Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 507 ggr
L8sson
2013-08-20 01:55

Nattliga Lotta tankar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kände för att skriva ett inlägg. Jag har ju möss, haha bra start på mitt inlägg.. Om någon har missat det så har jag en del möss, jag föder upp möss. Har även nakenmuffens möss hos mig, som för övrigt flyttar snart.. Snyft…. Jag har eller vi har våra möss i burar i en hylla mitt i mitt rum, det enda rummet som finns i min lägenhet om vi bortser från mitt kök där det står en stor råttbur med 6 råttor i. Råttor är inte min grej, förutom Ronja. Hon är min ;) ……. Här försvann resten av inlägget :( det var aplångt!!

Annons:
L8sson
2013-08-20 02:11
#1

Varje morgon så står mössen och säger hej när jag går förbi. De är alltid med på vad som händer hos mig då dom står i mitten av allt. Kvällen är bäst då är dom aktiva, jag brukar ha rispuffar som jag ger en till varje mus som kommet fram, jag älskar att mata djur från handen ^^, Mina möss som bott hos mig länge är framåt och nyfikna, men trygga i sig själv. De vill utforska och se sig omkring men vill gärna vara nära. Jag har märkt skillnad när jag får hem nya möss, att alla är inte de jag skrev ovan. De ligger som en degklump i handen, kul!? Nja det tycker jag inte. Jag tror det såklart beror på aveln hur temperamentet blir men jag tror det är stor del vad man gör det till. Hur man formar sin mus. Jag tror det är så, men vissa möss går det inte att ändra på så mkt. Men att ha en bur som gör att de lätt för dom att ta initiativet själv till kontakt. Att uppmuntra spontan kontakt osv. :) Sen är jag ingen person son klappar mina möss haha, hanterade ja. Kollar genom tassar, mun/tänder osv. Har en mus som jag klipper klorna på kontinuerligt och de har stärkt våran relation :)

L8sson
2013-08-20 02:13
#2

Pyssla med mössen är det bästa som finns, att få dom att vilja vara med mig är så kul att se. Jag gillar temperamentet på mina möss och utan att skryta så har jag fått höra att personer som köpt möss av mig har sagt att de är så lugna och trevliga. Och det är en bekräftelse som man som uppfödare behöver! Jag har inte så mkt mer inatt att skriva men det var skönt att skriva av mig lite. Jag älskar möss, det är ett djur som passar mig. :)

[hasselmusen]
2013-08-20 15:54
#3

Det låter jätte mysigt.❤️

Kan du lägga upp bilder på dina små musar?😃

Grodan
2013-08-20 15:58
#4

Fina nattliga tankar.

Det är inte alla som kan skriva sådär.

Jag kan inte. Mössen är så stor del i mitt liv att jag inte tänker på det, inte analyserar… men en dag kanske.

Ja, mata möss från handen är underbart. Jag gör också så med mina, men matar dem aldrig med rispuffar… lol 😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

VStromberg
2013-08-20 18:01
#5

Och du är den bästa musmamman som finns ❤️ Och bästa mus-fostermamman också!
Är så tacksam över att mina små möss, råttor och ödlor får bo hos dig, annars vet jag inte hur jag hade klarat det.
Ska bli spännande nu när dom flyttar hem igen.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

L8sson
2013-08-20 18:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#3 jag har 2 fototrådar fulla med bilder på mina :) Men kan bidra med lite bilder som jag kanske inte visat :)

#4 Nä alltså vad ska man skriva, om hur man känner för mössen. Svårt att beskriva hur det är hemma hos mig. Det är ju en del av min lägenhet :) <3

#5 söt du är!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: