Annons:
Etikettfotografier
Läst 4627 ggr
Lamina
4/18/13, 12:26 AM

Mina möss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte det skulle vara kul att göra en liten fototråd med mina sötnosar. Nu när jag fått en telefon med en kamera som faktiskt gör skäl för sitt namn har jag fått sådan lust att fota. Och då ligger ju mössen nära tillhands. 🙂

Först ut en liten musling som ju egentligen inte är min. Torsten har ett hem som väntar på honom. Så idag tog jag lite bilder åt hans nya ägare. (Ja, han är lite väl rund. Och ja, jag har inte riktigt fått till dethär med fokus ännu.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
4/18/13, 12:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Torsten igen. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 12:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och igen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 12:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sen var jag tvungen att slänga mig iväg och fixa lite grejer. Nu när jag kom hem på kvällskvisten hade jag massor av energi över. Och eftersom jag inte kunde städa eller göra något annat som kunde störa grannarna tänkte jag pröva mig på att fota lite mer möss. Det vart, precis som jag trodde, inte så bra p.g.a. dåligt ljus. Men jag slänger upp dom iaf.

Vädja och hennes systrar hamnade hos mig trots att jag ju inte skulle ha fler möss p.g.a flytten. Det är en lång historia… Men finns det hjärterum så finns det stjärterum, som man säger. Vädja är iaf en Agouti/Tan Banded longhair. En riktigt söt liten flicka. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 12:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 12:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Fati (Amor Fati) har samma historia som Vädja, men kommer från en annan kull. Hon är en i mina ögon en otroligt vacker liten flicka. Tror inte det finns något namn för hennes färg i Sverige, men jag har valt att kalla den för Splashed Sepia/Fox (aacchcch möjligen aacecch) Ljuset gör inte hennes färg rättvisa, så jag får försöka igen imorgon. Men hon är så söt och go så jag slänger in en bild på henne ändå. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 12:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Försökte få en bild på en av Vädjas systrar. Vackra är en Agouti/Tan Banded Satin som egentligen borde ha hetat Vilda. 😃 Dethär var den bästa bilden jag fick på henne…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
4/18/13, 1:02 AM
#7

Det fick bli en film på henne istället. 😛

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Iyen]
4/18/13, 7:05 AM
#8

Haha sicken underbar liten action mus! 😃❤️

Emmaslindh
4/18/13, 9:06 AM
#9

Fina Torsten! Suktar mig till döds alltså haha :) fina pojken!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
4/18/13, 9:22 AM
#10

Egentligen är Vackra bara otroligt nervös/rädd. Hon tyckte inte alls om det nya stället jag hade satt henne på och ville bara därifrån för allt i världen. 😐

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
4/18/13, 9:37 AM
#11

#10 haha hon ser lite ut som en groda när hon hoppar! Hon verkar iaf veta att det är tryggt hos mamma eftersom hon skuttar rakt till dig :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
4/18/13, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Idag vart det pojkarnas tur att stå framför kameran. Dethär är Ivar, en fuzzpojke ur L8ssons IKEAkull. Han ska flytta tillbaka till L8sson. Han har råkat ut för en olycka och blivit av med några tår på ena framtassen och en del av svansen. Men han far fram som den lilla galning han är iaf. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 3:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Esto, eller Alto som jag kallar honom. Han har egentligen ett långt jäkla namn som jag inte kan uttala och än mindre komma ihåg. Han är bror till Fati och bor (än så länge fredligt) ihop med Gorm. (Ser nu att han ser ut att vara lite kleggig runt ögat på bilden. Måste kolla närmare på det… 😐)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
4/18/13, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Gorm, en annan pojke ur IKEAkullen. Han tyckte det var lite kallt i köket, så han kröp ihop i en liten boll och vart alldeles rynkig. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Försöker värma honom lite.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 3:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Och sist, men inte minst, mina 2 små tjockisar. Har försökt banta dom, men dom blir konstigt nog bara tjockare… Ska göra ett nytt, ordentligt försök när vi flyttat. Här är Bus (Morakullan´s Bunnymus) Falsk Silver Agouti Satin.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Och hans kompis Elihja. Ska såvitt jag vet vara Cinnamon Longhair.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/18/13, 4:37 PM
#18

Om någon har någon ide om vad det kan vara för färg på Esto eller Elihja så får ni gärna komma med förslag. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

gulzebra
4/18/13, 5:57 PM
#19

Men gud, Elihja! Så snygg!🤤

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

amandaerslid
4/18/13, 6:14 PM
#20

gud vad fina möss du har Lamina!! :')

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen



.

Annons:
Lamina
4/18/13, 7:15 PM
#21

#19 Och ändå gör bilden inte hans färg rättvisa. Jag får "the dreggels" varje gång jag öppnar buren och ser honom, min lilla mysklump. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
4/18/13, 7:16 PM
#22

Vad roligt med Bilder! :D Lilla Ivar ska bli värmlänning ;)

Lamina
4/18/13, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

En till bild på Elihja, där hans färg stämmer lite bättre.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

nlinds
4/19/13, 8:34 AM
#24

Gud vilka fina möss du har Lamina ! man vill ju bara pussa på dom 😍

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Grodan
4/19/13, 2:40 PM
#25

Härlig tråd, Lamina! ❤️

Du har flera väldigt fina möss. Sedan några tjocka… hm😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
4/19/13, 2:54 PM
#26

Ja, hälften av pojkarna är lite väl tjocka (Elihja mer än "lite väl".) Men flickorna håller sig snärta och fina. Förstår inte varför, dom får samma mat… Men ska göra iordning en egen blandning åt pojkarna nästa gång jag köper mat.

Tack för alla fina kommentarer. Ska se om jag orkar/hinner fota lite fler flickor idag. Har ju lite morakullor och lite fler banded. Men mobilen ligger på laddning nu. 😛

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
4/19/13, 3:53 PM
#27

#26 hanar är ju inte alltid så energiska som honor, utan sover och äter mycket mer… de kan ev behöva ett hjul att springa i lite då och då…

Ja, jag vill jättegärna se dina gamla Morakullor… ❤️

#16 han ser lite naggad ut på morrhårskudden…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
4/19/13, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#27 Du har rätt! Det märkte jag inte… Han ser likadan ut på dom andra bilderna också. Är inte hemma nu, så får kolla närmare på det när jag kommer hem. (Öronen beror på hans bror, jag var ju lite osäker på när jag skulle sära på dom.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
4/20/13, 2:05 AM
#29

*Snyft* Nu har jag bara 2 morakullsflickor kvar. Gråter Xelenora måste ha ramlat illa eller nått. Hon var helt förstörd nu när jag tittade till dom för kvällen. Så nu finns hon inte mer… Storgråter

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Miss_björnbär]
4/20/13, 2:45 AM
#30

#29 Beklagar ❤️😕

nlinds
4/20/13, 9:47 PM
#31

beklagar 😕 styrke kramar ❤️

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Grodan
4/20/13, 9:52 PM
#32

#28 Fast han har ju morrisar och på den här bilden ser det mycket bättre ut.

#29 naw… gumsan… rip tjejen❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
4/20/13, 9:59 PM
#33

Ja, kollade till honom igår, och det fattas ytte pytta lite hår precis bakom morrhåren. Vet inte om han kan ha haft nått sår eller om det är början till morrhårrstuggande från Elihja. Men jag får hålla koll.

Ja, det var hemskt att se henne, hemskt att ta bort henne. Hatar när dom dör i förtid… 😢

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lol girl
4/20/13, 10:24 PM
#34

R.I.P!

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Annons:
Lamina
6/25/13, 6:09 PM
#35

Vart visst inte mer med denhär tråden. Har haft häcken full sen flytten med ett hus och en halvinvalid syster att sköta om, förutom djuren. För att inte tala om all tid som gått åt till att bråka med myndigheterna i denhär stan… Men jag har fått tillbaka energin och livslusten, och nu när syster snart är på benen blir det mer tid över till att göra lite mer än basic skötsel av djuren. Så snart kommer det fler bilder och uppdateringar om mina små!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
6/25/13, 6:14 PM
#36

Och av någon anledning försvann halva mitt meddelande. Vad som skulle stått är att Bus och Elihja inte längre bor ihop då Elihja började tugga morrhår. Jag kommer eventuellt söka nytt hem till någon av dom, eller båda. Elihja för att jag tror han skulle må bättre hos någon som har mer tid över bara till honom (om något sådant går att finna.) Och Bus tycker jag borde få gå i avel, vilket han högst troligt inte kommer göra här.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/25/13, 7:07 PM
#37

#35 Underbart. Blir så glad av att läsa att du fått energi o livslust tillbaka. ❤️

#36 Hans bröder har gått i avel här och lämnat underbar avkomma.

Tycker Bus ser mest ut som Agouti Burmese på fotot i #28😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/25/13, 10:15 PM
#38

#37 Ja, jag begriper det inte. Jag har inga pengar, ingen tid för migsjälv eller djuren och är mer eller mindre livegen för tillfället. Men jag mår bättre än på länge! Idag kavlade jag t.o.m. (bokstavligen, trots att buskarna var av brännässlekaraktär) upp ärmarna och rensade upp i trädgården. Så nu har jag ett nytt projekt på G! 😃

Du tycker alltså inte att det är nödvändigt att han också går i avel? Jag tycker bara han är så underbar. Och kärnfrisk, trots alla burkompisar (som han ju kommit överens med utan problem.) Men vi får se hur det blir. Kanske, om jag känner att jag har tid och att dom båda håller måttet, att han får träffa en av mina bandedflickor. *funderar* 🤔

Men det blir i allra högsta grad en engångsföretelse i så fall. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/25/13, 11:21 PM
#39

#38 Det inträffar när man minst anar det… LOL… men att vara aktiv påverkar… att sitta och glo i ett hörn påverkar tyvärr negativt…

Jag försöker ha 1-2 timmars trädgårdsskötsel på mitt schema, men det är svårt. Idag bestod trädgårdsskötseln endast av att leka med Tyra och äta jordgubbar (jag äter halvmogna för annars får jag ev inga då den stora flocken på 100 kajor fattat tycke för dem).

Nej, så menade jag inte. Jag bara påpekade att hans bröder fått bra avkomma. Han kan vara anlagsbärare av Longhair och även Abyssinian… Och han är ju snart 1,5 år, vilket jag tycker är bra ålder att para på en hane. 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/25/13, 11:42 PM
#40

Trädgårdsskötsel har inte funnits alls på mitt schema. Men nu när den hemska växten är borta känner jag mig taggad att tämja gräset imorgon. Sen har syster gett mig tillåtelse att byta ut dom hemska plattorna som någon har lagt utan ordentlig grund. Och buskarna, dom ska bort till förmån för något som faktiskt vet att sätta blad på våren. Nästa sommar ska jag försöka få till något fint i rabatterna också. Och jordgubbar vill syrran ha i slänten, men vet inte om vi faktiskt får göra något där. Det låter som mycket jobb, men uteplatsen är inte på mer än kanske 10-15 kvadrat. Så det känns som något alldeles lagom att bita i. Särskilt för mig som alltid har drömt om en liten trädgård att påta i.

Det är bra att hans bröder gett bra avkomma. Har alla hållit sig lika friska som han också? Jag hoppas mina bandedflickor håller sig lika friska och snälla, för det finns lite Rossel i deras släkt. Jag kan inte riktigt tro att jag på allvar funderar på att ta en kull, jag som är emot all "hobbyavel". Men Bus är verkligen en toppenmus, och systrarna banded (eller vårkullen som dom faktiskt "heter") tog mig med storm. Men jag har gott om tid på mig att planera, fundera och se tiden ann om jag känner att det finns tid och så. 🤔

Jag hoppas bara inte han är Agouti Burmese i så fall. Bandade Siameser låter inte så fint… 🤐

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/25/13, 11:49 PM
#41

#40 Nä, inte här heller. Vad är det? Jag kan klippa gräsmattan. Men knappt det. Gräsklipparen går i bitar. Det ramlar jämt skruvar o grejer och saken är bara 1 år gammal… Så alltså bara att klippa gräsmattan kräver utbildning i gräsmaskinsmeck…

Dina Banded-tjejer borde du visa upp. De kanske är något för L8sson.

Hobbyavel är alltid bra om flera är intresserade av den och den gynnar något, samt att det finns flera syften än att man bara vill ha musungar. Jag skulle däremot inte para c-gensvarianter med tecknat. Alla gör det för alla håller på med Tricolor och Splash, men jag tycker inte om det. Som du själv skrev Siamese Banded… Cinnamon Banded däremot, eller Agouti Banded, låter rätt ok.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
6/26/13, 12:46 AM
#42

Jag frågade L8sson om hon var intresserad av flickorna det första jag gjorde när jag insåg att dom var banded, men hon ville inte ha Agouti. Men visst, dom blir dom första jag fotar när jag hittat lämplig "studio". Saken är den att jag faktiskt valde att ta hem flickorna till min flock i hopp om att dom skulle visa sig vara något att avla på. Jag hade inte själv tänkt avla nånting, men hoppades någon annan kunde nappa på ett sådant projekt. Det var dumt av mig… Nu har jag blivit så förtjust i dom, och banded som teckning att jag önskar jag hade en lämplig hane utan c-gener för att själv ta tag i det och försöka få fram fler fina banded. Det har jag ju inte. Men eftersom jag tycker hälsa och temperament går före färg så fundrar jag på om det verkligen vore en sån dödssynd att göra en sån parning. Att avla bort Banded är ju rätt lätt, och att avla in c-gener där dom redan finns gör ju ingen skillnad. I värsta fall blir det ungar som kanske inte har så lyckad färg men som ändå inte kommer avlas vidare på. I bästa fall blir jag så nöjd att jag på allvar tar tag i projektet och ser till att avla bort c-generna. (Omg, nu funderar jag på att bli uppfödare också! O.o) Mitt problem med c-gener är snarare att det avlas in i allt. Jag kan inte minnas senast jag såg en garanterat c-gensfri mus. Fast så har jag ju inte kollat så jäkla noga heller, men iaf. Tycker man kan försöka hålla c-gränsdragning möss c-gensfria. (Jag tycker mycket om hur folk avlar…)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
6/26/13, 12:52 AM
#43

Om du parar Banded flickor med något snyggt och får icke tickade så är jag intresserad :) jag har backat andra gånger också när jag blivit erbjuden agouti Banded. Jag är helt enkelt kräsen, jag vill helst få träffa dom och om dom har ett temperament som passar i min avel så kan jag blunda att de är tickade. Jag gillar verkligen inte tickat. :S

Grodan
6/26/13, 12:54 AM
#44

#42 Agouti Banded tycker jag är döläckert i a f. Samt Cinnamon Banded. Så visst helt jäkla fel är han inte, han är ju tickad.

Vad har töserna för stam?

Jag avlar själv c-gener, men ser hur utarmat musvärlden blivit nu när det är överrepresenterat med sådana… Vet dock inte om jag har lust att byta inriktning… 

Att vara uppfödare behöver inte betyda att du behöver ha 70+ möss. Är du smart och duktig kan du föda upp en attraktiv variant som också har allt det andra som superbra temperament, bra livslängd och hälsa och får alla ungar sålda. Du behöver inte heller ta så många kullar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/26/13, 1:18 AM
#45

Jag tycker Banded Agouti är sjukt läckert! Men det är klart du ska vara kräsen L8sson. Fördelen med banded är att man kan välja och vraka om man ska köpa in nya djur, för teckningen har man ju redan och riskerar man inte direkt att råka avla bort. Jag skrev ner deras stam i ett pm tidigare idag, men kan inte kopiera på mobilen för den hatar mig. Men dom har en rätt brokig stam med både svenskt, engelskt och korsat i den. Blått finns det, en av flickorna är Blue eller Blue Agouti (tror hon är tickad) och chocolate finns längre bak i stammen. Satin och longhair dök också upp i kullen, vilket kommer från långt bak i stamtavlan. Mamman är en Siamese Agouti point och pappan är 1984 som kommer från min bokkull (Black/tan "Dutch"). Jag har träffat båda föräldrarna och deras föräldrar och har rätt bra koll på deras syskon. Men då jag har det mesta i huvudet finns det inte så exakt information.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
6/26/13, 1:37 AM
#46

Nu så:

Vårkullen, född 27/2 -13

Mor: Lexi, Siamese Agouti Point, korsad typ född 14/10 -12

Far: 1984, Black/tan Dutch, svensk typ född 4/6 -12

Mormor: Anna, Black, Engelsk typ född 2/1 -12

Morfar: … Agouti Burmese, korsad typ född -11

Farmor: Dolly Parton, Chocolate/tan banded med pannfläck

Farfar: Audi, Black/tan Joker, korsad typ född 6/3 -12

Mormorsmor: … Siamese, engelsk typ (import)

Mormorsfar: … Black, engelsk typ (import)

Morfarsmor: … PEW (ej cc), korsad typ

Morfarsfar: … Silver Agouti, korsad typ

Farmorsmor: Fiona, Chocolate/tan broken, svensk typ

Farmorsfar: okänd

Farfarsmor: Fuji, Black/tan Broken, svensk typ

Farfarsfar: Pixel, Black/tan Broken, svensk typ

Vackra

Agouti/Tan Banded satin, korsad typ. (AatD*B*CcchWshwS*sasaGo*)

Vilja

Black/Tan Banded Longhair, korsad typ. (aatD*B*CcchWshwS*Sa*gogo)

Våga

Blue (Agouti?)/Tan, korsad typ. (*atddB*CcchS*Sa*Go*)

Vilda

Agouti/Tan Banded med öronfläck, korsad typ. (AatD*B*CcchWshwSsSa*Go*)

Vädja

Agouti/Tan Banded Longhair, korsad typ. (AatD*B*CcchWshwS*Sa*gogo)

Vänja

Agouti/Tan Banded Longhair, korsad typ. (AatD*B*CcchWshwS*Sa*gogo)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/26/13, 2:18 AM
#47

#46 Åh, vad impad jag blev nu! 😃 Du har t o m hårlag, det har jag typ aldrig… lol😍


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
6/26/13, 10:36 AM
#48

Mmm… Jag har ju trots allt AS, och genetik är en såndär grej jag snöat in på,,,

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
6/27/13, 3:53 PM
#49

Tog ut Vädja och Vilda och fotade dom lite idag. Vart bara dom 2 då jag var tvungen att slänga mig i duschen sen. Var visst lite väl stressad, för fick inte till så många bra bilder. Här är iaf Vädja.

Nehe, det var hon inte alls det. Dumma iFokus vägrar ladda upp bilder igen… Får försöka igen senare.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
6/27/13, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Nu så… Vädja ute på sommaräventyr.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
6/27/13, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Jag fick en del bra bilder på Vilda. Men har inte tid att ladda upp alla just nu, så det får bli bara denhär tillsvidare.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
6/27/13, 11:29 PM
#52

Jag hamnade in en liten diskussion med en råttuppfödare på facebook angående Vädjas färg. Hon tyckte den var intensiv, men hade det varit på en råtta så hade den varit på tok för röd. Jag vet inte hur det är med möss, men sa att jag skulle fråga om det. Så hur är det med hennes färg, är den bra eller dålig?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tsunamis
6/28/13, 10:02 AM
#53

Pyttsan! Agouti möss kan aldrig bli för röda i färgen. Men utställningsmässigt kallar man dem gärna för Golden Agouti då.

MvH  Tsunamis

Lamina
6/28/13, 10:55 AM
#54

Ok. Nä, undran var väl mer hur standarden ser ut för möss i jämförelse med råttor och hur bra hennes färg stämmer överens med den standarden.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

TheCottonCandy
6/28/13, 12:46 PM
#55

Gud va söta möss! :3

Annons:
Lamina
6/29/13, 2:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

#55 Tack! 

Idag (igår) vart det Våga och Viljas tur att posera framför kameran. Fotade på kvällen, i hopp om att det inte skulle bli lika skarpt ljus. Men det vart visst inte alls lika bra. Här är Våga. Hon är Blue Agouti, va?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
6/29/13, 2:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

En till bild på Våga, som gör skäl för sitt namn.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
6/29/13, 2:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Vilja ville inte alls vara med. 😃Så det blev bara denhär bilden.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
6/29/13, 5:23 PM
#59

Aw… härliga sommarbilder! Gillar #50 som också blev din nya Avatar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
8/1/13, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Den senaste tiden har jag haft fullt upp med hemsidan och inte tagit mig för att fota annat än när det regnar och inte går. 5 gånger har det regnat i sommar, så hur det alltid lyckas pricka in dom dagar jag behöver solsken vet jag inte…

Men igår fick vi tillökning i familjen. Och trots dåligt ljus måste jag ju visa upp mina små guldklimpar!

Först ut: Ygdrasil! Han är en väldigt liten pojke, och rätt rädd av sig. Men jag tror han har stor potential att bli en stor och mysig pojke. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
8/1/13, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Yeshant (kallad Yeshi) är en mysig liten pojke. Jag hade inte tänkt köpa honom först. Men när jag fick höra hur mysig han är och blev erbjuden honom också kunde jag inte motstå. Och det ångrar jag inte. 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
8/1/13, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Yllandar (Yllet) har redan blivit min lilla guldklimp! Jag köpte honom till avel, och även fast jag bara haft honom en dag känner jag mig rätt säker på att han är helt perfekt! Om jag har rätt om den saken får tiden utvisa. Men jag måste säga att han är en ståtlig och mysig liten pojke. Och jag kan verkligen inte få nog av honom. 😍

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
[Tilde!]
8/1/13, 10:47 PM
#63

Jättevackra!^.^

Grodan
8/1/13, 11:37 PM
#64

Grattis till de nya pojkarna! Ska bli skoj att se vad de utvecklas till!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
8/2/13, 4:49 PM
#65

#63 och #64 Tack, jag hoppas verkligen att dom blir stora präktiga och mysiga pojkar. Det är helt underbart väder idag. Om det håller i sig, och jag inte kommer hem försent, så ska jag fota Vackra, Vänja och Pectore idag. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
8/16/13, 7:14 PM
Lamina
8/26/13, 5:38 PM
#67

Om jag hinner hem i vettig tid ikväll ska jag fota lite musflickor. Annars blir det inomhusfoton på kärlekstrion. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
9/23/13, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Var ju på SM i helgen och fick med mig lite nya möss hem. Bland annat 2 flickor som inte har något namn ännu. Kallar Dom Blå och Duvan. Fotade dom lite snabbt på kvällen när vi kom hem. Vart inte så bra, men det får duga tills vidare.

Dethär är Blå. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
9/23/13, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Flickorna skulle vara helt ohanterade sa någon. Märkte inte av det så värst på Blå. Hon är lugn, men nyfiken. Men Duvan tyckte inte alls om att sitta i min hand. Kombinera det med dåligt ljus och man får en sånhär ful bild. 😟

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
9/23/13, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Så fick jag äntligen hem en väldigt efterlängtad liten pojke. Jag kan faktiskt inte ens minnas hur länge jag har väntat på underbaraste Leison's Tagg! 😃 Men nu är han här, och ohh så glad jag är! Min lilla skönhet. Jag hoppas han utvecklas bra, för då ska ska han få träffa en flicka en dag. (Kanske lilla Blå? 😉)

Jag fick inga bra bilder på honom. Men han är en skönhet IRL. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
9/23/13, 9:52 PM
#71

Det flyttade hit en äldre herre också, som troligen kommer att få ta över Bus jobb med bebisgörandet. SE-Morakullan's Undericamus är en svart herre på snart 2 höstar. Han har redan etablerat sig som min favorit bland nykomlingarna. 

Jag har faktiskt tagit några jättesöta bilder på honom. Men dom postar jag inte utan Grodans tillåtelse. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
9/23/13, 10:02 PM
#72

Mer möss än så fick jag inte med mig. Å andra sidan hade jag bara fått tillåtelse att köpa 1-2 möss, så… 🤫

Jag förälskade mig i en liten Dove/tan satin-pojke. Han var helt underbar, snygg, lätthanterlig, nyfiken och med ett tassdarr som inte gick att ta miste på. ❤️ Men det vart lite fel, jag fick hjärnsläpp. Efter att ha gått och suktat hela dan efter henne, då jag trodde han var en hona, bestämde jag mig för att slå till. Så jag köpte Blå från samma uppfödare och bad sedan om att få köpa satinen. Och då kom det ju fram att det var en pojke. Dum som jag var tackade jag nej till honom, då jag ställt in mig på 2 flickor, och köpte Duvan istället. 🤓

Påväg hem insåg jag ju vilket misstag jag gjort, och ångrade mig något enormt. Inte för att jag inte vill ha Blå och Duvan, jag älskar dom! Men jag vill ha den pojken! Men med lite tur kanske han också flyttar in här snart. ❤️❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
10/1/13, 4:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Kom på att det aldrig vart någon bild på Undericamus. Så här är han, min älskade gamling. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
10/1/13, 7:33 PM
#74

#73 Men så fin han är gubben ❤️

Grodan
10/1/13, 7:37 PM
#75

hm…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
10/1/13, 7:43 PM
#76

Jag tycker han är jättefin! Funderar på att ställa upp i månadens veteran med honom. Men tycker bilden är lite för suddig/ur fokus. Hmm… 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
[Iyen]
10/1/13, 7:59 PM
#77

#75 varför "hm"?

Grodan
10/1/13, 9:48 PM
#78

#77 jag skäms


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
10/1/13, 10:33 PM
#79

#78 men varför då? :(

Lamina
10/1/13, 10:47 PM
#80

Grodan tycker att Undericamus är ful. 😃

Jag håller inte med. Men jag är å andra sidan inte så insatt i hur en mus "ska" se ut. Har den huvud, svans och tassar är jag nöjd. Är den trevlig, glad och nyfiken som Under så är den världens vackraste mus. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Iyen]
10/1/13, 10:55 PM
#81

#80 nä va dumt. Han är ju jättesöt!

Lamina
10/1/13, 11:06 PM
#82

Nja, Grodan vet nog vad hon pratar om. 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
10/2/13, 4:00 PM
#83

Tror Grodan är som mig och skäms för att han har ett litet hack i örat…(jag skäms om jag säljer en mus med hack i örat…)men vet ju inte om det är därför.

Annons:
Lamina
11/6/13, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Skitkass bild. Men vill ändå visa mina pojkar från ajanki. Snart 5 månader gamla och fortfarande bästa vänner. :) Jag hoppas dom planerar att fortsätta med det.

Imorgon får jag förhoppningsvis hem lite fler möss. 2-5 stycken om allt går bra med transporten. *längtar* 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
11/7/13, 7:37 AM
#85

#84 Härligt att se dom!!  Och toppen att dom fortfarande är bästa vänner😃

Spännande med nya möss!! Hoppas det fungerar med transporten och att dom kommer hem!!

Lamina
11/7/13, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Påväg hem med 2 nya små muslingar. Här tittar ena systern ut. Minns inte riktigt vad hon är, dove/silver eller nått sånt (tan). Får se vad stamtavlan säger sen. Den andra är en alldeles förtjusande liten RY! Måste lära mig att inte köpa ögongodis när jag behöver platsen till avelsdjur… Men men, jag är glad över mina flickor. :D Dom andra 3 kunde inte följa med hit idag. Men jag väntar spänt på att få hem dom också. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tsunamis
11/8/13, 6:51 AM
#87

#86 söta! Vart kommer de ifrån?

MvH  Tsunamis

Lamina
11/8/13, 11:23 AM
#88

Zickan såklart. Antar att det finns några Tsunamis i stammen. :) Tog en närmare titt på den rödögda flickan igår kväll. Hon ser ut som en Dove, men har en konstig gulaktig ton… Undrar vad hon kan tänkas vara. *huvudbry*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
11/8/13, 11:29 AM
#89

åh så söt :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
11/8/13, 12:13 PM
#90

Jättesöt tjej❤️

#88 Är hon inte champagne då? Tycker hon ser ut som det på fotot, men det är lite svårt att se färgen ordentligt där :)

Annons:
Lamina
11/8/13, 2:05 PM
#91

#90 Där har du något. Jag tycker champagne ska vara ljusare, gulare. Men jo, hon kan nog vara en champagne. Inte i min smak direkt, men jag tycker om henne ändå. Försökte fota flickorna lite snabbt nu innan jag ger mig av till affären. Men dom var inte på fotohumör. Lite för unga för att sitta still. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tsunamis
11/8/13, 3:06 PM
#92

#88 jodå då finns det Tsunamis där. Fast jag skulle nog säga mest Ariama/Björndalens :) Jag har faktiskt kvar lite Recessive Yellow här hemma ännu.

MvH  Tsunamis

Lamina
11/8/13, 4:44 PM
#93

#92 Då har jag fått precis vad jag vill ha. 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
11/10/13, 4:44 PM
#94

Underbaraste Undericamus fyller 2 år imorgon! Här ska slås på stora trumman, ska ge mig iväg nu och handla något extra gott till honom och hans fruar. 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
11/10/13, 6:16 PM
#95

#94 vad kul! :) grattis till gammelgubben

Grodan
11/10/13, 6:37 PM
#96

#94 Åh, fula gubbstrutten… LOL ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
11/19/13, 12:10 AM
#97

Har fått stamtavlorna nu, på mina nykomlingar. 🙂 Trick or Treat, det lilla mysteriet, är inte något större mysterium. Mamma är Chocolate och farmor var Chocolate. Likaså är 2 syskon Chocolate. Så det är ju inte så svårt att gissa vad min lilla rödögda flicka är. 😃

Nu när jag har namn och färg rätt ska jag ta och försöka fota mina små skönheter snart. Måste ju dela med mig av dom. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
zickan
11/19/13, 6:49 PM
#98

Missat denna tråd. #88/#92 och innan björndalens där bak vid 2006 är det en del zickans igen. 💋

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lamina
11/20/13, 3:49 AM
#99

Jag har ägnat en timme åt att försöka jags rätt på Yeshi som av någon anledning inte var i buren längre. (börjar undra om det var en sån jäkla bra ide med öppna burar…) Fick tag på honom och tänkte prova att fråga bröderna lite snällt om han var välkommen tillbaka i flocken. Det var han inte. Velade fram och tillbaka ett tag om hurvida jag skulle ge Yeshi en ny bur, eller om jag skulle flytta ut Yllet, som ju var den som uppenbarligen inte ville ha tillbaka Yeshi.

Det fick bli Yeshi som fick flytta. Ett dumt beslut kan tyckas. Om Yeshi flytt buren för att Yllet var dum mot honom är det ju ganska stor risk att Yllet senare börjar bete sig dumt mot Ygdrasil också. Men som det ser ut nu verkar Yllet och Ygdrasil trivas ihop. Om jag flyttar ut Yllet och det senare visar sig att Ygdrasil inte heller vill ha med Yeshi att göra kan det bli svårt att sätta ihop Yllet och Ygdrasil igen. Yeshi är inte lika stor och stark som sina bröder. Han verkade dessutom rätt medtagen av vad det nu är han har råkat ut för. Jag ville inte riskera att han fick mer stryk. Så jag valde att chansa på Yllet och Ygdrasil, för Yeshis skull. Så jag kan sova lugnt inatt.

Tack och lov, säger jag bara, att jag inte längre har en frigående gerbil i gnagarrummet. 🥵

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
11/20/13, 5:45 AM
#100

#99 Det kan vara lite olika, men inte helt sällan är det den bråkiga/den som bråkar som vill flytta från buren… men som sagt det är olika, lika ofta är det ju en som inte mår bra med någon av bröderna… rymmer den så vill den ju absolut flytta…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
1/7/14, 12:05 PM
#101

Nyfiken, hur går det med dina möss, Lamina?

Dina vårtjejer är snart 11 månader såg jag. Flera av dem är LH… ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
1/8/14, 12:21 AM
#102

Mössen ja… Dom har kommit lite i skymundan under högtiderna. Har jobbat minst 10 timmar/dag. (Ser fram emot lönen i januari ;)) Men det händer väl inget särskilt alls egentligen… Har förlorat några äldre honor i stora flocken. Gett upp hela iden med ungar efter mina vårflickor. Vet inte om jag kommer använda Tagg i avel heller, han känns lite… "Shady". Så får börja leta efter nya Banded till våren. Men killarna från Ajanki utvecklas bra, och älskade Yllet kommer troligen få bli pappa när han fyllt ett. Önskar bara jag kunde få stamtavlorna på Blå och Duvan, är tveksam till att avla utan dom. -.- Kvarstår Candy Corn, min älskade guldklimp. Fel färg, men hon skulle bli en bra mamma.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
1/8/14, 11:08 AM
#103

Jag har kontaktat uppfödare, och tjajat lite, till några honor jag skaffade på SM för att få dem överförda till mig på SVEMUS regsajt. Jag föreslår att du gör detsamma - du får dem då i pdf, om du inte är medlem i SVEMUS.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
1/8/14, 4:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Jag har tjatat lite… Vill ju inte vara en pain in the ass heller. Tror det är lite oklart med stammen faktiskt. Det spelar egentligen ingen roll, det lutar mer och mer åt att jag tar en kull på Candy Corn istället. Hon är socialare och trevligare. Jag storstädade i musrummet inatt och passade på att flytta ihop Candy Corn och Trick or Treat med Blå och Duvan. Har skyfflat spån i veckor nu. Det fungerade smärtfritt, och jag fick lite bilder på Candy. Filmade flickorna lite också, men ni får vänta tills jag får hem min nya dator innan ni får se den. Candy utan blixt.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
1/8/14, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Med blixt.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

L8sson
1/8/14, 4:46 PM
#106

Vad menar du med att Tagg är "Shady"?

Lamina
3/6/14, 5:02 AM
#107

Förlåt L8sson, jag har helt missat din fråga…

Jag kan faktiskt inte riktigt svara på den heller. Tagg är en trevlig mus, jag tycker om honom. Men jag får inte riktigt "grepp" om honom. Han är trevlig att pyssla med, nyfiken och framåt. Men det känns som att han inte är riktigt med, att han liksom inte bryr sig så mycket om vad jag gör. Det är svårt att förklara, han är Shady helt enkelt…

-

Men nu har jag tagit nya tag och tagit hem hem lite nya möss. För 1½ vecka sen fick jag hem lite möss från L8sson. Dom ska bli basen till min Blue, Black, Dove och Silver Banded linje.

Den närmaste veckan får jag hem lite fler möss från olika ställen. Dessa ska bli grunden till min RY Banded linje. Spännande. :)

Alla kommer att få sin egen presentation här inom kort. Jag är själv spänd på att få se mina nya små vänner. Dom som inte är hemma än alltså. Mössen från L8sson är jag redan sjukt nöjd med. 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
3/6/14, 8:10 AM
#108

Ska bli kul att följa dom nya mössen också och framförallt höra om du blir nöjd!! :)

L8sson
3/6/14, 9:49 AM
#109

Härligt att du är nöjd :D Ska bli kul att läsa presentationer :)

Lamina
3/29/14, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Nykomling från Vattnadal. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
3/29/14, 10:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Bilden som jag försökte ladda upp när jag fick tuppjuck på min telefon och gick och köpte en ny. Vi passade på att njuta av solen på vägen hem. Fick lite blickar av medresenärerna också. XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
ellapella01
3/29/14, 10:47 PM
#112

Hård träning där hemma?? 😉

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Lamina
3/30/14, 11:09 AM
#113

Ha ha, nej, faktiskt inte. Jag har ingen lekplats till mössen som det är just nu. Funderar på att göra en på bordet i mitten. Men som det är nu får mössen nöja sig med att springa på mig. Twix går ner ganska bra i vikt ändå tycker jag. Jag har dum som jag är inte vägt honom. Men jag ska börja göra det nu. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Upp till toppen
Annons: