Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 492 ggr
mikafka
9/12/13, 2:35 PM

Blivande musägare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, så jag har införskaffat mig min allra första musbur! 

Jag har dock haft lite funderingar på hur det blir med dess våningar i trä. Jag har förstått att träburar givetvis ska lackas, med hur ser det ut med en bur där endast våningarna är gjorda i trä? 

Kanske är en dum fråga, men bättre att vara på den säkra sidan känner jag! 

Är det något mer jag behöver tänka på? Givetvis har jag badat i information och trådar om möss och burar, men det känns ju skönt att få lite konkreta tips från mössveteraner med! :-)

Annons:
KickiG
9/12/13, 2:54 PM
#1

Vilken fin bur du har skaffat! Möss får man inte alltid rumsrena, även om mina egna möss går till sin toalett och kissar ibland, så händer det minst lika ofta att de bara kissar där de råkar befinna sig just då. Och har man golv av trä så drar det fort i sig kisslukten, och det är svårt att sedan få bort den helt efter en tid. 

Nu har jag själv bara erfarenhet av andra mindre träföremål, har terrarium åt mina möss, men deras trärör har börjat lukta illa. Jag vet inte vilka lack det är säkert att lacka med, den vet säker någon annan här på forumet? Annars kan man ju försöka att täcka in golven med en billig vaxduk, och byta ut den allt anefter som den blir söndergnagd eller illaluktande.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
9/12/13, 3:49 PM
#2

Jag skulle göra som #1 säger och klä in våningarna i vaxduk (finns att köpa på tygaffärer, hushållsaffärer ex. hemtex, lagerhouse osv).

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

mikafka
9/12/13, 3:57 PM
#3

Jamen såklart! Att jag inte tänkte på det, tack!

Upp till toppen
Annons: