Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1281 ggr
Spöket
8/21/13, 7:51 PM

mus-terrarium

Jag funderar på att låta bygga ett mus-terrarium med hyllplan så som detta med måtten 70x40x50 (LBH)

http://www.gnagarboden.se/smadjursterrariumgiant-p-513-c-298.aspx

Några åsikter på på detta eller på ngt annat förslag om hur man kan bygga ett "mus"-terrarium emottages 🙂

Multi vad?

Annons:
KickiG
8/21/13, 8:38 PM
#1

När jag köpte mina möss följde akvariumet som de bodde i med. Det hade ett fast hyllplan som jag tog bort för tyckte det var väldigt opraktiskt att städa. Men det kan också bero på att det var ganska lågt nere, och eftersom det var ett gammalt akvarium, så städade ju jag uppifrån. Har man ett terrarium med lucka i sidan kan det ju fungera bättre. 

Men mitt tips är i alla fall att försöka ta det praktiska i beaktande så mycket som  möjligt, så att det finns tillräckligt med utrymme för dina händer, för trasor, för leksaker och klätterställningar och annat som du kan tänkas vilja ha in åt mössen.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
8/22/13, 3:58 PM
#2

en av de "burar" jag ser tillbaka på och surar lite över att jag gav bort eller slängde är ett akvarium med hylla och ramper. Den var jobbig att städa och hyllplanen var i trä och blev gnagda på och luktade illa (dock var de täkta med typ takpapp så mössen halkade inte…)

Den var superhärlig att ha i köket. Hade den öppen med en terass och mössen klättrade glatt upp och satt och tiggde där.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Spöket
8/27/13, 6:10 AM
#3

Efter att ha funderat så har jag bestämt mig för att ha hela hyllplan istället för hörnor.

Mått på terrariet: L 70, B 40, H 50.

1:a hyllplanet sätts vid ca 25cm´s höjd och är 25cm djup och nästan 70 långt.

2:a hyllplanet sätts vid 38cm´s höjd och är 15cm djup och nästan 70 långt.

Bilder kommer när bygget är klart 🙂

Multi vad?

Spöket
8/28/13, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Fick hem terrariet idag 🙂

Silikonet (limmet) måste härda i några dagar innan mössen flyttar in.

Multi vad?

Spöket
8/28/13, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ovanifrån

Multi vad?

Spöket
8/28/13, 5:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Från sidan

Multi vad?

Annons:
Upp till toppen
Annons: