han ska vara lite nöjd när utställningsdagen är slut för Diamant har placerat sig högt upp varje gång hon ställts ut Skrattande

Annons:
Sync
2013-01-13 17:54
#21

Jag ska gå med denna sommaren. När jag får in pengar c:

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Littlem
2013-01-13 22:56
#22

Svemus bank är lite seg så jag vet folk som betalt vars betalningar jag inte kunnat se än. Men hittils har vi fått in 14 fullbetalande medlemmar för 2013 =)

L8sson
2013-01-13 23:45
#23

Jag har betalat för ett tag sen så nu fortsätter jag mitt medlemskap. :D Ska på årsmötet :)

Lamina
2013-01-14 01:16
#24

Jag funderar lite smått på att gå med i år. Kanske jag t.o.m. skulle kunna ställa ut någon mus. Men vet ärligt inte om jag har någon som duger till det.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
2013-01-14 07:42
#25

#24 Men i petclass kan du väl ställa? Glad

Tsunamis
2013-01-14 08:34
#26

Inbetalat och klart! Jag gillar Svemus så mig blir ni inte av med så lätt :)

MvH  Tsunamis

StillaSinnet
2013-01-14 18:46
#27

#24 att ställa ut sina möss betyder att man får gemenskap, får en bedömning och utifrån det lär man sig massor och det gäller i både Standard och Pet Class!

Kunskapen börjar liksom där och ökar på lite mer för varje utställning. Man ser andras möss, kanske upptäcker att dina egna inte är så pjåkiga trots allt, och om inte domaren gillar dem så är det ändå dina älsklingar och de duger bra till dig :)

Möss är lite luriga…de gossigaste pälsbollarna där hemma kan bete sig annorlunda på utställningar. Rasselmöss hemma kan vara de som ligger och tassdarrar i PC och fjäskar kolosalt för domaren, medan den egna favoriten bara vill tillbaka till buren och hem till matte vilket också är mycket spännande att upptäcka ^^.

Jag ställer i första hand för att få en bedömning så jag vet att min avel är på väg åt det håll jag har tänkt mig. Jag ställer inte så mycket i PC men varje gång anmäler jag några dit för det innebär att kunniga ögon granskar hälsan hos mina möss och manvilket är jättebra för risken finna att man lätt blir hemmablind.
Jag anmäler med jämna mellanrum till utställningar för att få en god anledning till att gå igenom mina möss hemma med granskande ögon vilket jag är rädd för inte skulle bli av utan anmälningens dead line med så jmna intervaller.

Jag tror därför att utställningarna medför att jag ser över och sköter mina möss bättre när jag vet att de ska granskas av andra med jämna mellanrum :)

-Det viktigaste är inte att alltid kamma hem rosetter Kyss

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Digitalis
2013-01-15 11:01
#28

Jag tänker också sådär när jag ställer i Pet Class. Eller, bara av att kolla in andras möss. Man får en uppfattning om önskvärt beteende, vad som är bra hull, vilka tecken man ska vara uppmärksam på när det gäller ohyra.

Sedan vill jag ju poängtera att en utställning är en utställning och ingen friskhetskontroll! Man ska inte ta med möss som inte är 100 bara för att någon med erfarna ögon ska ställa en diagnos.

//frida

Camillhe
2013-01-15 13:43
#29

Hihi, vad brukar de ge din man för utlånade gällande hans hälsa och utseende, Artlink?

"kunniga ögon granskar hälsan hos mina möss och man"

Vattnadal
2013-01-15 17:29
#30

Jag ska se om jag får ihop pengar till medlemsavgift och uppfödaravgift den här månaden, annars får det helt enkelt vänta. Trots försäkring gick det på nästan 10 000 att hämta ut Ingrid igår, och så ska jag hämta slukaren på verkstaden imorrn för ca 12 000… Blir inget extra, eller ens det vanliga, på ett tag nu.

Svemus tänker jag vara med i, det har jag varit ett tag nu, och tänkte inte sluta.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

StillaSinnet
2013-01-15 22:45
#31

#29 hehehe, nä han brukar inte få så höga poäng…lite för tjock och ganska glespälsad Tungan ute

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: