Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 711 ggr
Tallullah
2013-08-10 22:58

Kort och førstørd svans

Jag har två pygmemøss som har korta svansar..det ser ut som det är nån sorts skada..knudrig och lite rød…dom hade det när jag fick dom. Vad kan detta bero på? Eras ungar har långa fina svansar. Kan detta komma av lyft i svansen? Pygmeer är ju så skøra små varelser. Jag hanterar dom aldrig, før jag är rädd att gøra dom illa. Sen har jag en fråga kring køn..kan hanarna gå ihop om dom inte träffar honor? Och när man har en kull,hur länge kan pappan gå ihop med sina soner?

Annons:
VStromberg
2013-08-10 23:15
#1

Hej!
Jag trodde att jag skrev det till dig när jag berättade om dem.
Honan och hanen har söndertuggade svansar, ja. De var så när jag fick hem dem, antagligen efter stress på tåget.

Ja, hanar kan gå ihop utan honor.

Pappan kan gå ihop med sina söner rätt länge, men de kan eventuellt börja bråka vid 4-5 veckors ålder.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Tallullah
2013-08-10 23:25
#2

#1 Okej…jag kommer inte ihåg att du berättade detta..men det verkar som att svansen har blivit ännu kortare. Sen fick jag før mig att du var lite ny på pygissar,och att kanske andra har lite lengre ärfarenhet med detta. Men førlåt om jag gjort bort mig.

Grodan
2013-08-10 23:38
#3

Kan du ta foto och lägga upp?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

VStromberg
2013-08-10 23:41
#4

#2 Hm.. Ännu kortare är inte bra. Jag har för mig att jag berättade det, eller om det var för den andre intresserade.
Ja, relativt ny är jag, men jag kan en del..:) Men kanske finns en annan förklaring än söndertuggat.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

VStromberg
2013-08-10 23:44
#5

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/942572_4995260646793_1554463103_n.jpg

Här finns en bild. (Förlåt om jag kapar.. Men känner mig lite ansvarig eftersom jag gav djuren till dig.)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Grodan
2013-08-11 02:22
#6

#5 Ok. Det ser ju inte helt läkt ut på bilden. Det är möjligt att när det läkt ordentligt att det "trillat" av lite mer svans…

Om min webbrowser har rätt är den bilden från maj. Hur ser svansen ut idag?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Tallullah
2013-08-11 11:19
#7

Tack så mycket før svar…och nakenmuffen,du behøver inte känna dig illa vid…jag frågar om detta før att andra møjligen har upplevd sama sak och vad detta kan bero på. Jag kommer inte ihåg att du berättade,men det kan du ju ändå ha gjort utan jag kommer ihåg.

Jag är jättenøjd med dessa møss..jag är ju allergisk mot vanliga møss,men dessa har ju ingen lukt alls. Dom har fått en ungkull och trivs. Det verkar inte som om dom korta svansarna besvär dom. Jag tycker jättemycket om dom och sitter i soffan värje kväll och ser dom skuttar kring och leker:)

VStromberg
2013-08-12 01:41
#8

#7 🙂❤️

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Upp till toppen
Annons: