Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 622 ggr
Sugar Mist
2013-08-11 11:54

(K) Mushane

Hej!

Då jag bestämt att 2 möss var "för lite" möss i mitt rum, tänkte jag att jag kanske kan skaffa en till.. och kanske lite fler.. och kanske föda upp. Men en sak i taget.

Jag söker en mysig mushane i någon rolig pälstyp(Inte korthår eller korthårig satin) och färg.

Han får gärna vara handtam och mysig, gärna hoppa fram till burfönstret(Han kommer få bo i en s.k. öppen bur) och helst inte någon mus som bits :)

Jag ger eget foder och färskmat flera gånger i veckan, försöker ta ut mina möss varje dag och försöker inreda så naturtroget som möjligt med mycket grenar och bomaterial.

Har du musen för mig?

-

Annons:
lol girl
2013-08-11 12:06
#1

Har en kull nu, tyvärr efter Zoo-möss. :/ Men mamman är OTROLIGT social och kontaktsökande, sitter helst på min axel och boar i mitt hår… ❤️

Vissa av ungarna kommer nog att bli LH/halv LH.

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Sugar Mist
2013-08-12 12:28
#2

#1 Kan vara intressant :) 

-------------------------

Putt!

-

Grodan
2013-08-12 20:01
#3

Får jag protestera lite?

Jag tycker du ska försöka få tag i 1-2 riktigt tam och trevlig hona/honor och introducera till din redan befintliga grupp. Sådana som är noga framavlade med tanke på temperament. Som har supersnälla, tama och kontaktsökande föräldrar. Honor som är sociala och trevliga redan som bäsar och som du känner när du hälsar på dem att "åh" och får kontakt och kärlek osv…

Det tycker jag.

Men jag förstår att du vill ha en hane. De kan bli otroligt tama och goa.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-08-12 22:05
#4

#3 Protestera på! :) Jag velade väldigt mycket ifall jag skulle utöka min honflock eller inte, men då jag tror att Roan är lite av en bråkmakare då hon tar godsaker jag ger Delta, sitter och puttar på henne hela tiden och för övrigt bits vet jag inte om det skulle funka med fler honor med henne, jag funderar redan på att sätta henne separat då jag är rädd att hon ska börja barbera Delta. Drömmen är ju en stor flock på kanske 7-9 kelsjuka honor. Därför har jag valt hane istället för fler honor.

-

Grodan
2013-08-12 23:14
#5

#4 Du är smart. Gillar att du anpassar dig efter Roan.

Jag kan ev släppa en LHhane… för att han skulle få så jäkla bra hos dig. Men jag bor inte nästgårds så det kan bli svårt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[ChinHeart]1
2013-08-13 13:42
#6

Jag har två små fuzzyhanar om det är intressant. Annars har jag två kullar på gång, skicka pm bara så berättar jag mer

Annons:
VStromberg
2013-08-13 13:52
#7

Vart bor du? :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Sugar Mist
2013-08-13 14:45
#8

#5 Jag försöker vara smart för mina möss skull, även om det kanske inte går helt enligt plan, heh.

#6 Fuzzy, vad är det för pälstyp? :)

#7 Strax söder om Göteborg, i mölndalstrakten.

-

VStromberg
2013-08-13 17:18
#9

#8 Fuzzy är en mus utan täckhår, alltså enbart med underull :)

Du kan se här, http://sweetmollys.weebly.com/
Jag bor i Karlstad, men har familjen i Göteborg, så jag åker neråt rätt ofta :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

[ChinHeart]1
2013-08-13 17:22
#10

Jag bor vid Trollhättan ca en timme från Göteborg :)

Sugar Mist
2013-08-13 19:54
#11

#10 Är det dina små som du pratar om som är på din hemsidas "tillsalu" sida? :) De var gudomligt söta!

-

Sugar Mist
2013-08-13 21:43
#12

#5 Jag tänker lite, vågar du transportera musen med någon annan ner hit? Isåfall hade man kunnat annonsera på djurtransport iFokus. Drömmen vore ju en mus ifrån dig trots allt, dina möss är ju så ruskigt vackra❤️

-

Grodan
2013-08-13 21:56
#13

#12 Aw, tack! ❤️Longhairskillen skall dock flytta till Littlem, nu är det bestämt. Ja, om hon inte rynkar på näsan när hon träffar honom förstås. Men jag tvivlar på det… 

Jag har några unga killar (för du vill väl ha hane?). Två kullar som är 3½ vecka gammal, i den ena finns Blue, Shorthair och i den andra finns Siamese i Shorthair och Satin Shorthair. Den yngsta kullen har inte fått päls än, där finns en liten liten chans till LH, men jag är osäker än…

Temperamentsmässigt är den yngsta kullen bäst, med ljuvligt snälla föräldrar. Sedan kommer Siamese-kullen och sist den Blue (de Blue är i popcornåldern och är svåra att hantera, Siamese-kullen har inte varit i popcornåldern alls).


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sugar Mist
2013-08-13 22:11
#14

#13 Jag litar på dig, och väntar hellre på en snäll liten mus ur den yngsta än en liten poppig mus ur de äldre kullarna :) Och så får jag mer tid att förbereda en rolig bur till den/dem😇

-

Grodan
2013-08-13 22:22
#15

#14 Låter kanon. Färger som jag är hundra på att det blir är Black och Blue. Sedan blir det nog några c-gensvarianter på dessa. Det är 12-13 bäsar. Om alla är fina och hela kullar jag inte. Modern är ganska ung (ca 6 månader) och klarar nog dem alla. Fadern är 1 år 8 månader, han börjar tyvärr se trött ut nu.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[ChinHeart]1
2013-08-13 23:46
#16

#11 Japp det är Adnan och Ali jag pratar om!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: