Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 708 ggr
ajanki
2013-02-27 22:22

Mina möss (inte en bildtråd..)

Nope, ingen bildtråd som det brukar vara från mig när jag gör en tråd om mina möss…varför? Min kamera är trasig sen två månader tillbaks😮

Saknar den väldigt mycket!!!

Men tänkte berätta lite om hur mina möss har det här hemma :)

Ni har ju säkert saknat mina trådar om mina underbara muslingar 🎧

Önskar jag hade en kamera och kunde fota dessa:

Jag fick ju hem tre fina RY killar i mellandagarna från Grodan, dom bor fortfarande ihop med varandra och dom börjar vänja sig vid mitt babblande och sjungande i sovrummet (där mössen bor) dom är stora och fina alla tre, kan knappt skilja två av dom åt för dom är väldigt lika varandra, den ena är dock lite längre i kroppen så om jag har dom bredvid varandra så syns det vem som är vem och den tredje är inte sotad, så han syns direkt :)

Lånade ju en kamera och fotade dessa killar men nu har dom vuxit och mognat i färgerna!!

Fick även då hem en black/tan hane som är en import från Holland. Han fick sitta själv i 5 veckor och sen fick han sig en black/tan fru som är en import från Tyskland. Så dom hade lite problem med språket i början he, he

Nu har dom fått en kull bebisar (3 veckor nu), hon fick 13 stycken. Tyvärr klarade hon inte av en sån stor kull och nu är dom 12 stycken. En av bebisarna som är kvar är väldigt liten så kanske tappar jag den också :(

Man ser redan nu att deras tanfärg kommer bli bra, det är helt fantastiska bebisar, sitter i min hand och tassdarrar och tittar så på mig, än har dom inte kommit in i nån popcornsålder, dom är underbara ❤️

Tillsammans med black/tanhonan från Tyskland kom också en svart abyhona. Hon fick en choklad/tan pojkvän som är abybärare. Dom har fått 9 bebisar. Tog upp dom i dag för första gången för nu har dom fått päls, så jag ville se om det var nån aby. Det är 5 svarta bebisar och 4 choklad. Av dom är 3 svarta och 1 choklad aby 🥳

Har från Minoth fått hem först 2 pojkar, som jag fotade när dom kom men också dom har vuxit på sig och är jättefina nu! Dom bor fortfarande ihop, det är lite småtjafs men än så länge inget allvarligt. det är två mycket sociala och trevliga killar, särskilt tricoloren (som också har mycket större öron…kanske därför han är mer social? han hör bättre he, he )

Sen fick jag hem två systrar till killarna från en senare kull och också mamman. Mamma och en dotter är splash och den andra dottern är tricolor. Jättefina och trevliga tjejer!

Fick en kull i höstas där jag har 3 killar kvar. Alla är siameser och dom är så fina ❤️

Jag har aldrig haft så mörka siameser förut, hade vart så kul och fotat dom och visat upp…suck…i alla fall så är dom väldigt snälla, goa och mysiga killar. Dom bor tillsammans med sin far Morakullan´s Tiburtimus och det är aldrig nåt bråk hos dom, så snälla killar ☀️

Så har vi ju en kille som firat sin 2 årsdag och vi kunde inte föreviga den på foto :( Min snälla och underbara American Smile Freedom.

Oj, detta blev lite långt…är nog ingen som orkar sig igenom detta sårri…

Får se  om jag fortsätter en annan dag 😇

Annons:
MaaariaS
2013-02-28 15:27
#1

Vad synd att kameran är trasig😕,det är såå kul att ta kort på sina nykomlingar( och gamla)🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lamina
2013-02-28 16:12
#2

Tycker du beskriver dom rätt så bra ändå. Jag kan iaf se alla underbara skönheter framför mig. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-02-28 19:04
#3

Jättekul att läsa.

Aw, vill se dina Black Tans…😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-02-28 21:39
#4

#1 Ja, det är synd! Saknar att få fota mina älsklingar! Hoppas på att få en ny snart 🙂

#2 Tack Lamina 😃

# 3 Tack så mycket!! Du får snart se dom, hoppas jag 😉

Velinga1984
2013-03-01 07:58
#5

Jag vill oxå se fina black&tan :)

ajanki
2013-03-09 19:44
#6

#5 Ja, vi får hoppas att jag får en ny kamera snart, så får du se bilder på dom :)

Kelade med mina abybebisar i dag och dom är så söta & goa så jag blir helt knäsvag! Dom ser ju ut som om dom har byxor på sig 😃

Av 9 bebisar är det 5 med fina virvlar, 1 med virvlar på magen och 3 sh.

Det är så himla svårt att se könen på dom när dom har virvlar överallt…men jag tror att alla aby är honor…och denna gång som jag absolut ville ha hanar..suck..men jag är såklart glad över att dom är snälla och goa :)

Annons:
ajanki
2013-03-10 21:58
#7

I natt dog American Smile Freedom 2 år och 2 månader blev han.

Han var en underbar mus så snäll, lugn och go ❤️

Sov sött underbara American ❤️ 🌈

Grodan
2013-03-10 22:41
#8

Åh, hejdå gubben #7 Så rar kille❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-03-11 00:18
#9

Beklagar ❤️sov gott lilla hjärtat💋

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
2013-03-11 16:17
#10

#8 & 9 Han är mycket saknad här hemma ❤️

MaaariaS
2013-03-11 16:25
#11

#10 Förstår det ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
2013-03-14 14:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag är kär!!! ❤️

Först och främst vill jag tala om att i musen är jag alltid kär och förälskad i nya möss blir jag ständigt!! Det är det som är så underbart med möss!!! Att jag hela tiden blir förälskad om och om igen :)

Fick hem några ljuvliga honor i går, några som jag väntat på ganska länge och så en som jag bestämde mig för när jag såg bilden på henne på Fb…farligt att bli förälskad i en bild!! Och så är det ju det där med att jag har dragit ner på varianter i min uppfödning och det som jag tar in ska alltså passa min avel, för att jag vill ha tid med alla mina möss på ett bra sätt! Men så var det denna tjej…passar inte in nånstans med mina avelsplaner men var så himla söt på bilden…så hon fick också följa med hem.

Så får jag hem dom och tar upp och tittar på tjejerna. Alla är jättefina och trevliga, blev mycket nöjd!!! Men sist tar jag upp denna ljuvliga lilla varelse och hon sätter sig tillrätta och tittar så på mig❤️ hon är så liten (bara 4 v 2 d) men hon ser mig och verkar gilla mig på en gång :)

Jag blev helt störtförälskad men satte ner henne i buren så att hon skulle få komma tillrätta lite.

Sen gick jag och tänkte på henne hela dagen!!! Så på kvällen då jag gick upp igen så kunde jag inte låta bli att öppna buren hon satt i, och vad gör hon? Hon kommer fram direkt och hoppar upp i min hand 🙂

Tror ju faktiskt nu att hon gillar mig med!! Hon bara satt i min hand och tassdarrade…suck….helt underbar! Nej, nu måste jag nog gå upp och se om min lilla tjej är vaken….

Lånade en bild av Tsunamis på henne bara för att visa att hon inte bara är snäll och underbar utan ljuvligt söt med!!! Tack Tsunamis!!

MaaariaS
2013-03-14 14:49
#13

Åh så underbart ❤️ Jättefin tjej du fått hem 😍

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
ajanki
2013-05-09 16:34
#14

#13 Detta hade jag totalmissat…tack Maria!!!

MaaariaS
2013-05-09 16:56
#15

#14 Vassego😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Tsunamis
2013-05-09 17:13
#16

Fina musan ❤️

MvH  Tsunamis

Grodan
2013-05-09 19:14
#17

#12 Charmig teckning. Hereford?

Vad är det med hennes morrhårskuddar på bilden?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
2013-05-09 20:20
#18

#17 Hon är väl en övertecknad Hereford tekniskt sett, dock bara bläsat berkshires i den linjen. Mamman verkar ha barberat ungarna i kull nr 2 och den här bilden bekräftar väl att hon redan börjat i kull 1. Oerhört trist :(

MvH  Tsunamis

ajanki
2013-05-09 20:43
#19

#15 😃

#16 Ja, hon är så fin ❤️

#17 Japp, charmig teckning :)

#18 Så synd med barberandet…inget lilla Tuffsan börjat med! Än i alla fall….

Upp till toppen
Annons: