Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 392 ggr
TheCottonCandy
2013-08-03 02:41

Färg och hårlag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej :) Jag kan inte alls mycket om vad de olika färgerna och hårtyper på möss kallas, så jag undrar om ni vill hjälpa mig med vilka färger och hårtyper mina möss har 🙂

1. Cookie (hon e samma färg på hela kroppen)

Annons:
TheCottonCandy
2013-08-03 02:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2. Freddie

TheCottonCandy
2013-08-03 02:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

3. Charlie (Yellow eller red?)

TheCottonCandy
2013-08-03 02:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

4. Coal

TheCottonCandy
2013-08-03 02:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

5. Alex (hennes bläs går ner under magen oxå)

Sugar Mist
2013-08-03 03:41
#5

#0 Chocolate..?
#1 Splash, Låghårig
#2 Dominant Yellow(?), har för mig att de lägger på sig extra med tanke på hur rund musen är
#3 Svart
#4 Har aldrig varit bra på sådana namn så den får någon annan "ta".

Det är vad jag tror.

-

Lamina
2013-08-03 04:37
#6

Har Cookie röda ögon? I så fall är hon inte chocolate. Freddie är som sagt var en kopia av min Irpa, så jag vill säga att hon är Blue Agouti Broken Longhair. Charlie är Dominant Yellow, vilket förklarar hans fetma. Coal är Black, men jag funderar på hur h*n ser ut på magen? Alex kan vara Chocolate Berkshire med bläs. Men jag är osäker på både färg och teckning. Skulle behöva en magbild där faktiskt…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
StillaSinnet
2013-08-03 08:26
#7

1 coffee eller nougat skulle jag vilja säga eftersom färgen ser så blekt ut. I så fall är den i grunden svart med blekgener av något slag. Kolla mig gärna. Har jag rätt så har hon vita strån bakom öron och i rumpan, där det annars skulle finnas röda strån. Hon Är astrex vill jag våga påstå av det lilla jag ser :)

2 blue eller blue agouti even texel. Kolla morrhåren där, de ser gnagda ut på bilden men den kan vara missvisande. Blue och blueagouti är svåra att skiljas åt på texel om man bara ser på bilder. Om man vet vilka föräldrarna är går det lättare :)

3 dominant yellow. De har en sjuklig fetma som ger diabetes och tumörer så se upp med kosten! Inget extra utöver säd om man ska vara hård!

4 svart

5 Choklad, bläsad bershire eller hereford. Om inte den vita magen beror på fox. En bild på magen skulle hjälpa.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

TheCottonCandy
2013-08-03 10:58
#8

#5 Okej. Ja Charlie var väldigt tjock innan, men nu har hon gått ner i vikt så hon är normal och det tror jag också kan bero på att hon börjar bli gammal :)

TheCottonCandy
2013-08-03 11:02
#9

#6 Cookie har inte röda ögon :) Jag ska byta data så hittar jag en bättre bild där man ser mer. 

Jag tyckte själv också att Coal ser helt svart ut men ibland i det rätta ljuset ser man få små ljusa hårstrån lite under magen och mellan öronen.

Som sagt byter jag data nu så kan jag lägga in en magbild på Alex oxå :)

TheCottonCandy
2013-08-03 11:06
#10

#7 Hon har inga vita hårstrån, men jag lägger in en bättre bild strax :)

Har skrivit till uppfödaren och frågat om bild på Freddies föräldrar så får se om hon svarar.

Kommer oxå en bild på Alex mage :)

TheCottonCandy
2013-08-03 11:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Bild på Alex mage

TheCottonCandy
2013-08-03 11:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Bild på Cookie

TheCottonCandy
2013-08-03 11:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Coal. Här ser man ljusa hårstrån vid frambenet, lite på sidan och mellan öronen

Annons:
TheCottonCandy
2013-08-03 11:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här ser man lite på Coals hals. Det verkar också som de ljusa hårstråna är längre än de svarta, dom liksom sticker ut 😛

Upp till toppen
Annons: