Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 861 ggr
Rosasocke
5/14/13, 4:00 PM

Sökes! Mus

Hej! Jag söker mus/möss :)

Jag har haft alla olika sorters djur som har levt gott och dött väldigt gamla. Men jag har ett djur jag varit intresserad av jätte länge och det är möss :) Bor i Strömstad och hittar inga möss här i närheten så tänkte att jag efterlyser här i stället :)

Mvh. Ida

Annons:
[Miss_björnbär]
5/14/13, 4:57 PM
#1

Jag har några kullar på gång och åker till Strömstad varje sommar i ca 2 dagar så skicka ett pm om det skulle vara intressant. Berätta gärna mer om dig själv och vad du har att erbjuda :)

Grodan
5/18/13, 1:54 PM
#2

Jag vet knappt vart Strömstad ligger. Västkusten?

(Skriver alltså utan att kolla kartan först)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[ChinHeart]1
5/18/13, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har några hanar till salu utanför Trollhättan!

[Miss_björnbär]
5/18/13, 2:13 PM
#4

Ligger vid gränsen till Norge typ någonstans xD

Rosasocke
5/21/13, 9:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Strömstad ligger vid gränsen till norge, svårt att förklara men det är på västkusten ja :) (på bilden är strömstad markerat)

Eftersom jag fortfarande bor hemma så är övertalningen i full gång hemma. Haha vill så gärna ha egna djur igen så jag kämpar på! Tack så hjärtligt för svar, då vet jag att det finns att få tag på i närheten! 

Andra frågor jag har är:
*Hur mycket kan man räkna med att de kostar i månaden? (är pyssel freak så kommer att bygga ett eget lekland till dom, men förutom bur-kostnader)
*Funkar vanligt spån som underlag?

Grodan
5/22/13, 4:30 PM
#6

#5 Ah. Då är väl Trollhättan närmast.

Kostnad beror på hur många möss du har, vilket bottenströ du väljer och hur ofta du städar buren. Kostnader för möss är oftast inköp av möss, bur och tillbehör, mat och spån.

- pris per mus 50-150 kr st

- bur och tillbehör 200-1000 kr

- strö (varierar oerhört beroende på vad du väljer och vart du bor osv)

- torrfoder kanske 100-200 kr i månaden

- färsk mat 100-500 kr i månaden

Jag gissar lite… Jag räknar sällan på vad mina möss kostar och jag har också lite fler än 3…

Ett normalt torrfoder som du kan blanda själv och som räcker 1-2 månader kan kosta någon hundring. Vissa saker blandar du i mycket av och vissa mindre av så det går inte att säga exakt vad kostnaden blir…

  • Mathavre, 425 g, ca 13 kr (Kungsörnen)

  • Matvete, 425 g, ca 13 kr (Kungsörnen)

  • Kornkross, ca 400g, ca 10 kr

  • Havrekli, 300g, ca 13 kr (Kungsörnen)

  • Vetegroddar, ca 10-20 kr ?

  • Solrosfrö

  • Oskalat sesamfrö

  • mm

Tappade orken lite nu… Någon kanske kan fortsätta


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
5/22/13, 4:31 PM
#7

Vill också tipsa om att du köper 2-3 honor från samma ställe/som har samma bakterieflora så att du slipper problem med Rossel o dyl.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Rosasocke
5/24/13, 8:56 PM
#8

Jag tänkte börja med honor och minst två :) Tack så hemskt mycket för alla svar :) Jag tänkte bygga egen bur och har kollat upp måtten och så och det lär bli mycket större än vad "lagliga måtten är". Men sen så undrar jag när det gäller sallad och sånt om dom nu äter det… är det något fel med hemma odlat? och många av fröerna som står i matblandningarna har jag alltid hemma då jag äter mycket sånt :) Måste tacka ännu en gång för att du lagt ner så mycket tid på att svara @Grodan!! Tusen tack :)

[Miss_björnbär]
5/26/13, 9:00 PM
#9

Grodan skrev riktigt bra, det finns även hur många bra och hjälpsamma Artiklar som helst här på mif :)
Jag har lite bebisar nu, just nu är dem runt 3 dagar gamla och växer så det knakar, jag och sambon åker som sagt till Strömstad varje sommar runt vecka 28 blir det nog. Hojta till om du skulle vara intresserad så kan vi prata vidare, hoppas du får för dina föräldrar.
Jättemysig djur tycker jag :)

Absolut inget fel på hemma odlat, det är ju till och med bättre än köpt. Inga konstiga kemikalier och liknande.

Rosasocke
5/27/13, 2:42 PM
#10

Hela min familj är djurälskare och jag vet att om jag tar in djuret i huset så kommer det inte där ifrån haha. Jag hör av mig så fort jag vet :)

Vad bra, för vi skall odla massor saker hemma :) Ekologiskt det mesta i min familj så här är det inga kemikalier inte :) Tack till dig med för hjälpen! :)

Upp till toppen
Annons: