Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1840 ggr
jossa5
2013-10-11 12:00

Kissar möss?

Hejhej,

Jag är lite sugen på möss (har hamstrar just nu). Sitter ganska mycket här på iFokus, och hamnar ju inne bland råttor ibland, och har fått känslan av att dom kissar väldigt mycket. Både i och utanför bur.
Så jag undrar nu om möss också gör det? Mina hamstrar är duktiga på att kissa i buren, och inte så mycket utanför när dom får komma ut.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
[cessi]
2013-10-11 12:11
#1

Möss kissar ja, speciellt när de är unga alternativt otama. Du kan inte förvänta dig att mössen ska hålla sig om du har dem uppe en längre stund, så jag rekommenderar musvänliga kläder och att undvika spring i finsoffan :)

jossa5
2013-10-11 12:17
#2

Aha, då vet jag. Tack för svaret! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

KickiG
2013-10-11 12:26
#3

Mina tjejer kissar också lite här och där. Inte så ofta på mig, men nog på bord och andra underlag. I buren har de en toalett som de ibland använder, men oftast inte.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

L8sson
2013-10-11 12:45
#4

Jag har vissa möss som inte kissar på mig, vissa kissar så fort de kommer upp i handen haha. Men de bajsar heltiden.

jossa5
2013-10-11 12:49
#5

#4 Hahah, det kan vara bra att veta.

Tack för era svar. Ger mig lite att fundera på. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

L8sson
2013-10-11 13:29
#6

#5 ja hehe ;) 
Råttor luktar mer enligt mig, de kissar på hyllor och hängmattor. Det gör inte MINA möss. Men jag tycker överlag att råttorna kissar och bajsar mindre på mig när jag har dom ur buren än vad mina möss gör utanför buren.

Annons:
KickiG
2013-10-11 15:49
#7

Ja, bajsar gör ju möss verkligen hela tiden! Ingen kontroll där inte! :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: