Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 374 ggr
CaptainBunchie
2013-09-14 21:02

Galenmus!

Har en riktig stuntmus här hemma. Helt galen, inga rädslor verkar det som. Ingen höjdkänsla över huvud taget, utan försöker hoppa iväg från min hand som befann sig kanske 1,2m över golvet. "Som tur var" hamnade hon på burkanten inte så förskräckligt långt bort men for sedan vidare mellan buren och akvariet jag har bredvid. Efter lite akut trixande fick jag tag i henne, men fick hålla rätt stadigt i henne. Sen gillar hon inte alls att bli fasthållen så fick mig ett litet nyp innan jag hann släppa in henne i buren igen. Allt som allt var hon nog ute i kanske någon minut eller två, om ens det. Hur handskas man med denna sortens möss? Visst har jag inte pysslat med dem så värst så de är supertama, men de andra två går ju åtminstone att hålla i. xD Usch vad jag hatar att jag inte har pengar nu förresten, kikat ut superfina inredningsgrejer till buren på djuraffären. ;)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
KickiG
2013-09-14 21:15
#1

Hur gammal är din stuntmus?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

lol girl
2013-09-14 21:31
#2

Min ena var så… Tog bort henne tillslut, då hon även hoppade 3 dm…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Sync
2013-09-14 21:34
#3

Jag har också haft en sådan. Fick avlivas.. det gick inte att ha i buren till slut då han gnagade sig ur dem.. 😕

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Galenidjur
2013-09-14 23:53
#4

Sådär betedde sig en av mina möss ett tag. Hon kunde t.ex. få för sig att slänga sig ner för mina axlar och glida ner för min rygg eller hänga sig i ett ben ut över en bordskant för att komma ner osv osv. Som tur är lugnade hon dock ner sig efter någon vecka eller så och nu är hon jättemysig!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: