Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 525 ggr
Sync
2013-02-01 11:47

Uppfostra möss?

Som rubriken lyder.. Går det?

Mina möss verkar uppfostrade.. På sätt och vis. Tungan ute

De känner till sina namn, iaf två. Börjar något hända i buren som jag t.ex. inte tycker om och säger den enas namn så stirrar hon rakt på mig, medans den andra skiter fullständigt i mig. Säger jag den andras så stirrar hon istället medans den andra gör sitt. Gör de något dumt så brukar jag ta upp de och blåsa på dom lätt i ansiktet. Sedan sätter jag tillbaka musen i buren och långsamt går den till sitt lilla bo. Därefter brukar jag ändå ta upp musen efter tag och leka med den eftersom jag får skuldkänslor.. haha..

Saken är att när jag säger till så lugnar de ner sig. Hur är det med era möss? Är dom ''uppfostrade'' på andra sätt också kanske?

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
adirf1
2013-02-01 18:01
#1

De jag hade tränade jag till att inte kissa på mig och det funkade.. Eller tränade och tränade, men när jag hade dem uppe hade jag alltid med mig deras Transportbur som jag titt som tätt släppte ner dem i. Det var faktisk väldigt effektivt, det var bara de första månaderna kisserier kunde förekomma. Pooping var inte heller något vardagligt så när jag blir med mus igen så skall jag jobba på samma vis med dem^^

[hamster-expert]
2013-02-01 19:19
#2

Jag brukar blåsa på mina möss om nån av dem tuggar på mina naglar.

Vill inte att det ska bli en vana för dem att tugga på mina naglar, en av dem tuggade så att det blev runda små tuggor på nageln xD

Sync
2013-02-01 21:39
#3

#1 :) #2 Usch. Hände mig samma sak med min ena mus. Jag har riktigt kortklippta naglar så det gjorde ont. Men blåste på henne och till slut slutade hon. :3

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2013-02-07 20:40
#4

Absolut går det att uppfostra möss. Belöning vid rätt tror jag mest på som metod, som vid klickerträning.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: