Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 637 ggr
Lindb
10/28/13, 7:37 PM

Mustrick

Hej!

Är det någon annan som också kör tricks med sina möss? Då menar jag främst det dom kan lära sig utan hinder. Skulle gärna behöva lite tips på fler grejer jag kan lära min mus! Hittills kan min tjej: snurra runt, apport, gå upp på bakbenen och "give me five". Uppskattar gärna fler tips :D

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Annons:
KickiG
10/28/13, 8:04 PM
#1

Oj! Nu blev jag imponerad! Mina möss kan inga tricks alls. Har du klickertränat, eller hur har du lärt dem?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
10/28/13, 9:22 PM
#2

Lägger en tass här, så snart mina tjejer är lite mer mogna och tama så tänker jag börja trickträna dom! Så vill gärna få inspiration :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lindb
10/28/13, 10:28 PM
#3

#1 Jag började med klicker, hon var inte intresserade av något godis då. Men med lite tid märkte jag vilka fröbitar hon plockade ut från maten, och använde mig av dom. Så nu klickar jag samtidigt som jag belönar med ett frö :) Det är riktigt gulligt när hon helt spontant snurrar runt ivrigt för att hon vill ha fröet, även om jag inte sagt kommandot! Det lättaste att lära henne var att snurra runt, faktiskt. Gick på några dagar.

#2 Det är riktigt kul att lära dom grejer, du borde verkligen prova när de blivit mer tama! :D Det är fascinerande hur fort det går, och hur snabbt de förstår vad man vill att dom ska göra!

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Upp till toppen
Annons: