Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 631 ggr
TheGerbil96
2013-11-08 23:09

hängmattor?

Kan man ha typ höngmattor åt möss? Tänkte ifall dom var som råttor?

Annons:
Galenidjur
2013-11-08 23:11
#1

Jag har en massa hängmattor till mina två. Mina hängmattor har jag flätat ihop av rivna tygbitar, men har sett folk som gjort på andra sätt också.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

TheGerbil96
2013-11-08 23:20
#2

Okej:) så de går att ha tyg?:) Men kan man göra som dom flesta gör med råttor att man använder fleece som underlag?

Galenidjur
2013-11-08 23:29
#3

Japp man kan ha tyg och fleece har jag också sett användas så det ska gå :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2013-11-09 02:39
#4

Jag har hängmattor till alla mina möss. Jag köper billiga fleeceplädar och klipper till remsor som jag viker (blir dubbelhängmatta alltså, så att de kan ligga både ovanpå och inuti) och hänger upp i krokodilklämmor (från IKEA!!! usch o fy, men tyvärr så är det sedan många år… hittar bara sådana där, fast jag köper dem aldrig själv utan brukar be folk som åker dit att köpa t mig)…

När hängmattorna är skitiga slänger jag dem och hänger upp nya.

Väldigt få möss gnager ner hängmattorna.
Ibland händer det dock och då bäddar de med fleecebiten, så jag misstänker att de vill ha det som bomaterial.

Jag kan även ge dem fleecetunnlar och annat att ha nere i buren på vintern.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-11-09 08:00
#5

Jag har använt både fleece-hängmattor och virkade hängmattor åt mina möss. Men de gillar dem inte så mycket. Virkade ett bo som man kan hänga upp i taket, som typ en kokosboll, men i yllegarn, och den visade sig vara en hit! Bägge två knölar in sig i den, och så ser man en nos eller en svans på sin höjd.

Gav fleece-bitar åt dem några gånger, och de blev bomaterial så fort som tjejerna hann bära iväg med dem.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

TheGerbil96
2013-11-09 10:22
#6

Jaha okej!:) där ser man!:) vad gulligt! Att dol använder det att boa med!:) Jag tänkte för att de finns ju olika slags underlag som kan vara farlig för gnagare!:) å då vill man ju helst vara på den säkra sidan!:) tack för alla svaren!!

Annons:
Grodan
2013-11-09 14:52
#7

#5 Ja, virkade bollar är oerhört uppskattade!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

TheGerbil96
2013-11-09 23:09
#8

Haha okej!:)

Upp till toppen
Annons: