Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 659 ggr
[Viceroy]
2013-02-09 23:03

Böcker om möss

Finns det några bra böcker om möss ni kan tipsa om?

Annons:
Grodan
2013-02-10 00:16
#1

Hm… böcker… Länge sedan vi pratade om böcker. Internet har ju tagit över helt.

En gammal bok som jag gillar är 

Mice: A complete Pet Owners Manual, Horst Bielfield, amazon

Sedan finns min o Evas bok som aldrig blev klar… HÄR


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadilda
2013-02-10 13:11
#2

Vet bara böcker som jag vill tipsa om att inte läsa

Bumsibum
2013-02-10 14:24
#3

de flesta jag hittat e ju på engelska.. dumt nog.. eller min sambo som mest sökt dock…

fast vi hitta grodans jätte braiga"bok"

Grodan
2013-02-10 14:39
#4

#2 Jooo…

Jag har inte läst en musbok på evigheter. Jag har sett några tyska som jag tycker verkar bra, men de har inte översatts till svenska… lol

När det gäller allmänt om möss så tror jag dock att den jag nämner fortfarande är en av de bästa. Den är så grundlig och välskriven.

Många basic böcker om möss på Engelska, har fina bilder men inte så bra text. Så var det i a f förut. Tror inte mycket ändrat sig. De stora förlagen ser ingen marknad i musböcker.

När det gäller avel och genetik, sjukdomar, laboratoriemöss, vilda möss osv så finns det andra böcker.

Avel och genetik finns några riktigt bra faktiskt. Som är skrivna för länge sedan.

Sedan finns en drös "såhär avlar vi möss i England"-böcker… De kommer och går.

#3 Jag har inte gett ut någon musbok. Jag har bara skrivit ett litet faktahäfte till SVEMUS på nittiotalet och sedan jobbat med Eva J på en bok som inte blev klar - vi slutade umgås och kunde inte fortsätta. Sedan har jag bara skrivit Artiklar och trådar här…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bumsibum
2013-02-10 14:42
#5

#4 jaså, men iaf de var den jag hitta den som inte blev klar mest därför jag skrev "bok" för den är ju inte tryckt.. synd de inte blev så, men ändå bra fakta i alla fall, synd ni sluta umgås.

Upp till toppen
Annons: