Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 735 ggr
CupcakeGod
11/5/13, 9:06 AM

stronghold recept

Någon som vet om man behöver få ett recept utskrivet för att få köpa stronghold på apoteket?

Jag har en gammal hamster som behöver behandlas mot ohyra, men det är alldeles för kallt ute så det kan bli väldigt svårt att ta henne till en veterinär. 

*Skriver detta här eftersom användarna på mus.if är lite seriösare än hästflickorna på hamser.if*

Annons:
[cessi]
11/5/13, 9:13 AM
#1

Tror du måste besöka veterinär, i alla fall om du inte besökt veterinär tidigare med samma mus och fått bekräftat att det verkligen är ohyra. (Som jag har förstått det är vissa veterinärer schyssta och kan skriva ut till de musägare som har stor genomströmning av möss och som redan känner igen sjukdomstecken sedan tidigare).

Kan du inte linda in buren i något slags isolationsmaterial så att din hamster håller värmen till och från veterinären? Jag transporterade mina möss från sverige till finland i smällkalla vintern och de klarade sig bra till och från båten. Stoppa tidningspapper i transportburen också, det värmer bra.

[cessi]
11/5/13, 9:14 AM
#2

Ett annat alternativ är ju att köpa andra preparat som finns receptfritt på apoteket. Kolla isf upp vad de verkar mot. Stronghold är ju det som tar bort det mesta-

Emmaslindh
11/5/13, 10:17 AM
#3

Tror du behöver få det på recept från veterinär. 

Har många gånger åkt till och från vet. på vintern med hamster. Spån, papper, tidningspapper. En gång förra vintern när det var 20 minus och det var akut att komma till vet. tog jag en sportbag och fyllde med varma kläder, stoppade ner resburen där. Funkat utmärkt!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
11/5/13, 10:23 AM
#4

Tidningspapper rivet i strimlor isolerar otroligt bra. Någonstans här vill jag minnas att jag såg en bild på en transportlåda som var helt fylld av rivet tidningspapper. Någon med bättre minne som minns var det var?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

NinaS
11/5/13, 10:51 AM
#5

Stronghold är receptbelagt och enligt lag måste veterinären undersöka djuret innan recept skrivs ut.

Grodan
11/9/13, 4:21 PM
#6

Hur man reser med smådjuren på vintern… en artikel kanske?

Själv sätter jag djuren i små transportburar med mat och gurka (gurka istället för vattenskål/vattenflaska) samt toarulle, papper o hö. Sedan lindar jag in transportburen i filt och ställer i väska. Är det snorkallt är det en väska med dragkedja. (öppnar upp så fort det är lite varmt, men luften där inne räcker en liten stund)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
CupcakeGod
11/9/13, 4:26 PM
#7

Tack så jätte mycket för hjälpen. Har nu varit hos veterinären och fixar medicin till hampisen :D

Lamina
11/9/13, 4:28 PM
#8

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
11/9/13, 4:29 PM
#9

#8 Just, jag kom på det när jag skrev det… lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

CupcakeGod
11/9/13, 4:38 PM
#10

#9 HAHAHA :D

Grodan
11/9/13, 4:40 PM
#11

mitt huvud är en egendomlig uppfinning…😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: