Annons:
Etikettfotografier
Läst 1348 ggr
Emmaslindh
10/4/13, 3:16 PM

Mina tjejer är hemma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har vi precis hämtat hem lilla Höstlöv (mörka) och Rönnbär! Helt underbara tjejer, valde de två som var först på plats för att hälsa när jag skulle hämta dom :) Dålig mobilbild,

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Emmaslindh
10/4/13, 3:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Rönnbär :) Dom har någon färdig musblandning att äta just nu som uppfödaren skickade med mig, tänkte dock vänja över dom till min blandning… Sen ska vi ner och köpa nytt hampaströ, eller ska jag köpa alspån istället? Vilket är bäst?

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/4/13, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Höstlöv! Hoppas ni inte får allt för allvarliga nackskador av de snea bilderna :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/4/13, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En bättre bild på Rönnbär, som efter allt flängande och upptäckande av buren nu sitter och halvsover :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
10/4/13, 5:40 PM
#4

Grattis till dina nya, fina tjejer!!

Emmaslindh
10/4/13, 5:54 PM
#5

#4 Tack 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
10/4/13, 6:56 PM
#6

Tittar man på så här söta flickor märker man inte ens av nackspärren! Jättefina! Rönnbär ser verkligen trött ut på bilden.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Emmaslindh
10/4/13, 6:58 PM
#7

#6 hihi va bra :) Ja! Nu har hon sovit med syrran ett tag och det verkar vara full fart på dom igen :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

jollycox
10/4/13, 7:28 PM
#8

Jättesöta! :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Lamina
10/4/13, 7:29 PM
#9

Vilka små sötnosar du har fått hem! 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
10/4/13, 7:34 PM
#10

#8 #9 Hihi jaaa! mina små trolltjejer 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
10/6/13, 1:50 PM
#11

Aw, äntligen är de hemma! De ser friska och trevliga ut dina tjejer. Gillar att de även fast de är nykomna sitter och äter i matskålen! 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
10/7/13, 8:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Ja, båda två verkar vara friska, fina i pälsen och hela och fina svansar och öron! Undersöker och busar runt för fullt 😃 

Fotade tjejerna lite mer idag, blev dock bara 3 "bra" bilder i det dåliga ljuset här hemma haha! 🙂

Systrarna tillsammans ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/7/13, 8:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Lilla Höstlöv, även kallad Lövet och Höstis 😃 Hur söt får man vara?

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Emmaslindh
10/7/13, 8:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Och så fina Rönnbär, eller Bäret 😃 Så himla fin ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/7/13, 11:03 AM
#15

Åh lyckan är helt otrolig just nu! Både Bäret och Lövet har varit lite tveksamma mot mig (vilket är helt förståeligt) men nu idag när jag satte ner handen i buren så klättrade lilla Lövet raka vägen upp i min hand tätt följd av Bäret! Och nu ligger båda och sover i min nacke! Trodde aldrig att jag skulle sitta såhär med båda tjejerna i luvan redan efter 3 dagar! Utan väntade mig snarare dessa framsteg efter 3 veckor…. Vilka toppentjejer jag har fått i mitt liv!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/7/13, 11:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Tänkte, någon admin som kan flytta tråden till Fotografier istället? Den ligger nog bättre där… 🤔

Nu när jag fick chansen att umgås lite närmare med mina tjejer så insåg jag att det var en Matilda och en Molly, men gillar deras namn jag gav dom när de kom hem, så de får väl dubbelnamn nu… "Höstlöv Matilda" och "Rönnbär Molly" 😉 

Matilda tvättar sig ~

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/7/13, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Och Molly har precis tvättat sig…. 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
10/7/13, 12:47 PM
#18

Underbara bilder! Flyttade tråden till fotografier, som du önskade. :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
10/7/13, 1:15 PM
#19

#18 tack så mycket! :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ariama
10/7/13, 1:20 PM
#20

Så otroligt söta och näpna de är! ❤️

Annons:
Emmaslindh
10/7/13, 1:30 PM
#21

#20 Hihi jaa! Kan inte sluta sitta och beundra dom små stackarna! Nu uppehåller jag mig med väggmålning för att inte störa dom när de sover 😃❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Smulan80
10/7/13, 7:26 PM
#22

Jättesöta är dem. ❤️

Emmaslindh
10/7/13, 7:56 PM
#23

Mamma och pappa kom förbi för att lämna b.la bordet och hämta några leksaker (bakgrunden) som vi fick av grannen. Passade på att filma tjejerna då :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/8/13, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Lite fler bilder 😃

Först ut är lilla Matilda :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/8/13, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Matilda :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/8/13, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Fina Molly 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
10/8/13, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Molly Mus ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Emmaslindh
11/4/13, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Idag var en dålig "fota mössen" dag. Men jag ska försöka igen lite senare, förhoppningsvis är tjejerna lite mer "fotogeniska" då 😃

De har blivit så stora småtjejorna! Speciellt Molly… nu är det bara några dagar kvar tills de blir hela 2 månader :O Tiden går fort och jag njuter av varje sekund! 

Börjar med en bild på Molly, och så tänkte jag berätta lite om henne nu när jag har fått observera och lärt känna mina damer lite mer…

Av Molly och Matilda så är Molly den "städade" systern som ser till att allt är ordning och reda. Hon är väldigt försiktig av sig och utmanar inte gärna ödet. Nya saker och personer tar det ett tag för henne att vänja sig vid. Hon är den som är först fram till min hand när den kommer ner i buren, men är inte den som är först upp! Väl uppe så föredrar hon att få komma över till min sambo och gosa ner sig i hans nacke och sova.

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
11/4/13, 12:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

och så har vi ju lilla Matilda dårå! Matilda är mitt lilla yrväder rent ut sagt! Hon är orädd och nyfiken på precis allt! Såfort något nytt hamnar i buren eller såfort jag låter henne undersöka en ny sak som hon aldrig sett förut blir hon alldeles till sig av lycka. När jag stoppar ner handen i buren brukar hon alltid behöva fundera en extra stund om hon har det roligt i buren just då eller om det är roligare att få komma upp och undersöka nya saker, oftast slutar det i sista alternativet och hon flyger upp på mig. Även om hon för det mesta är ÖVERALLT så kan det ibland hända att hon stannar upp och bara tar det lugnt ett tag, kryper in i tröjärmen och tar en powernap så att hon ska orka fortsätta vara galen hihi! ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
11/4/13, 12:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

en till bild på Matilda :P

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Upp till toppen
Annons: