Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 752 ggr
Mika-S
6/25/13, 10:25 PM

Kärlek

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar min mus, verkligen ÄLSKAR honom!

När jag blev med mus trodde jag att det skulle vara rädda, fega och mest "titta-djur" men min grabb är tvärtemot. Han vill alltid upp från buren och sätter sig vid öppningen när jag kommer in i rummet han bor i. Jag kan ha honom lös i ett rum eftersom han kommer när jag smackar. Han brukar sitta i min urringning flera timmar per dag och då hänga med på mina dagliga aktiviteter som hundpromenader, filmtittande, pluggande och kompishäng. 

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna komma så nära ett så väldigt litet djur. Han är så mild, go, mysig, snäll, kärleksfull och alldeles underbar! ❤️ Jag har även en känsla att han känner mycket för mig också, han verkar så lycklig när han är med mig.

Hannibal kanske inte ser ut som den vackraste musen men för mig är han en skönhet.

Möss är verkligen fantastiska djur!

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Annons:
Lamina
6/25/13, 10:48 PM
#1

Ja, kärleken till en mus kan vara precis lika stor som till vilket annat djur som helst. Tyvärr har vissa svårt att förstå det… Men du skriver så fint om din lilla pojke! ❤️ Och inte så konstigt, är han lika go som sina bröder så är det en helt fantastisk pojke du har. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Mika-S
6/25/13, 11:01 PM
#2

#1 Jo, jag älskar Hannibal i nästan samma grad som jag älskar mina hundar men det vägrar folk förstå. Det är så tråkigt att folk inte förstår sig på dessa små individer, dom är så underskattade och folk så fördomsfulla. :/

Åh, kul att brorsorna även dom är underbara! ❤️

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Grodan
6/25/13, 11:10 PM
#3

#0 Underbart skrivet! Är så glad att du och Hannibal funnit varandra!❤️

Hur gick det till när du köpte honom?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mika-S
6/25/13, 11:18 PM
#4

#3 ❤️

Jag hittade en annons av L8sson här på iFokus och tog kontakt. Allt kändes rätt och när hon ändå skulle till stockholm så tog hon med grabben. Så jag köpte honom faktiskt utan att ha träffat honom innan.  Är väldigt glad över vi ändå klaffade så bra! :)

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

L8sson
6/26/13, 1:34 AM
#5

Du är helt underbar med honom det får vi inte glömma att nämna! Hur många gånger han varit på rymmen men han hittat tillbaka och att ni har sån bra relation ändå :D du är den som har bäst kontakt med mig av alla mina köpare och frågat så fort du undrat något eller behöver hjälp. Du är en fröjd att ha som musköpare :) Det är så kul att läsa allt du skriver om honom och er, att familjen accepterar honom osv.

Mika-S
6/26/13, 8:58 AM
#6

#5 Åh vad glad jag blir över att du känner så! ❤️

Jag tycker du är en jättebra uppfödare som får fram så trevliga möss! Sen att du orkat med att svara på alla mina dumma frågor och stöttat mig när Hannibal var på rymmen är jag väldigt tacksam över. Man märker verkligen att du även bryr dig om mössen du sålt! ❤️

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Annons:
ariama
6/26/13, 9:17 AM
#7

Miriams! Just sådär ska det vara att ha möss, anser jag. Och just sådär är möss när de är som bäst!!

och när ett så litet djur som en mus, beter sig på just det där viset, då har man inget val, man ÄLSKAR!! Det är en lycka som är obeskrivbar, relationen till, och kärleken mellan, en själv och PERSONLIGHETEN hos detta lilla lilla lilla näpna bedårande söta djur.

Mika-S
6/26/13, 9:30 AM
#8

#7 Du har så rätt! Det är PRECIS så jag känner!! Jag är lycklig över att jag och andra musägare får känna den kärleken!

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

[AndreaPirlo92]
6/26/13, 1:54 PM
#9

Vad underbart att du känner så, då är man rätt djurägare! 😃

[Tilde!]
6/26/13, 2:42 PM
#10

Påminner om min förra mus Molly..Men jag har skaffat två nya små underbara tjejer som är precis lika underbara som din Hannibal!

hejkomochhjälpmig
6/26/13, 3:25 PM
#11

Han är ju hur söt som helst, blir ju alldeles tårögd av att läsa hur mycket du tycker om honom och er fina relation till varandra. Härligt att höra! ❤️

Mika-S
6/26/13, 7:10 PM
#12

#9 Ja, verkligen!

#10 Vad kul att även du har en så fin relation till dina musisar. 

#11 Awww tack! ❤️

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Upp till toppen
Annons: