Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 828 ggr
[cessi]
2013-03-15 15:15

Tips på bra transportbur

Hej!

Vad skulle ni musägare rekommendera för Transportbur? Det finns ju både sådana där ferplast genomskinliga som är mer som miniterrarium och så finns det mer rundade transportburar som inte är genomskinliga förutom en liten lucka i taket. Vad är bäst? Vill mössen mysa för sig själv i mörkret när de reser eller tycker de om att kunna se ut ur transportburen? 🙂

/Cessi

Annons:
Itchy
2013-03-15 15:18
#1

jag är rätt fäst vid Ferplast Aladino serien, de håller bra, har begränsad insyn, och de håller även värmen bra

(jag har visserligen inga möss, men har haft smådjur av de flesta slag)

You can't spell Bitchy without Itchy

Lamina
2013-03-15 16:16
#2

#1 Tycker dom har så dumt lock. är livrädd att jag ska råka klämma en tass eller svans eller liknande när jag stänger den. (Nu har jag ju iofs inte den kvar, den flyttade till Skåne med några råttflickor.)

Jag har gjort egna trasportburar till mössen. Köpte några mindre smartstore-lådor som jag gjorde massa lufthål i. Tycker dom är alldeles perfekta!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-03-15 16:26
#3

Idag finns en uppsjö av olika transportburar. Man kan tänka på att det ska hålla musen inne i den under transportsträckan. Musen skall inte kunna tugga sig ur. Det måste också kunna komma in luft i buren.

Så någon plastlåda med nät.

Godislådor är väldigt populära. Jag rekommenderar att man sätter nät på en sida på en sådan och inte bara gör små hål.

Bild tagen av Artlink som också gjort lådan:

 

Lådan ovan är bra när man staplar lådor på varandra eller har andra saker i väskan där man har boxen/buren. Då vet man att musen får luft från sidan och man kan lägga saker på och runtom.

Dumt är att spån o annat kan skvätta ut.

Vill man inte ha spån överallt kan man sätta nät i locket eller göra ett nätlock. HÄr bild tagen av TantSelma 


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: