Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2697 ggr
gulzebra
4/17/13, 6:49 PM

Nätlock, maskstorlek?

Håller på fixar nytt nätlock till mössens akvarie, nåt som ser lite bättre ut än mitt gamla ihopbygge av slaktad hamsterbur och hönsnät… 😃

13*13 mm maskor är det minsta jag kan hitta på fyrkantsnät, funkar det eller behöver jag lägga nätet omlott? Mina nuvarande killar skulle definitivt inte komma ut med sina magar, men jag vill ju kunna använda locket om jag skaffar möss i framtiden också. Jag vet att 13 mm galleravstånd vore för mycket men med fyrkantsnät kanske det funkar, när de inte kan "flyta ut" åt sidorna? Vad säger ni andra?

//Zebra, som nyss snickrat ihop en ram med en typ 2 mm för kort långsida… Fml 😛

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
[cessi]
4/17/13, 7:03 PM
#1

Det är väl 7 mm som rekommenderas så jag tycker att 13 mm låter väääääldigt stort! Möss kan ta sig igenom mindre utrymmen än man tror.

Jag köpte nät som var 6 mm från K-rauta, funkar hur bra som helst!

gulzebra
4/17/13, 7:08 PM
#2

Oj, så smått? Har haft möss i hamsterburar gång på gång utan problem själv :P Men danke! Då kör jag omlott helt enkelt, så blir maskorna bara 6-7 mm :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
4/17/13, 7:21 PM
#3

Det finns ju 5x5 mm maskor på nät, det kör jag med.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
4/17/13, 7:41 PM
#4

Jag använder 13 mm, mössen Kan komma genom det, men ingen av dem har försökt, så jag ska ha kvar det så tills vidare.. :D

Minoth
4/17/13, 8:16 PM
#5

Har haft 13x13 även när jag haft bebisar. inga problem :) De tar sig inte ut

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

CaptainBunchie
4/17/13, 8:30 PM
#6

5x5 finns på Granngården, här iallafall. Kika där först om det finns tillgängligt. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
gulzebra
4/17/13, 9:16 PM
#7

Granngården blev jag tipsad om på Facebook, men jag tänkte näta om min hamsters akvarie samtidigt så då blir Julas 13*13mm billigare. 69 kr för 5 meter :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

CaptainBunchie
4/17/13, 9:25 PM
#8

Hur mycket behöver du? xD

Tror det var 70kr för 1x1m. Dyrare, men mussäkert. :D

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

gulzebra
4/17/13, 9:31 PM
#9

#8: Ah är det 1 m brett också… Jo då kanske det kan vara nåt iofs. Hamsterns kar är 100*40 cm och mössens kar ungefär 55*40 vill jag minnas, så det borde ju funka isf :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
4/22/13, 2:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

För ev borlängebor kan jag meddela att Granngården här inte säljer nätet som nämnts utan tvärtom bara blev förvirrade när jag frågade. Så det blev Julas 13*13mm i dubbla lager åt Benny som fått för sig att han minsann ska ha karet för sig själv… Musjävel. Nå, resultatet blev iaf helt okej ändå!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
4/22/13, 2:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Framifrån :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Upp till toppen
Annons: