Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 241 ggr
Velinga1984
2013-07-30 10:01

okunnigheten i omgivningen

En av mina tjejkompisar har möss på foder ifrån mig, och nu sist vi sågs började hon prata om nakenmöss.

Hon hade sett en annons på blocket nära henne som sålde nakenmöss, hon fick dock inte komma hem och se hur mössen bodde, och avstod därför. Vid närmare samtal så visade det sig att mössen troligtvis även saknade morrhår men att denna uppfödare hävdade att dessa möss är friskare än övriga möss iom att de saknar päls. Vilket inte min kompis trodde på. 

En annan annons på blocket sålde unika dansmöss, vilket jag förklarade att såna inte finns. Det finns bara tammöss i olika färger, teckningar och hårlag. 

Jag har den turen att min kompis är kräsen med vad hon tror på och rådfrågar mig ifall hon undrar. För mig är de helt otroligt att så mycket information det finns på nätet att denna okunnighet ändå finns.

Annons:
Lamina
2013-07-30 10:16
#1

Ja, folks okunnighet och oseriösa uppfödare upphör aldrig att förvåna mig, inom något djurslag. Och försöker man, på st vänligt sätt, tala dom tillrätta blir dom bara arga. Jag har helt enkelt slutat titta på blocket och liknande ställen. Man blir bara så less på folk…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[hasselmusen]
2013-07-30 15:56
#2

Jag blev nästan lurad men med hjälp av mus iFokus så avstod jag direkt!

Upp till toppen
Annons: