Annons:
Etiketterom-sajteninfo
Läst 579 ggr
Grodan
2013-08-06 22:37

Fel på sajten?

Vad tycker Ni är fel på mus-ifokus?

Berätta!

Jag kanske blir ledsen, men jag får ta det. Jag vill veta varför medlemmarna är så inaktiva.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lottavo
2013-08-06 22:39
#1

Jag tror det beror på att det är sommar… Jag har ju inte varit med så länge, men tycker att det klart blivit mindre aktivitet under sommaren. Det har ju varit väldigt varmt, så det kanske inte är så många som vill sitta inomhus?

Grodan
2013-08-06 22:40
#2

#1 Mjae… det har varit låg aktivitet hela året… t o m längre


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-06 22:41
#3

Det är inget fel på sajten. Det är sommar och sol och det är en skam att sitta inne framför datorn när vädret är som det varit i sommar. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lottavo
2013-08-06 22:42
#4

ok. Ja, jag har ju som sagt inte varit med så länge men tycker att det avtagit de senaste månaderna… Trist när det blir så!

Grodan
2013-08-06 22:45
#5

#3 ÄH! Folk som har annat att göra har JÄMT annat att göra vilken årstid det än är!

Nuförtiden har folk faktiskt sina mobiler inopererade och har dem med sig överallt o surfar.

Så jag vill inte höra något mer om att det är sommar. Jag har undrat detta i över 1 år. Jag vill att folk berättar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
2013-08-06 23:52
#6

Jag är blyg så jag är dålig på att skriva, rädd att folk tycker jag är dum i huvudet eller ja, jag är väldigt osäker. Speciellt nu, känner mig skörare än någonsin och vill bara lägga mig under täcket och gråta samt få bli ompysslad av sambon. För mig är det mycket sorg på gång men jag ska bara sörja klart sen är jag tillbaka. Och jag ska sluta vara så sablande blyg! Det är min ursäkt, jag tycker forumet är bra. Lite dött och önskar fler blir mer aktiva även mig själv.

Annons:
Laz
2013-08-06 23:53
#7

Kanske för att så mycket finns skrivet om mycket? Jag köpte två möss idag och har läst här massor innan för att lära mig. Jag tänkte fråga saker men hittade allt direkt…. Så jag behövde aldrig ens bli aktiv. Kanske finns fler som jag. Väldigt bra sida är det :-)

Lamina
2013-08-06 23:55
#8

Ok, jag har tänkt. Jag tror helt enkelt att det går upp och ner. Ibland, som förra året, finns det medlemmar på sajten som skriver vitt och brett om allting och drar med sig andra. finamöss t.ex. Ibland så finns det inga sådana medlemmar, men sajten dör ju knappast för det. Jag tycker faktiskt att den är rätt aktiv ändå. Det skrivs alldeles lagom mycket för att man ska orka hänga med i allt.

Om du vill ha något konkret att ta på så finns det en liiiiiten sak jag noterade när jag bläddrade igenom dom senaste trådarna. Sajten handlar mest om uppfödning (genetik och sånt) och möss som säljes eller köpes. Det handlar inte så mycket om musen som sällskapsdjur. Ibland kan man nästan få intrycket av att musen inte är ett sällskapsdjur, vilket den i grund och botten borde vara. Det är nog till det vi behöver medlemmar som finamöss. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

panini
2013-08-07 00:05
#9

Måste facktist hålla med Lamina i allt hon skriver. Ingen här känner nog igen mig (förutom från andra sidor möjligtvis) men jag har "hängt runt" här inne enda sedan jag blev medlem på iFokus. Och det kommer och går som sagt, det går i perioder om man orkar hänga på även andra sidor osv ;)

AMITOLA
2013-08-07 00:47
#10

Min ursäkt är iallafall att jag inte har en smart mobil!
Och så att jag nyss upptäckt att jag faktiskt kan skriva och inte bara läsa vad alla andra skriver.

Mus iFokus är iallafall det snällaste djurforumet jag varit inne på. Alla är vänliga och inbjudande. På andra sidor ska folk alltid kommentera onödiga saker och starta diskussioner för ingenting. 

Det känns som en familj. TIHI.

Like ok whatever, dude.

panini
2013-08-07 01:32
#11

Håller med dig #10! Detta är ett vänligt och snällt forum där alla är vänliga fast det ibland kan komma nybörjare som man kan tycka vara "jobbiga" men ni tar emot alla så vänligt och fint! Verkligen ett toppen forum som jag trivs på! Haha som en familj, men det är endån sant för alla tar så fint hand om varandra och bryr sig verkligen, INTE falskt

Muszimba
2013-08-07 08:17
#12

Jag har varit här inne en del under året men inte skrivit här inne på mus-sidan, dock mer på andra sidor som har varit mer behjälplig pga saker som hänt mig och min familj.

qiiwie
2013-08-07 08:31
#13

FB tror jag ,,så är det med mig iaf och sommar eller så är det jobb eller annat :)

###

neva masquerade

**_Titta gärna in på min hemsida.

Välkomna :)_**

**_www.123minsida.se/scuzzies_**
Annons:
qiiwie
2013-08-07 08:31
#14

tycker du grodan kämpar på duktigt här 🌺

###

neva masquerade

**_Titta gärna in på min hemsida.

Välkomna :)_**

**_www.123minsida.se/scuzzies_**
KickiG
2013-08-07 09:39
#15

På det stora hela tycker jag sajten är väldigt bra och trevlig. Vänlig och bra stämning, och mycket hjälpsamma personer. 

Jag är väldigt nybörjare på möss. När jag fick mina så kom det med instruktionerna "jag har gjort så här och så här och så här, och dom äter det här". Med tiden har jag börjat ifrågasätta mera, och när jag började surfa efter info (biblioteket har inga bra böcker) hittade jag hit. Jag saknar kanske ett "nybörjarpaket". För- och nackdelar med olika burar, olika strön. Vad skall möss äta egentligen. Vilka frön är feta, vilka innehåller mycket näring osv. Har ju min tjockis-mus som jag kämpar med att hålla i rätt vikt.

Tråden som heter något i stil med "vad åt dina möss idag" är jättebra, har fått massvis med tips därifrån. Jag äter själv gröt de flesta morgnar, men inte har jag tänkt på att ge mössen det.

Varför folk inte är aktiva kan jag inte svara på, har inte varit med så länge. Själv så drar jag mig lite för att ställa dumma nybörjarfrågor bland alla experter. Men vill ni ha dumma nybörjarfrågor så kan jag börja spotta ur mig dem i rasande takt :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

panini
2013-08-07 10:29
#16

Dumma nybörjarfrågor uppskattas alltid! Då visar man bara att man bryr sig och det är alltid folk som kan hjälpa till ;)

Sync
2013-08-07 12:23
#17

Jag vet att jag har vart aktiv som mest när jag precis börjat med möss och inte varit inne på så mycket med avel och så.. Nu kan jag det mesta. Behöver jag hjälp så söker jag runt här eller frågar någon annan uppfödare. Jag försöker skriva mycket här men man har ju inte alltid orken eller annat. Svarar jag inte så betyder det inte att jag inte läser alla inlägg! Jag ÄR aktiv på siten men inte aktiv gällande skriva. Tror det är typ såhär med de flesta.. Kanske.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2013-08-07 12:52
#18

#6❤️

#7 Det tror jag absolut att det finns och vi saknar Er här. Vi saknar att Ni berättar om Era möss.

#8 Bra att du tänker till lite. 😃

#9 ❤️

#10 ❤️

#11 ❤️

#12 ❤️

#13 ❤️

#14 ❤️

#15 Vi har försökt göra några nybörjar-artiklar. Funkar inte dessa?

  • Hjälp jag har blivit med mus
  • 25 vanliga frågor ang möss
  • Innan du skaffar mus
  • mm

Sedan har jag även nålat en tråd där jag nämner FAQ-artiklar, dvs Artiklar till nybörjare typ… Där är ovanstående med…

Jag är själv inte nybörjare och har inte någon superaning om vad en nybörjare idag vill läsa. Vet inte heller på vilken nivå det ska vara. Så någon som nyligen varit nybörjare skriver faktiskt bäst nybörjar-artiklar.

#16 Ja. Alla är välkomna att skapa trådar och fråga vad de vill.

#17 Du skriver ju en artikel till sajten. Ska bli kul att läsa den sedan. 

Jag tycker inte att det är roligt om det är så att folk bara är här för att lära sig och sedan drar. Vi andra som vill lära oss då? Vi andra som vill ha lite tillbaka?

---------------

Vad gäller sällskapsmöss så har jag och medisar varit medvetna om att den inte får så mycket plats på sajten. Jag tycker att jag själv alltid jobbart hårt för sällskapsmusen. Men jag är uppfödare och jag kan vara lite grå o mossig ibland eller eg behöver jag bara pepp. Jag behöver aktiva medlemmar som också ger lite av sig själva för att själv orka ha fantasi och glädje.

Vi behöver fler aktiva sällskapsmusägare samt idéer på tävlingar, Artiklar, trådämnen osv från sällskapsmusägare. 

Så vad jag anser är fel är att folk delar med sig för lite av sina liv med mössen.

Jag kan också tycka att det är fel att många uppfödare inte delar med sig av sina avelsfunderingar.

Och jag tycker också att det är fel att det här skulle vara ett frågeforum. Här ska finnas plats för allt: frågor, glädjeämnen, sorgämnen, gnäll, utställning, avel, aktivering, trickträning, leksaker, mat, burar, bottenströ osv…

Våga skriv, våga vara här, våga ta plats!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-07 13:26
#19

Tack för Era vänliga ord!

Det som värmer mig mest är dock att Ni tagit Er tid att skriva i tråden. Att Ni har tankar och funderingar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: