Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 736 ggr
Tbopp
2013-05-01 00:27

Samla låda, vilken storlek?

Hej! Nu är det så att jag snart ska köpa mus, men jag undrar bara om det här med samlalådorna. Jag ska ha en hane (han går ej ihop med flera) och undrar vilken storlek man ska ha? Det står mellan 65l och 130l. För jag har ju läst att man gärna får ha så stora burar som möjligt, men sen har jag oxå läst att dem kan bli skygga i för stora. Han ska ju bo ensam oxå så då kanske en 130l blir för stor? Sen undrar jag om någon har något tips på grenar man kan köpa? Vet att man kan hitta själv i naturen och jag ska leta lite, men undrar om det finns något man kan köpa i typ djuraffär oxå? ^^

Annons:
BettaSplendens
2013-05-01 00:38
#1

65 funkar ju det men jag själv skulle satsat på en 130 litare.

[ChinHeart]1
2013-05-01 00:47
#2

Jag tycker du ska välja den på 130l. Men båda funkar bra.
Nej, jag tror inte ens mus som bor stort bli skygg. Det blir den inte om du hanterar den mycket, gör du det spelar det ingen roll om han bor i en bur på 30l eller en på 130! En stor bur kan du inreda med mycket olika roliga leksaker som t.ex hus, klätterställningar och mycket grenar. Grenar är oftast enklast att själv plocka, jag plockar äpplegrenar åt mina och det är väldigt populärt hos alla mina möss. Men har man inte tillgång till att gå och plocka sånt hej vilt så finns det många djurhemsidor som säljer pinnar av t.ex äppleträd. Annars så kan man ju fråga på forum och såna grejer om någon har grenar att sälja, det blir oftast inte dyrt.

UlrikaD
2013-05-01 01:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En 130l låda är inte så himla stor när man lägger saker i den.
Här är en bild på en sådan med inte alls mycket saker i, höll på att göra iordning den.
Nu är det en guldhamster i hjulet där, men då kan du se ungefär hur stor den är. En hamster är ju inte så jättestor heller.

Tbopp
2013-05-01 11:37
#4

Tack för svaren, och bilden ^^ Blir nog en 130l låda, så kan jag inreda med mer grejer åt honom (:

Upp till toppen
Annons: