Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 431 ggr
Josefineep
2/6/13, 8:11 PM

Sjuk :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Har sånt oflyt med mina små vänner nu, för bara 2 veckor sedan dog min fina lilla Morfin och idag när jag kommer hem ser jag direkt att något är fel på Weed. Hon sitter och rosslar, ser jättetrött ut och vill inte alls ha kontakt. Jag mår så dåligt, jag vill bara hjälpa henne, men kan inte gå till veterinären och ta bort henne förrän imorgon och jag klarar inte av det själv. Jag se rju hur dåligt hon mår, lyckades muta i henne ett pommes förut. Älskade vännen..

Jag kommer aldrig mer kunna skaffa smådjur, sedan Morfin dog har jag mått så dåligt över att inte kunna hjälpa dom. Att Weed vart dålig nu, och att hon verkligen inte släpper taget och ger upp utan försöker hänga kvar gör ont i mig. Känner mig som världens sämsta djurägare men jag kan inte ta bort henne själv. Jag vet inte hur man gör. Det gör så ont i mig.

Fan fan fan… Kunde hon inte blivit dålig på morgonen, inte nu ikväll..

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Annons:
Grodan
2/6/13, 8:22 PM
#1

Förstår att det är jobbigt. Möss är så sjuka idag. Rosselsjukan är ett stort problem.

Pommes… hm… kan du inte försöka mata med något nyttigare?

Det enda du kan göra nu är att hålla musen varm, ge någon nyttig gegga eller välling. Sedan får du gå till veterinären imorgon.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Josefineep
2/6/13, 8:27 PM
#2

Försökt med allt, det enda hon ville ha var pommes. Försökt lagt lite papper ochy boat åt henne runt henne, samt ställt dit mat och vatten.

jag önskar bara att hon kunde släppa taget, det är okej, för detta är bara jobbigt att se.

Jag hade ingen aning om när jag köpte möss att det var så mycket sjukdomar runt dom alls. Iofs kommer mina från en zooaffär, kanske är ännu värre då?

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Grodan
2/6/13, 8:29 PM
#3

#2 Vad har du försökt med för mat?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Frosstis
2/6/13, 8:29 PM
#4

du borde inte känna att du är en dålig djurägare och inte skaffa smådjur igen! Jag tror inte detta är ditt fel, djur blir sjuka och oftast kan man inte göra någonting åt det.

Jag skickar hundra tusen varma styrkekramar till dig, be strong ♥

UlrikaD
2/6/13, 9:09 PM
#5

Jag förstår till hundra procent att du inte kan ta bort dem själv. Även jag är en sån som måste åka till veterinären för det. Och ibland blir de ju sjuka på dumma tidpunkter tyvärr.

Men sen är jag alltid sån att hoppet hänger kvar så länge det bara går. Så jag brukar slänga fram precis all nyttig mat jag har och hoppas att de piggar på sig igen.

Josefineep
2/7/13, 3:12 PM
#6

Tack så himla mycket för allt stöd!! Det känns så bra att vara medlem på detta forum och alltid kunna få råd och stöd det sa ni veta!

Tidigt tidigt imorse fick pappa hjälpa mig att ta bort Weed, hela natten har hon kämpat och imorse klarade jag inte av att se henne eller höra henne längre. Så pappa hjälpte henne, allt gick fort och smärtfritt.

Jag förstår fortfarande inte hur fort det kunde gå. Både hon och Morfin var så pigga och bara ett par timmar senare helt döende.. 

VILA I FRID fina lilla Weed, mamma saknar dig redan hjärtat!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Annons:
Grodan
2/7/13, 7:38 PM
#7

#6 Stor tröstkram!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: