Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 866 ggr
Sync
10/7/13, 11:41 AM

Tumör.

Nu flöder tårar. Fan. Anngelika har fått en tumör på vänstra skuldebladen. Har aldrig varit med om det och visste inte att jag skulle bli så depp av att se det.. Igår kväll hade hon ju ingenting! Får panik och vet inte vad jag ska göra. I slutet av månaden blir hon ett år. Måste jag avliva henne direkt?

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Sync
10/7/13, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
10/7/13, 11:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Noll erfarenhet av tumörer..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Emmaslindh
10/7/13, 11:54 AM
#3

Oj, om den blivit så stor så fort, så skulle jag nog besöka vet. så snart som möjligt så får dom bedömma vad som kan/bör göras :/

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sync
10/7/13, 2:42 PM
#4

#3 Okej. Då gör jag det då.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

VStromberg
10/7/13, 3:01 PM
#5

Jag har skrivit PM till dig Sync. Du ska inte gå till veterinären med denna mus, det är bortkastade pengar..

Stackars Anngelika ❤️

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

[Iyen]
10/7/13, 4:20 PM
#6

Åh så sorgligt :( Beklagar verkligen (F)

Annons:
ajanki
10/7/13, 6:35 PM
#7

När den kommit så fort så kan det vara en abcess också. Känn på den, är den mjuk, hård, slät, knölig?

Jag hade en mus som fick en abcess, jag var hundra på att det var en tumör och alla andra också…men det var det inte! Blev så glad när den sprack och senare försvann helt, hon levde länge efter det.

Sync
10/7/13, 11:13 PM
#8

#7 Den är fast och spänd. Av det lilla jag hann känna. Jag är hemma hos min mamma på fredag.. får se då. Just nu håller mamma koll på om den inte blir större. Annars åker jag hem tidigare.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Minoth
10/8/13, 12:48 PM
#9

typiskt tumör ställe på kroppen :( Har haft 4 stycken med precis samma placering. De kommer FORT också!

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Sync
10/8/13, 2:26 PM
#10

#9 Ja.. jag visste att det tar inte alls långt tid.. men blev chockad över storleken på så kort tid. Men .. det är ju en liten mus också. 😕

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
10/10/13, 3:54 PM
#11

Asch då.

Stor tröstkram ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lottavo
12/2/13, 6:15 PM
#12

Med risk för att slita upp sår…

Ajanki, i #7 frågar du hur den känns. Hur ska/bör det kännas om det är en abcess?

Vår ena pälskling har fått en (nu) stor knöl på höger sida, på bogen precis ovanför frambenet…

ajanki
12/2/13, 7:33 PM
#13

Om det är en abcess så brukar den vara helt slät, inga bucklor eller kanter och trycker man på den så ger den liksom efter..svårt att beskriva, den kan också vara ganska hård men man känner skillnad från en tumör tycker jag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: