Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 462 ggr
[Tilde!]
2013-09-05 16:21

Rossel?!

Bara för att Jagger en timme sedan såg en video med en Rossel mus så hör jag Holly knapra på något. Sedan började jag misstänka Rossel. Låter Rossel typ som knaprande? Är jätte orolig!

Annons:
[Tilde!]
2013-09-05 16:25
#1

Jag börjar få ont i magen nu.. Är verkligen orolig och nu är jag Uganska säker, det måste vara Rossel! Hjääälp!!!!

Smulan80
2013-09-05 16:32
#2

Lugna ner dig, om du kan så försök spela in ljudet så någon kunnig kan lyssna. Ingenting blir bättre av att du stressar upp dig.

Grodan
2013-09-05 16:41
#3

#2 ❤️

Håller med. Lugn. Andas.

Rossel är inget superakut. Möss kan leva länge med det. Vad man däremot inte bör göra är att avla på en mus som rosslar. Man ska vid huvudtaget inte anstränga musen med så mkt som kan stressa den. Inga utflykter, inga nya kompisar osv.

Mat kan bota/lindra Rossel. Eller rättare sagt, supernyttig mat gör musen stark och gör så att dens kropp och immunförsvar får energi att bekämpa sjukdom. Allt annat måste vara korrekt dock. Burströ, bur, luft, fukt osv… Så gå igenom dina möss och hur du håller dem om du kan göra förändringar och förbättringar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Tilde!]
2013-09-05 17:30
#4

Jag är inte superstressad, bara orolig över dom. Nu har vi köpt nyttig mat till de som dom knaprar på. Men om det inte blir bättre, kan man köpa någon medicin, i andra hand?

Upp till toppen
Annons: