Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 754 ggr
ajanki
9/6/13, 7:40 AM

Artikel om rossel

Jag håller på och skriver en artikel om Rossel och nu behöver jag lite hjälp av er:)

Vad vill ni veta om Rossel?

Vilka frågor vill ni ha svar på?

Nåt särskilt som ni tycker att jag ska nämna?

Hoppas på massor med svar!! 😃

Annons:
[Iyen]
9/6/13, 9:33 AM
#1

Hur låter Rossel? Finns det olika sorters Rossel? Vad beror det på? Fakta eller teorier? Är det mitt fel, zoonos? Sjukdom eller symtom? Bakterier/virus? Finns det typ forskning eller är vi hänvisade tillvarandra?

L8sson
9/6/13, 10:06 AM
#2

Filmer på möss som rosslar!

[Miss_björnbär]
9/6/13, 1:23 PM
#3

Hur det smittar, om man kan göra något för att minimera risken för Rossel osv. Lite nybörjar frågor är alltid ett plus då nya musägare ofta googlar och vill ha svar på vissa saker som kan vara rätt självklara för de lite mer erfarna men inte för dem osv :)

L8sson
9/6/13, 1:29 PM
#4

#3 Ja hur det smittar..! 

Även hur dom får det, vad händer i musens kropp, varför rosslar dom. Vad är Rossel.

Galenidjur
9/6/13, 1:31 PM
#5

instämmer med #2 !

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

StillaSinnet
9/6/13, 3:56 PM
#6

Jag vill veta om all Rossel smittar, eller om det är en myt att möss kan vara friska och få tillfäll Rossel vid stress, dräktigheter eller annat som påfrestar.

Jag undrar också om "ärrvävnade i lungorna" är en myt när det gäller Rossel på möss som i övrigt ser/verkar friska.

Här finns ett klipp på en av mina rosselmöss för er som vill ha video. den kan användas i artikeln om man vill

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
StillaSinnet
9/6/13, 4:01 PM
#7

Här är en film på sjuk mus som inte rosslar, som troligtvis har pasturella. Trots att han är en fluffig texel så ser man häftig andhämtning, insjunket ansikte, kisande ögon, hopkrupen kropp med puckel. han har en säregen hopkrupen gång, och jag kan avslöja att under fluffet har han tappat mycket vikt. Detta går snabbt, men man hör inga ljud alls. 

Kan vara bara att jämföra filmerna med och utan rossel

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
9/6/13, 4:47 PM
#8

Tack Artlink!!

Jag använder mycket gärna filmen till artikeln😃

Grodan
12/28/13, 9:02 AM
#9

Jag har svarat ganska mkt i trådar, all den texten får användas som källa.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
12/28/13, 11:55 AM
#10

Hur smittar Rossel? Via bottenmaterial? Droppsmitta? Direkt beröring? Via mina händer?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Ruber]
12/28/13, 2:14 PM
#11

Varför får de Rossel? Hur förebygger man det? Hur diagnostiseras det? Hur behandlas det? Prognos?

Upp till toppen
Annons: