Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 417 ggr
Lindb
2013-08-25 11:16

Muslycka!

Jag har nyligt blivit musägare, två underbart fina möss, som fortfarande är blyga i buren, men nyfikna utanför.

Har haft dom två dagar, och just nu har jag ena som kryper på axeln och armen medan jag skriver, den andra är en riktig gosmus som verkar ha gjort ett bo i mitt uppsatta hår. Lyckan!

Jag är allergisk mot pälsdjur, men har inte känt av något från dessa möss.

<3

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
XxteZZxX
2013-08-25 11:30
#1

Vad underbart att höra att det går bra och att du är nöjd! :D

Är det Artemis som är lugnast och bygger bo? 🙂

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Grodan
2013-08-25 13:42
#2

Åh, vad härligt att läsa att du är en lycklig musägare!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lindb
2013-08-25 16:08
#3

#1 Haha japp! Det är det, hon ska boa in sig i allt. Så söt. 

#2 Tack, det är så mysigt!

Men, det som är lite drygt är att jag inte får dom att äta någon färsk mat så att säga. Jag har knappt sett dom äta torrfodret heller. Förhoppningsvis äter dom det på natten när jag sover.

Så det går inte att muta dom med godis eller mat ännu..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

XxteZZxX
2013-08-26 10:43
#4

#3 Haha, gulligt! 😃

Hm, det är inte alla mina som har gillat det heller. Vissa av mina möss älskar att få lite extra gott medan andra totalt ratar det. Samma gäller när jag försöker mata dom för hand, i eller utanför buren, så är det vissa som genast tar det och äter, andra tar det och bär med det och vissa vill inte ha överhuvudtaget.

Att dom äter det vanliga torrfodret har jag sett ofta när dom bodde här, så det är säkert så att dom bara är lite osäkra på allt nytt. Snart kommer dom säkert komma fram till maten så fort den landar i buren, så var det här! 🙂

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Upp till toppen
Annons: