Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1448 ggr
[Connection]
2013-03-23 03:39

Möss sökes!

Jag söker fina PEW, himalayan, black, chocolate och broken i sh/sa. Jag är även intresserad av RY. Alla som har någonting i nån av dessa varianter, vänligen skicka ett PM till mig!🙂

Annons:
zickan
2013-03-23 04:02
#1

Finns några engelsktypade rödögda vita här om det är av intresse ;-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Connection]
2013-03-23 13:14
#2

Jag är intresserad! PM:a mig gärna med mer info och bilder :) Var finns ni? :)

zickan
2013-03-24 02:05
#3

Västerås, men åker via sthlm på onsdag.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

StillaSinnet
2013-03-24 07:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#0 sa står för satin inom vissa arter men inte inom mushobbyn. vi skriver ssh för satin shorthair 🙂

pew finns att få tag på, om du syftar på aacc, men röd ögda cream ställer till det och finns inblandat i alla vältypade pew-linjer vågar jag påstå, aac(e)c. Tänk då på att du får med en extremblekningsgen på c-lokus. Dessa saluförs ofta lite sletriant som pew och därför är det inte säkert man får den genotyp man efterfrågar

Svart har jag som jag kan undvara någon. kan även finnas ssh i svart…måste kolla det först. 

Colorpoint har du nämnt i tidigare inlägg och det har jag också där jag kan sälja en hane, sh.

Då och då föds choklad här men inte ofta. Jag har däremot en lilac (hane) sh, om det är intressant?

Broken finns inte men tricolorer

Tänk på att inte förälska dig via bilder (lägger ändå upp för att förgylla texten) utan träffa mössen och välj kräset. det finns så otroligt mycket möss och man kanske får rata alla möss hos flera uppfödare innan man hittar den rätta

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Connection]
2013-03-24 14:48
#5

Tack för infon! Jag vill gärna träffa många möss och ännu har jag inte köpt något ;) Jag älskar ju färgen lilac men blev avrådd att satsa på det (trots att jag vill)… Vad säger du? Är lilac variegated ett bra projekt? Och hur skulle jag isf gå till väga? :)

StillaSinnet
2013-03-24 18:57
#6

#5 lilac är choklad och blå i samma mus. Vad jag vet satsar ingen i hela sverige på ren lilacavel utan de poppar upp i kullar som bär både blått och choklad. Om jag vill satsa på blå möss ska jag inte para in lilac för då kommer den blå färgen inte bli lika intensiv. Vill jag avla på choklad ska jag heller inte para in lilac för då kommer den röda färgen i chokladen inte bli lika intensiv, så lilac är säkert bra om man renavlar den och inriktar sig på det, men inte parar ut den i blåa och chokladlinjer.

Lilac är en trevlig färg tycker jag :)

Variegated är en lethal white färg. Finns knappast i sverige och därför kan jag inte råda dig att satsa på den…

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
[Connection]
2013-03-24 20:03
#7

Lilac är den färg jag helst satsar på. Så det kommer jag göra. Enfärgat lilac samt lilac broken. I sh/ssh. Nu vet jag vad jag vill göra! Tack så mycket! 🌺

StillaSinnet
2013-03-24 21:10
#8

😉

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Lamina
2013-03-24 21:13
#9

Börjar du avla Lilac så har du en garanterad köpare här! Tycker Lilac är urläckert, och du verkar vara precis den sortens uppfödare jag gillar. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

StillaSinnet
2013-03-24 21:13
#10

Lotta har en bra bild på en av mina två lilacbröder tillsammans med en blå broder och en obesläktad choklad  HÄR

Ljuset har nog fått lilacen att bli väl så brun, men den ska ligga mellan blått och choklad i nyans

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Connection]
2013-03-24 21:20
#11

#9 Åh, vad kul att höra! ❤️ Tack, det värmer verkligen! Jag ska försöka vara en sån uppfödare jag själv skulle vilja köpa djur ifrån, och jag har höga krav! :) Ska verkligen försöka göra mitt allra bästa i alla avseenden och gå in för detta helhjärtat! Kul också att du gillar min absoluta favoritfärg :)

#10 Han ser riktigt läcker ut!😍 Är det han som är till salu? Isf är jag verkligen hur intresserad som helst! Tror du är en riktigt ultimat uppfödare från mig att köpa från också - kunnig som sjutton, har samma syn på temperament och liknande avelsbitar som jag och har dessutom möss som jag tycker otroligt bra om! Detta kan bli riktigt bra, känner jag på mig! 👍

StillaSinnet
2013-03-24 21:27
#12

Det är i själva verket hans bror jag ska sälja, men jag ser egentligen inte skillnad på dem. Den här går med sin blå bror i en bur och de vill jag inte sära. den andra lilacen går med fler hanar och därför kan jag plocka bort honom till dig. Han heter TAMs Örnbräken reg.nr 12-1694

någonstans nämnde jag att lilacerna uppstod ur en syskonparning men jag vet inte om du har läst det. jag vill att du vet det även om det inte försämrar generna. Syskonen Mackan och Muffin fick till det eftersom jag trodde Muffin var en hane och fick gå någon vecka för länge med sin bror. Misstag som jag gärna talar öppet om innan köpet är klart. alla kort på bordet är min melodi 😎

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Connection]
2013-03-24 22:03
#13

Okej, tack, alla korten på bordet är absolut den enda melodin som borde finnas! Så det uppskattar jag verkligen!

PM:ar dig (igen)! 😉

Annons:
ariama
2013-03-26 08:48
#14

Grattis Connection, till din första avelsmus TAM´s Örnbräken! Ett bra val 🙂

Du känner förstås redan till bildtråden: http://mus.ifokus.se/discussions/4d7138f9b9cb462244050752-bildtrad-lilac

[Connection]
2013-03-26 10:25
#15

Tack så mycket, ariama! :) Ja, jag känner att jag haft väldig tur - bättre första avelsmus för mig skulle jag inte vara lätt att hitta, ffa då jag verkar vara först med att satsa på att renavla färgen lilac. Så jag är väldigt glad och tacksam att Lottiz ger mig den här möjligheten att få en sån bra start!

Grodan
2013-03-26 21:13
#16

#4 aac(e)cpp


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-03-26 21:15
#17

Ja, det är jag som avrådde från Lilac-avel. Men du kommer nog till sans tids nog. 😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Connection]
2013-03-26 22:46
#18

Kommer till sans? Jag? Nej aldrig!🤪

Lilac 4 life! 😃😉

Ps. Nej, men seriöst Grodan, jag hoppas du vill stödja mig i detta då det är något jag verkligen brinner för! Jag lovar att jobba med andra varianter också, som du tycker är "mer behövda". Glad

❤️

ariama
2013-03-27 08:17
#19

#18. Jag lovar att jobba med andra varianter också, som du tycker är "mer behövda".

Inte då!! 😎 . Det ska du verkligen inte göra (!!!), minst av allt för någon annans skull!!!

Nu menar du nog inte så 😉men föda upp djur kan man ju enbart göra utifrån sitt eget hjärta!!! Inte för att vara någon annan till lags!!

Det må vara "en guru", det hjälps inte.

Mitt största (och bästa) råd inför framtiden är: LYSSNA på andra, fundera igenom, och sedan VÄLJ SJÄLV din egen väg!!

Detta gäller så länge man har friska möss som mår bra. 😃

[Connection]
2013-03-27 08:26
#20

❤️

Tack, ariama! Jag håller med dig. Det var dock inte för att göra Grodan glad som jag har tänkt mig att lägga till fler varianter i framtiden ;), utan för att jag tror att jag antagligen kommer vilja det :)

T.ex. så har jag ju redan nu bestämt mig för att satsa på lilac i både enfärgat och broken. Och broken stod ju faktiskt på listan över "behövande varianter" ;)

Dessutom är jag riktigt nyfiken på fuzzy, om man nu kan få tag i friska och sunda djur att börja med, och eventuellt även aby :)

Annons:
StillaSinnet
2013-03-27 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#20 jag har haft både fuzzy och aby och tycker de är underbara var och en på sitt sätt. Det man får tänka på är att dessa hårlag är recessiva och därför gömmer de sig länge, i många, många generationer och kan poppa upp som en otrevlig överraskning om de säljs till folk som INTE vill ha med dessa hårlagar att göra. 

Här är en lilac aby som jag köpte av Kent för hundra år sedan…eller nä, kanske två år sedan. Tyvärr dog hon i barnsäng… 😕

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Connection]
2013-03-27 22:18
#22

Åh, vad vacker hon var. ❤️

Jo, jag förstår att det inte är så kul om man får en fuzzy t.ex. när man  inte alls var beredd på det/ville ha det. Men jag gillar båda varianterna mycket!

Upp till toppen
Annons: