Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 646 ggr
lollolovefille
2013-10-03 21:54

kliar sig MYCKET!

Min lilla flicka på 1,5 år kliar sig jätte mycket! Jag fattar inte riktigt varför, snälla någon utav er som kan detta med små musar, hjälp mig! Jag är jätte orolig att det är något farligt med henne! Hon bor med två andra möss från uppfödare, hon själv kommer från djuraffär. Jag vet inte om hon kliar sig mycket när jag inte är här men när jag kommer in i mitt rum sitter hon nästan alltid och kliar/tvättar sig. Vad ska jag göra?

Annons:
lollolovefille
2013-10-03 22:09
#1

Och e man tar upp henne så är hon jätte glad och sprallig och leker och sen helt plötsligt så stannar hon och kliar sig bakom örat jätte länge, sen fortsätter hon att leka men efter några minuter stannar hon och kliar sig igen flera gånger!

StillaSinnet
2013-10-03 22:24
#2

#1 jag tror på skabbkvalster. Lätt avhjälpt med stronghold från veterinären

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Galenidjur
2013-10-03 22:33
#3

Nu är jag ingen expert, men jag skulle gissa på något slags eksem/utslag. Ohyra kan vara en orsak till extremt kliande också, självklart, men om det bara är hon som kliar sig och hennes burkamrater inte gör det så känns det inte som ohyra. Då skulle väl de också bli smittade tänker jag? Men nu spekulerar jag bara … 

Det allra lättaste är ju att ta henne till en veterinär för undersökning egentligen.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

lollolovefille
2013-10-04 06:24
#4

Okej tack så mycket!

Grodan
2013-10-06 14:17
#5

Hur ser musen ut i pälsen och huden? Är pälsen tunn på några ställen? Kan du blåsa undan pälsen och titta i huden? Kan du ta foto?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: