Annons:
Etiketterom-sajteninfo
Läst 1002 ggr
Grodan
2013-04-25 17:09

Ni är dåliga

Tråkigt men sant, men Ni är otroligt dåliga på att klicka i "Bra inlägg" här på sajten. 

2012-04-18 publicerade Niklas en tio-i-top-lista på iFokus-bloggen över de sajter med mest iklickade "Bra inlägg". Mus-ifokus var INTE med på den listan. Om Niklas hade presenterat en 20-i-top-lista hade mus-ifokus varit med på plats 17.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sync
2013-04-25 17:15
#1

Nu ska jag klicka bra inlägg på allt. När jag först läste rubriken var min första tanke: vad har vi nu gjooort.. ;)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2013-04-25 17:16
#2

Nej, du ska inte klicka på allt. men du ska gärna klicka på inlägg där någon bemödat sig med att skriva något intressant, lagt upp en fin bild el dyl


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
2013-04-25 17:20
#3

#2 Det gör jag ju redan! :p

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Rebornbabyn
2013-04-25 18:12
#4

Jag försöker komma ihåg att klicka "bra inlägg" på alla bilder (och bra fakta t.ex.)!

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Lottavo
2013-04-25 18:18
#5

Jag är en klickare!

jollycox
2013-04-25 19:44
#6

Jag klickar typ jämt på bra inlägg. Det är därför jag inte skriver i så många trådar, jag klickar bra inlägg istället 😃

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Sync
2013-04-25 19:46
#7

Haha gud… nu kan jag inte sluta trycka på bra inlägg. 🥵

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2013-04-25 20:56
#8

Lol… bra det! 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2013-04-25 22:38
#9

Jag gillar att alla inlägg i den här tråden har fått minst 3 "bra inlägg tryck" haha.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[Miss_björnbär]
2013-04-25 22:53
#10

Men jag använder endast "Bra inlägg" när jag verkligen tycker det :(
I'm solly

StillaSinnet
2013-04-25 23:34
#11

#10 håller med för annars fyller det ingen funktion :) men det är ofta jag gillar på FB och lika ofta klickar jag här. Enklare att visa sina sympatier så om man har lite brådis :D

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Iyen]
2013-04-26 05:31
#12

Plats 17 är inte dåligt :)

L8sson
2013-04-26 13:35
#13

Jag klickar bra inlägg ofta :D tycker det är super kul, och att få sina inlägg eller kommentarer gillade gillar jag :D

Annons:
Tex&Tillman
2013-04-26 13:54
#14

Ursäkta men jag blev faktiskt lite stött av rubrik texten. Jag förstår vart du vill komma med det här inlägget, men för en som är väldigt känslig för kritik som jag är, så är en sådan rubrik text sårande.

En mer passande rubrik hade kunnat va:

*Vi är dåliga på att gilla inlägg

*Mus i fokus är dåliga på att gilla inlägg

Jag förstår att du inte menade så illa som jag uppfattade det, men det är ingen bra start på ett inlägg att säga "Ni är dåliga"

[cessi]
2013-04-26 14:05
#15

Om man är så lättstött så kanske det snarare är bra att ibland bli påmind om att allt som människor skriver inte är meningen som en direkt pik mot ens person. Hon skrev ju inte "Tex&Tillman du är dålig" utan syftade på mus i fokus medlemmar i allmänhet. Hoppas du inte tar detta fel men jag måste faktiskt försvara Grodan här, för jag gissar att hon skrev rubriken för att fånga folks uppmärksamhet och inte för att såra enskilda individer.

Kram på er allihopa!

[cessi]
2013-04-26 14:09
#16

Jag reagerade i alla fall så här: "Shiiiiiit vad har vi nu gjort?!" och sen när jag klickade mig in på inlägget så fnissade jag lite för mig själv och tänkte: "Jaha, var det inte värre än så, det kan vi fixa!" 😉

Tex&Tillman
2013-04-26 14:21
#17

#15 Jag skrev i mitt inlägg att jag förstår att det inte var menat så hårt som jag uppfattade. Men det kan va en bra grej att tänka på när man skriver nåt att alla är olika känsliga och att det kan va en bra sak att ha i åtanke när man skriver nåt. Jag anser att det är ALDRIG en bra ide att anklaga eller få andra att må dåligt för att få deras uppmärksamhet.

Tex&Tillman
2013-04-26 14:22
#18

Det finns bättre sätt att få folks uppmärksamhet än att få dem att må dåligt.

Grodan
2013-04-26 14:34
#19

Japp, jag är fullt medveten om rubriken, men tyckte inte att den var sååååååååå hemsk. Jag är också känslig för negativ kritik och ärligt den här tråden är faktiskt en sådan.

Jag tycker att det klickas i för lite "Bra inlägg". Nu generellt där det behövs, där det finns många bra inlägg där står det 0…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
2013-04-26 14:47
#20

Jag tyckte rubriken var rolig, jag tog det som ett skämt. "va ni är dålig" höhö 😂

Annons:
Grodan
2013-04-26 14:48
#21

#20 Det var ju liiiite så… ❤️

men jag vill ändå att ni klickar i bättre, speciellt riktigt bra inlägg.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tex&Tillman
2013-04-26 14:56
#22

#19 Grodan jag förstår att du inte ville nåt illa med det och jag hoppas att du inte mår dåligt pga den här tråden. Mina inlägg syftar inte personligen till dig. Så ursäkta om du tog det jag skrev väldigt personligt.

Jag skriver inte så ofta, men den här gången kände jag att jag behövde säga nåt för annars hade jag inte kunnat släppa det, och jag behöver inte mer jobbigheter i mitt liv. Jag ville bara att folk generellt ska tänka på hur dem formulerar sig, då vi som sagt alla är olika och jag tycker alla ska ha det i åtanke när dem skriver nåt. Annars kan det lätt spåra ur rejält pga missförstånd mellan olika individer.

Kraaaaaaaaaaaaam =) Hoppas att detta inlägg kan lätta lite för dig Grodan. Jag vill inte att andra ska må dåligt bara för att jag mår extremt dåligt i mitt liv.

Grodan
2013-04-26 15:03
#23

#22 Nejdå. Jag tar det inte personligt. 😃Jag tror för det första att du tolkar in saker som inte finns. 

Om du läst flera saker jag skrivit på den här sidan så märker du snart att jag är mycket duktig på att skriva snällt. För det mesta. Jag är otroligt medveten om hur man ska uttrycka sig på nätet.

Jag är fullt medveten om hur jag skrev. Jag tänkte skrämmas lite. Skämta lite, men ändå menar jag lite allvar. För jag tycker fortfarande att folk här inne tar mycket för givet. Läser, tar till sig information men har svårt att lämna den lilla uppmuntran som ett klick i "Bra inlägg" faktiskt är. Jag vet inte hur många av mina Artiklar som är lästa flera tusen gånger men bara har 15 klick (vissa inte ens det). Hur känns det på en skala? Hur ska jag ha lust att producera om jag inte får en liten liten morot? Så tänker jag lite surt vissa dagar, andra dagar bryr jag mig inte (och dessa dagar är det flest av).


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tex&Tillman
2013-04-26 15:16
#24

#23 Vad bra att du inte tog det illa. Att tolka in saker som inte står i klartext är inget jag gör då jag inte begriper mig på sånt. Min Asperger gör att jag tar det som skrivs och sägs bokstavligt och jag läser aldrig mellan raderna, då det är nåt jag inte begriper mig på.

Upp till toppen
Annons: