Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 556 ggr
labbetrubbel
2013-04-03 13:34

Bur fråga! Bild..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är både ny här och med möss! Har fyra stycken honor i ett 100l kar! Är det för litet är väll min första fråga? Sen undrar jag även om dom får tillräckligt med aktivering i buren! Dom har grenar att klättra på samt ett stort hur som är labyrint i! Ibland även en sandlåda att gräva i mellan varven( på bilden har dom inte det!) Bifogar bild och vill gärna ha åsikter om buren, rolig , tråkig vad kan förbättras etc! Dom har spån som underlag samt halm och tidningspapper att boa med!( halmen har stått i karantän) Nu när förhoppningsvis våren kommer ,kommer det bli mer grenar med grönt på samt gräs etc! Tror ni dom får tillräckligt att göra där i ? Självklart är dom ute och springer fritt nästan varje dag!:-)

Annons:
[Iyen]
2013-04-03 13:55
#1

Hej!
100 liter. Vad blir måtten på det? 100dm3=100liter, och vad blir då måtten?

Annars va det kul att läsa en text med massa !😃

VStromberg
2013-04-03 14:07
#2

JA. Det där är mer än tillräckligt ;) Måtten för en mus är 20cm på kortaste sidan och 20cm på höjden, enligt jordbruksverket.:)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

labbetrubbel
2013-04-03 14:07
#3

Hat faktiskt ingen aning om måtten ska försöka komma över ett mått band sen återkommer jag. Jo, är inte den bästa på att skriva etc. Så ber om ursäkt för en massa utropstecken!;-) ska försöka bättra mig med att använda punkt istället. ;-)

labbetrubbel
2013-04-03 14:10
#4

#2 okej, va bra! Kortaste sidan är definitivt mer än 20cm och höjden är ännu mer. :-) tack för svar!

Lamina
2013-04-03 15:02
#5

Tycker dina flickor verkar ha en väldigt spännande och alldeles lagom stor bur att bo i. 🙂 Men jag skulle byta spånet mot något annat om jag var du, då spån inte är så jättebra för mössen. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

labbetrubbel
2013-04-03 16:17
#6

#5 vad bra!:-) Jo, men har en hel säck spån så tänkte använda upp den innan jag köper annat. :-)

Annons:
[Iyen]
2013-04-03 16:29
#7

Hej igen! Om jag vore du så skulle jag isåfall blanda spånet med annat strö! Tills det är slut 👋

labbetrubbel
2013-04-03 16:37
#8

#7 det tar slut här hemma ganska snabbt då jag byter några gånger i veckan så det är nog ingen fara;-)

Upp till toppen
Annons: