Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 409 ggr
Vattnadal
2013-07-22 15:59

Lyckliga Vattnadals Leroux!

I lördags kikade jag till mössen lite snabbt bara på morgonen när jag gjorde hundmat. Brukar nämligen ge laxolja till de hundar som fäller, och möss med ungar får oxå då. Upptäckte att CS Lewis blivit biten av sin bror, men de sov sött tillsammans just då. Bestämde mig för att jag skulle ta bort Leroux, men de fick sitta tillsammans till jag var klar med alla andra måsten först.

Vi skulle ha gäster, malamutefolk, en hel familj, för att äta gott, umgås och planera en aktivitetshelg för hundar, samt en vandring i höst. Jag tog hand om djuren ute, städade av huset, tog en promenad, tinade ärtor åt mössen, duschade och blev sen tvungen att börja förbereda middagen. När jag fick tid att mata mössen var först efter vår egna middag. Dottern i familjen följde med in och tittade, så jag berättade om dem, och hon ville jättegärna ha möss. Men bara en, för att hinna pyssla mer med den. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men helt plötsligt hade hennes föräldrar lovat att hon skulle få köpa en mus av mig. Jag visade några unga söta långhårshanar, men när hon träffade Leroux, pew sh, korsad med mest eng typ, var det honom hon ville ha.

Hon fick låna en bur av mig, till de har tid att komma in på jobbet och handla en duna med tillbehör. Leroux fick inte bara leva, utan blir ett älskat husdjur, CS Lewis slipper sin brorsa, och jag blev av med en hane till ett toppen hem.

Mamman frågade tom om jag skulle ha fler möss sen, när "Ludde" som han fick heta, inte finns längre. Hon hade själv haft massor av olika sorts smådjur tidigare.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Smulan80
2013-07-22 16:16
#1

Vilken underbar historia. Snacka om tur i oturen på så många vis. :)

StillaSinnet
2013-07-22 17:02
#2

Tänk om det alltid löste sig så smidigt! Det känns så gott i hjärtat när man hittar ett sånt där familjehem där musen får bli en familjemedlem. ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Littlem
2013-07-22 17:48
#3

Åhh!  Det där är det bästa som finns!

Det är så sällan det är sådär. Har med haft några få köpare som kommer och oftast läst att de ska ha honor så de får sällskap för hanar bör oftast sitta ensamma (oftast mer regel än undantag). Men när man visar honorna passar ingen och så kan jag inte låta bli att visa mina favvograbbar och då ibland klickar de till och jodå! där hittar nån sin egna lilla gosfarbror och jag blir lycklig över att få skicka en hane till ett hem där han får massa uppmärksamhet och slipper sitta själv alltför mkt. Det är så underbart :)

Upp till toppen
Annons: