Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 407 ggr
Sofia_N
2013-05-11 13:00

Uppfödare i närheten?

Hejsan alla! Nu är det så att jag har kikat runt här ett tag och blivit riktigt sugen på att skaffa möss! Men jag har redan 3 kaniner, min lillebror har 1 kanin och familjen har 1 katt, det blir lite krångel när man ska åka bort ;) Så mina föräldrar låter mig inte skaffa fler djur av just den anledningen.. Så nu tänkte jag kolla om det finns nån uppfödare inte allt för långt ifrån Bålsta (måste kunna ta mig dit via buss eller tåg) som jag kan köpa 2-3 möss ifrån, och som är hemma nästan alltid som kan passa dem om jag åker bort? Betalar givetvis för det om så önskas ;) Om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig det så kanske jag lyckas övertala föräldrarna :) /Sofia

/Sofia

Annons:
Sofia_N
2013-05-11 20:43
#1

Putt! Det måste inte vara just uppfödaren som passar, söker framtida musvakt i Stockholm/Enköping/Uppsala helt enkelt ;) Kan tillägga att jag oftast kommer kunna få hjälp av mina vänner att passa, detta är mer som en "försäkring" så mina föräldrar (och jag) kan känna sig trygga ifall ingen jag känner kan passa :)

/Sofia

Grodan
2013-05-11 21:05
#2

Jag ska till Kallhäll 25 maj (Folkets Hus, SRS råttutställning) och tar med mig några möss jag har till salu då. Det är dock blandade åldrar och bara en eller två riktigt unga töser.

De kommer inte heller att sitta i samma bur, dvs har inte samma bakterieflora, men kommer hinna att göra några spånskyfflingar mellan burarna.

Kom gärna och titta.

Jag bor inte nära, men har ni vägarna förbi kan jag säkert passa en bur extra.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sofia_N
2013-05-11 21:30
#3

Okej, ska fundera på saken! Måste fortfarande övertala päronen, så vi får se ;) Tack för svar iaf!

/Sofia

Natalb
2013-05-12 15:07
#4

jag bor i hökarängen, föder främst upp trefärgade, har rätt många på kö just nu men det är flera kullar påväg (3 honor ska snart få varsin hane)
jag kan ta mig till t-centralen vid leverans, och är oftast hemma så kan ställa upp på att passa för en liten slant, men då behöver jag också veta ett tag innan så jag inte planerar in resa själv, just nu vet jag att familjen ska till thailand mot hösten, men annars är jag ledig :)

Sofia_N
2013-05-12 18:03
#5

Okej, det låter ju jättebra! Ska försöka prata med mamma om det ;) Och trefärgade är ju så fina dessutom! :D

/Sofia

Grodan
2013-05-18 14:14
#6

Jag kommer inte ta med mig några möss till Kallhäll 25/5.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: