Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1002 ggr
Lamina
9/9/13, 3:08 PM

(Ev. L/K) Hane till avel

Eftersom det har gått över en månad sen ihopsättning och min älskade Bus inte verkar vilja/kunna göra några små med sina bandedflickor har jag bestämt mig för att börja kolla runt och se om jag skulle ha sån tur att det kanske finns någon annan pojke därute som vill bli pappa. Jag söker alltså en hane på minst ett år, gärna äldre, som jag kan låna eller köpa. Temperament och hälsa är det absolut viktigaste. Att han är en frisk hane från friska linjer är ett måste. (Jag vet, det finns skit i alla linjer. Men ni fattar poängen.) Likaså att han är trevlig och kontaktsökande. Det är ett stort plus om han har gått ihop med andra hanar en längre tid. Utseendet är inte lika viktigt. Men jag ser det som ett stort plus om han är asterex eller texel. Långhår och satin tackar jag inte heller nej till. Black, Blue, Dove och Silver är dom färger jag helst vill ha. Desto högre är kraven vad han inte får vara/bära på. Jag vill inte ha med några teckningsgener att göra. Inte heller Chocolate. Fuzz och Aby vill jag inte veta av. Nu inser jag att om någon nu skulle råka ha en frisk och trevlig hane som duger till avel så är det ju inte särskilt troligt att h*n vill lämna ifrån sig den. Men jag tänkte att jag åtminstone kunde göra ett försök och se om jag får napp. ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
9/10/13, 1:01 AM
#1

Gillas! Trist att Bus inte kan eller vill… 😕


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
9/10/13, 2:29 AM
#2

Ja, men jag kan ju sätta ihop honom med någon hona så han slipper gå ensam iaf. Du råkar förresten inte ha någon bror till honom över? 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

VStromberg
9/10/13, 12:14 PM
#3

Det kan ta ett tag innan hanen vill para honorna. Är han fullt frisk? Mata på med lax, ärter och ev. lite echinagaard om du har vägarna förbi apoteket eller en hälsokost. :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Lamina
9/10/13, 12:44 PM
#4

Jag har prövat det mesta och börjar tro att han är steril. Han är ju trots allt lite till åren. Men jag har inte gett upp hoppet helt ännu. Jag bara kollar mig runt efter alternativ.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
9/10/13, 5:43 PM
#5

Jag har tänkt lite, och insett att det inte spelar någon roll om jag får in mer C-gener i min avel. Jag vill utöka sökfältet lite.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
9/10/13, 11:36 PM
#6

Suck, det verkar inte vara någon som är villig att skiljas ifrån sina dyrbara hanar. 😕

Jag vet, jag är otålig. Men så har jag ju också väntat på och sett fram emot att få små efter mina banded i månader nu. Så är jag väl lite desperat/deprimerad ikväll… Jag funderar på om jag inte kan ta någon av mina andra hanar. Men 2 av dom är tecknade, si-ag fuzzys och resten är under halvåret… What to do, what to do..? 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Tsunamis
9/11/13, 7:08 AM
#7

Ska du till SM? Artlink hade ju överskott på hanar, hon kanske kan sälja dig någon äldre hane för det var just det hon hade överskott på.

MvH  Tsunamis

Velinga1984
9/11/13, 9:12 AM
#8

Problemet är nog att det är såna hanar man behöver själv. Men hitta en yngre hane med väldokumenterad stam där äldre djur finns?

Så fick jag göra nu, jag tog min ena hane på då 8 månader. Han bor med sin bror, och pappan blev drygt 20 månader och mamman är drygt över 20 månader. Så jag kände att jag kunde chansa med en så rätt ung hane.

Lamina
9/11/13, 10:19 AM
#9

#7 Jo, jag kommer till SM. Jag kan ju höra med Artlink om hon har någon hane som kan tänkas passa. #8 Blir jag tvungen så kan jag tänka mig att använda en yngre hane. Men tror inte det är så lätt att få tag på en sån heller. Och pojkarna jag har är som sagt under halvåret. Det är lite i grövsta laget tycker jag.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Velinga1984
9/11/13, 10:29 AM
#10

#9 Nej det var lite väl ungt tycker jag. Hur gamla är honorna då?`De kanske kan vänta lite?

ajanki
9/11/13, 3:21 PM
#11

Visst vill man behålla sina hanar som blivit äldre men samtidigt så blir man ju glad om dom får komma till nån som också uppskattar dom och vill använda dom i avel :)

Att jag inte svarat dig beror på att dom 3 pojkarna som jag kan tänka mig att låna ut stämmer tyvärr inte in på dina önskemål :(

Ena killen som bor ensam nu för hans tre bröder började bråka med honom är black/tan sh (dålig tan) pappa är Morakullan´s Underligmus dove/tan sh och han fyller 2 år om en månad! Mamma Beith är variegated sh…och du ville ju inte ha in nån teckningsgen…

Dom andra två killarna är bröder och bor fortfarande ihop, båda är sh, ena killen är splash och den andra tricolor…

Sårri😕

Lamina
9/11/13, 5:13 PM
#12

#11 Du har ju faktiskt lite en poäng där. Om jag hittar någon som faktiskt kan tänka sig att sälja/låna ut en äldre hane kanske jag inte ska vara så kräsen angående färg och sånt… Det viktigaste är ju faktiskt att han är frisk och trevlig. Men ja, just teckning… Mina honor bär ju också på tecknat, och det förstör ju alltihop… :(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

VStromberg
9/11/13, 6:24 PM
#13

#11 Men variegated är väl dominant?

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
Grodan
9/11/13, 6:58 PM
#15

Jag har inte så många äldre hanar. 

Bus bröder har tyvärr fått somna in pga Rossel i våras/somras. De har bägge avkommor som är friska. Killarna började rossla när de satt med var sin ny hona. De bodde inte med sina söner, utan bodde med varandra. Deras far SE-Morakullan´s Tyremus blev 2 år 3 veckor. Han rosslade aldrig. Han var gudomligt snäll.

Vill du ha Bus brorson så kan jag släppa en Si-Ag, som dock ser ut som vanlig Agouti… SE-Morakullan´s Bimalomus. Han är 11 mån 25 dagar idag. Dumsnäll. Bor med bröder.

e: SE-Morakullan´s Buntimus, Si-Ag, SH, korsad

u: SE-Morakullan´s Isdryck, Coffee, SH, Eng

Jag har en äldre hane som kan flytta: SE-Morakullan´s Undericamus. Han är född 2011-11-11. Aldrig varit sjuk. Dock är han ganska ful och inte supertam. Han är en sådan som tyvärr aldrig sagt mig så mkt. Jag älskade hans far väldigt mycket - han var stor och dumsnäll. Undericamus bor med sina 3 söner. Han är snäll med dem, men en av dem är lite dominant efter burstädning.

e: Chilloutarea´s Charcoal, Black, SH, Eng, uppf: R. Fischer, Tyskland - blev ca 2 år

u: Virginia, Burmese Fox, SH, Eng, uppf: K. Ivarsen - blev 1 år 9 m, aldrig sjuk innan


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
9/11/13, 6:59 PM
#16

#14 Men då bär han väl inte på tecknat?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

VStromberg
9/11/13, 7:05 PM
#17

#14 och #16 Nej, då bär den inte på tecknat.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

ajanki
9/11/13, 7:08 PM
#18

#16 & #17  Alltå hans mamma var variegated men bakom henne finns både even och berkshire. Och såvitt jag vet så är det väl recessivt.

Lamina
9/11/13, 7:17 PM
#19

#15 En brorson till Bus skulle jag verkligen vara intresserad av. 🙂

#18 Hur långt bak? Hur ser stammen ut?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
9/11/13, 7:21 PM
#20

Mamma Beith är variegated

Mormor Lilla Fröken Pippinätt är even

Det är bättre du tar en brorson till Bus 👍

Annons:
VStromberg
9/11/13, 8:02 PM
#21

Nej är mormor ss så kan mycket väl barnbarnet vara Ss och det vill du inte blanda i bandedgenen :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Lamina
9/11/13, 8:31 PM
#22

Du har nog rätt Ajanki.

Grodan: Jag ger det en vecka till, sen hör jag av mig till dig. Ok? 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
9/11/13, 9:05 PM
#23

#22 Ok 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
9/20/13, 12:33 AM
#24

Kommer hem efter att ha varit borta en vecka, och finner mina honor lika odräktiga som förut. Vildas mage har visserligen växt igen, men hon känns inte dräktig… Är så besviken… Grodan, om du vill sälja eller låna ut Bimalomus till mig kan du väl ta med honom till SM? Jag vill egentligen helst inte byta hane, vill vänta liiiiite till. Men det blir ju problem med transport och sånt skit då. Och vad tjänar det till att vänta?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
9/23/13, 10:53 AM
#25

Tack för underbaraste Undericamus, Grodan. Av mina nykomlingar är det nog honom jag gillar bäst. Så nyfiken. ❤️

Kan du föra över honom och Bus på mig när du får tid över? 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
9/23/13, 4:40 PM
#26

❤️will do


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
9/23/13, 4:45 PM
#27

oj… hela musen raderades… attans


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
9/23/13, 5:55 PM
#28

#27 Noes! Då får mina bebisar någon stamtavla? :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
9/23/13, 6:03 PM
#29

Undericamus är överförd. Det var Bunnymus som försvann, men nu är han tillbaka och hos dig. Bumus däremot går inte… jag orkar inte göra allt det där igen just nu, har ont i handlederna och behöver vila lite


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
9/23/13, 6:07 PM
#30

Vad bra, tack. Jag behöver inte Bumus, så det är Det är lugnt. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
9/23/13, 6:13 PM
#31

Bra. ❤️

Jag har en fin och supertrevlig dotter efter Undericamus som jag planerar att ha kull på väldigt snart. Hon är mkt bra i typ och färg.  Himalayan.  I a f jämfört med annat jag har… lol… Det roliga med henne är att hon är döpt efter dig! 😃Hon heter SE-Morakullan´s Lamina.

Hennes tre bröder är däremot inte lika bra i typen - för kort svans och något korta i kroppen. De har bott med far tills nu. De hade ju börjat kivas lite och nu har ju alla något hack i örat (även Undericamus), men redan när jag kom hem efter en lång lördag så märkte jag att de haft en lugn dag tillsammans. De hade lugnat ner sig avsevärt. Igår och idag fanns inget spån på golvet heller och de verkade lugna och harmoniska.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
9/23/13, 7:05 PM
#32

Omg, jag måste ju ha en bebis efter Lamina! XD Vad skönt att sönerna lugnat ner sig då. Kanske dom inte trivdes att bo med pappa? :P

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
9/23/13, 7:59 PM
#33

#32 Ja, jag misstänker att det var så. Att det var för trångt i buren eller nåt.

Hihi… näe, det måste du inte, det blir Siamese, Colorpoint och BE Cream/Bone.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
9/23/13, 8:23 PM
#34

Meh, alla möss måste ju inte vara till avel. Jag är faktiskt väldigt förtjust i siameser och colorpoint. ;) Fast ja, man kan ju inte köpa möss bara för att deras mamma har ett fint namn. Men det skulle vara lite kul. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Upp till toppen
Annons: