Annons:
Etiketttävlingar
Läst 435 ggr
ajanki
7/26/13, 10:43 AM

Rösta på månadens veteran Augusti

1.

Mitt bidrag är Int B.P Stål-Kajsa född 2012-01-01. En silver agouti hona som bott här sen april 2012, har sedan dess bott i olika flockar utan problem. Hon har fått 2 planerade kullar varav alla 5 barnen bor kvar här.Här hemma kallas hon Selma, och är en underbar liten mus. Det får bli ett gammalt kort på henne då hon inte alls är i form längre. Men så länge hon är pigg och aktiv så får hon leva glatt med sina kompisar Hjärta

selma.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------

2.

Det här är Morakullan´s Fridmus. Han är född  2012-03-17 alltså är han i dag när bilden togs 1 år 3 månader & 17 dagar :)

Han är världens snällaste mus!! Jag vet, jag vet..att jag har sagt det förut! Men denna killen slår dom flesta på att vara snäll och lugn!

I dag när jag skulle fota honom ute så tog jag först en pinne och satte honom på, men eftersom min kära lilla Fridmus är en klädsamt fyllig  mus så var pinnen lite för smal för honom så han började att snurra sakta men säkert, när han hängde med framtassarna i pinnen (stackarn) så tappade han taget och jag fångade honom i luften!! Man kan ju då tro att han skulle blivit lite stressad av det hela! Men inte Fridmus inte, han la sig tillrätta i min hand direkt och kollade lite surt på migCoolsen fortsatte vi fotograferingen med en betydligt bredare träsak!!

Fridmus aj löv joHjärta

3juli13-009.jpg

----------------------------------------------------------------------------------

3.

Här är Fikon, hon är född i april 2011. Jag hade turen att få ta henne och hennes syster Humla från en kull på min gamla skola som var tänkt till ormmat. Trots att dom var totalt ohanterade innan dom flyttade hem till mig och därmed var lite skygga så har hon inte så mycket som nafsat på mig en enda gång.

Hennes ålder syns inte alls och hon är minst lika pigg, nyfiken och framåt nu som hon var när hon var liten och jag hade aldrig förväntat mig att hon skulle nå en så hög ålder. Jag känner mig lyckligt lottad som har fått lära känna en så underbar mus och att jag får dela mitt liv med henne så länge, speciellt med tanke på att det är mina första möss. 

fikon.jpg

Annons:
[hasselmusen]
7/26/13, 10:46 AM
#1

Fikon😃

Grodan
7/26/13, 2:40 PM
#2

Röstade på Fikon. Gillar verkligen att folk vill presentera och visa upp sina gamla möss.❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: