Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 601 ggr
kitzony
2013-03-29 14:28

Sjukt besviken.

Hade fått besked om att idag, denna fredagen skulle jag få hem två söta små tjejer… Ringde i måndags. Idag har jag suttit och väntat på att få ett samtal men hepp, ringer upp dem och dem säger "Nej tyvärr, det är en röd dag idag!"  …. Men dem sa ju att jag skulle få dem IDAG, detta datumet. F*n vad inkompetenta vissa kan vara, förväntar mig någon slags kompensation eller minst ett förlåt sen nästa fredag när jag hämtar upp dem, är grymt ledsen och besviken… Hade inrett buren och bara suktat efter att få pyssla om dem nu i helgen (innan skolan). Usch. *ledsen och besviken tjej* Någon som fått kompensation någon gång när något företag har utlovat något men sedan inte fullföljt det eller det inte blivit av?

Annons:
[cessi]
2013-03-29 16:00
#1

Jag förstår att du blev besviken, skulle också ha blivit det om jag väntat och t.o.m. inrett buren inför deras ankomst… Vet dock inte hur det är med kompensation i detta fall när det ju faktiskt är en röd dag. Har du fått det skriftligt att de skulle komma idag fredag eller var det något de sa över telefonen? Det kan ju hända att företaget inte tänkte på att det var en röd dag denna fredag när de lovade dig.

Hoppas i alla fall att besvikelsen övergår i glädje när de små tjejerna kommer hem till dig!

Lamina
2013-03-29 16:09
#2

Om jag var du skulle jag avbeställa mössen och köpa från en sriös uppfödare istället. Då får du, förutom minskad risk för besvikelse, trevliga möss som är uppfödda på ett humant sätt och med mössens hälsa och temperament i åtanke. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

kitzony
2013-03-29 16:19
#3

#2 Har letat för fullt nu efter uppfödare och har gjort det tidigare men dem ligger alltid för långt bort eller så finns det inga till salu. :/ Har eventuellt hittat en nu (8 mil bort) så vi får se om det blir något med det! Har ändå fram tills tisdag på mig att avbeställa. Beställde därifrån endast för att den senaste musen jag hade köpte jag där och hon var helt underbar, och dem har endast en leverantör så jag tänkte att jag kanske har tur och får en liknande tös med samma humör/personlighet m.m. :)

kitzony
2013-03-29 16:22
#4

#1 Hmm, hon sa det i telefon men dem brukar skriva ner på pappren (gjorde dem senast) vilket datum m.m och så fick jag ett kvitto, nu fick jag inget p.g.a att jag beställde via telefon. :/

Velinga1984
2013-03-29 16:41
#5

Du har pm TS :)

kitzony
2013-03-29 20:36
#6

#5 Såg det men kom precis hem ifrån Trollhättan med två små mus tjejer nu. :)

Annons:
[Iyen]
2013-03-30 11:51
#7

Goldens?

kitzony
2013-04-01 02:56
#8

#7 Va? :P

kitzony
2013-04-01 03:17
#9

#7 Aah jo Goldens! :)

[Iyen]
2013-04-01 09:03
#10

Mina flickor kommer också därifrån. 😃
Är supernöjd. Vackra och trevliga 😃
Supertrevlig uppfödare också 👍

kitzony
2013-04-01 19:01
#11

Helt underbara är dem! ^^ Jätte söta med sina sotiga nosar (siames). Och håller med. :)

Kommer endast köpa från  uppfödare hädan efter!

[Djur-Lina989]
2013-04-01 19:11
#12

Hände samma sak med mig fast med en kanin.

Men hon hörde aldrig av sig igen.

Upp till toppen
Annons: