Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 492 ggr
Velinga1984
1/15/13, 1:23 PM

Varför ställa ut, och vad ställa ut?

Kluver lite Svemus medlem 2013, och inriktar enbart på utställningar.

Jag älskar utställningar och har ställt ut alla sågott som alla mina i pet class. Det komiska är att min tassdarrande Chelsea som älskar nya människor här hemma blir helt tvärtom på utställning.Där piper hon i princip så fort domaren ska hantera henne och hon är en av de få här hemma som lyckats få B för sitt humör. Min Selma som var en aktiv fröken innan sina kullar nu i höstas blev en tassdarrande lugn tjej som vann PC på en utställning. Efter det skramlade AB-priser in på henne för ingen annan domare har fått henne så lugn. Sonens Diamant är precis likadan på utställning som hemma, helt lugn och sjunker ner i handen som en saccosäck.

Jag ställer mina i PC för att kolla stresståligheten på mina djur, och för att granska mina egna möss. Vilka är sig lika och vilka blir helt olika på utställning.

I standard ska jag börja ställa nu för att se domarnas betyg på vad dom anser är lik standarden.

Som Artlink skriver så är det inte för att vinna rosetter som jag ställer ut, utan för att det är en gemenskap och det stället som jag kan ventiliera om ämnet tammus. Jag lär massor och träffa andra liksinnande är alltid kul Skrattande

Annons:
ajanki
1/15/13, 2:07 PM
#1

Jag älskar att åka på utställningar!!

Självklart är det mycket för att träffa likasinnade och få prata av sig liteSkrattande

Men jag tycker också att det är både roligt och nyttigt att se hur mina möss beter sig på utställningen!

Som uppfödare känns det också viktigt att få en bekräftelse att man är på väg åt rätt håll!

Jag kommer åka på så många jag kan även i år:)

Littlem
1/15/13, 6:28 PM
#2

Ja jag trodde ju först inte utställning var nått för mig o mina möss. "Inte platsar de" tänkte jag, de var väl inte så bra… Men ujj vad glad jag är att jag åkte!  För vad mycket man lär sig!
Och som sagt, mössen kan bete sig väldigt annorlunda borta mot hemma. Och ofta blir man hemmablind. Har ju faktiskt vunnit några rosetter med mina muslingar och tagit PK o CERT även i standard fast jag inte trott mig ha möss som är så bra.

Sen åker jag ju egentligen mest för den sociala biten. Att få träffa likasinnade o snacka skit o ha treligt o se andras djur :)

Upp till toppen
Annons: