Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 665 ggr
Sync
4/13/13, 12:30 PM

Himalaya och PEW?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Visste inte vart jag skulle sätta detta inlägg så det blev på allmänt eftersom jag vill både ha förklaring och helst bilder.. :p). När det gäller dessa färger så är jag inte så erfaren direkt.. Då jag inte var så intresserad av dem. Kollade lite på himalaya färgade och pew möss. Har en pew själv också. Men jag fattar inte vad det är för skillnad? ;) Ni kan gärna ladda upp bilder så jag kanske kan se .. Min fina Anneli.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
[Snuttegris]
4/13/13, 2:43 PM
#1

En pink eye white är helt vit med röda ögon.

En himalaya är en vit med mörka points (fläckar) på nos, vid svans och har mörka öron. En riktigt snygg himalaya är riktigt vit med så en så skarp point som möjligt som inte skuggar sig utåt.

Sen har vi siames som påminner om himalaya, men som kan vara lite mer mörk i kroppen (inte riktigt vit) och deras pointer är mer skuggade och inte så skarpa. Kontrasten blir inte så skarp som på en himalaya.

[Snuttegris]
4/13/13, 2:44 PM
#2

Ska se om jag kan finna bilder på skilnaderna.

Sync
4/13/13, 3:13 PM
#3

Åh. Jag har sett folk visa upp sina möss till salu. Som ser ut som pew men ändå blivit kallade "himalaya". Det är därför jag var lite förvirrad.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
4/13/13, 3:38 PM
#4

#3 Det kan vara så att du sett unga himalaya som inte fått sina pointer än, då ser dom ut precis som pew:)

Sync
4/13/13, 7:00 PM
#5

#4 Aha! Hmm kanske det. :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

[Snuttegris]
4/13/13, 8:58 PM
#6

Ja jag trodde först att jag blev lurad när jag hade köpt min siames-råtta, men han var ju bebis när jag köpte honom och nu har han riktigt stiliga points :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: